TIMISOARA. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anuntat, miercuri, ca Guvernul a aprobat nota de fundamentare pentru cumpararea a 12 locomotive cu hidrogen, investitie ce se ridica la peste 800 milioane lei. Grindeanu a postat pe pagina sa de Facebook ca proiectul va fi finantat prin PNRR.
”Guvernul a aprobat astazi Nota de fundamentare pentru achizitionarea a 12 locomotive care functioneaza cu hidrogen! Valoarea estimata a contractului finantat prin PNRR va fi de 862,23 milioane de lei (cu TVA). Investitia este integrata cu achizitia serviciilor de alimentare cu hidrogen si a celor de intretinere si reparatii pe termen lung, care vor fi asigurate de la punerii in circulatie a locomotivelor”, a scris Grindeanu.
Intrebat, la Timisoara, despre stadiul proiectului privind punerea in circulatie a unui tren cu hidrogen intre Timisoara si Resita, ministrul Transporturilor a explicat ca acest proiect se afla pe o lista complementara de finantare din PNRR.
”Ruta din vestul tarii este ruta spre Resita, este ruta pe lista complementara. Nu eu am facut PNRR, l-au facut niste destepti inaintea noastra. Este o ruta de rezerva. Asta nu inseamna ca nu poate sa devina titular. Cu cat proiectul e mai matur, cine termina primul, acela devine titular in PNRR. Am dialog cu primarul Resitei, il sprijin cu tot ceea ce pot”, a mai precizat Grindeanu.
Calea ferata Resita Nord – Timisoara Nord are o lungime de 95 km. De la Voiteni la Stamora Moravita, pe linia 122, sunt 23 km. La nivelul Consiliului Judetean Timis a fost semnat contractul pentru documentatia necesara reabilitarii liniei de cale ferata intre Resita si Timisoara inca de la inceputul acestui an.