Un singur vaporas mai circula, doar dupa-amiaza si seara, la Timisoara, pentru agrement. Transportul in comun mai asteapta

TIMISOARA. Asa cum s-a anuntat si la repornirea plimbarilor cu vaporasele pe Bega, de Ziua Timisoarei, ambarcatiunile continua sa mearga pe canal, insa tot in regim de agrement, intrucat mai sunt doua lucruri de facut pana la momentul in care vor face curse regulate de calatori.

CITESTE SI: ‘Nu mai aveam bani de taxi’. Marturisirea ‘sincera’ a unui sofer plecat de la un chef si tras pe dreapta de politisti pe o sosea din Timis 

Cei care vor sa se plimbe pe Bega cu vaporasele o pot face zilnic intre orele 13.00 si 21.00, plecarile fiind programate de la pontonul Flora de la statia din spatele Catedralei Mitropolitane.

Traseele sunt Flora – Podul Decebal (Baile Neptun) si retur, respectiv Flora – Podul Eroilor si retur, iar cursele sunt programate din 45 in 45 de minute. Acestea vor fi deservite de o singura ambarcatiune.

Pana cand vom plati bilet sa circulam cu vaporasele pe traseul de transport in comun, Regia Autonoma ‘Administratia Canalului Navigabil Bega’ Timis va trebui sa puna la punct regulamentul de navigatie, ce urmeaza sa fie aprobat de Ministerul Transporturilor, dar si sa realizeze semnalizarea costiera.

In primele zile de la punerea in circulatie a vaporaselor, nu mai putin de 5850 de persoane au urcat la bord pentru a vedea Timisoara de pe apa.

Vaporasele, 7 la numar, au fost achizitionate de Primaria Timisoara in cadrul proiectului european in urma caruia au fost reabilitate malurile Canalului Bega. Ambarcatiunile au costat aproximativ 2 milioane de euro, bani proveniti de la bugetul local.

Pornirea transportului public pe apa la Timisoara a intampinat o multime de probleme legate de legislatie. In 1 august, Ministerul Transporturilor a emis autorizatia de navigare pe Canalul Bega.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Nu e solutia ideala, sezonul a inceput in luna mai, dar ma bucur ca circula ceva zilnic cat e timp frumos afara. Poate primaria tocmeste un om care sa imparta fluturasi despre vaporase turistilor care se plimba prin centru? Cateva pareri pozitive pe „tripadvisor” pot aduce turisti in plus.

  2. Am si eu o curiozitate: transportul in comun pe canalul Bega fiind o activitate sezoniera, cu se se va ocupa in extrasezon adica aprox 6 luni din an, personalul navigant angajat pentru aceste vaporase? Domnul Robu nu intrvede cumva si posibilitatea prelungirii acestei activitati pe tot parcursul anului? Ce spune studiul de fezabilitate in acest sens? Desi iernile sunt blande in Banat, totusi, un mini spargator de gheata cred ca ne-ar prinde bine.

    • Studiile de fezabilitate nu sunt pentru ochii nostri, si dupa cum am mai comentat aici, ori sunt proaste ori nu se tine cont de ele la proiectarea si executia diverselor lucrari. In diverse orase cu transport local pe apa vaporasele circula permanent. Bega ingheata cateva zile cam odata la 3 ani, cand afara sunt minus 3 grade apa inca nu ingheata, iar circulatia permanenta a vapoarelor previne inghetarea.

  3. 2 mil euro bani aruncati pe apa Begai…O mare greseala, ce trebuie corectata…Vindeti vaporetele la altii si lasati canotorii pe Bega…de 180 de ani sunt canotori pe Bega…..Faceti o legatura rapida cu aeroportul, sunt anul asta deja 1200000 calatori prin aeroportul nostru si va creste numarul….Ce impresie isi fac acesti oameni cind ajung in aeroport? -„Ce vapoare frumoase aveti..ha,ha,ha!!!”

    • Pui problema prea „concret” si de aceea nu vei avea nici un raspuns!
      Propune/spune si dta cat se vor bucura turistii daca … , ce minunat ar fi daca am avea si stewardese la bord, daca pe peronul din spate o formatie ar canta manele, …

  4. Studiul de fezabilitate a fost întocmit de o firmă de apartament (Somial Construct) din Timișoara în anul 2010. În document se prevedea un numar de 21 curse/zi/vapor, cu un număr estimat de 4800 pasageri/zi ceea ce înseamnă 1.752.000 pasageri pe an :))
    În acest context, se poate înțelege de ce este ”fezabil” transportul pe Bega. Primarul se lăuda că în 3 zile au călătorit 6000 de oameni cu containerele plutitoare. Trist. Studiul de fezabilitate prevedea că în trei zile, numărul de pasageri trebuie să fie dublu. Deci EPIC FAIL. Un studiu de fezabilitate de doi bani, cu pasaje copiate de pe Wikipedia și site-uri ale unor publicații locale din Timișoara, cu date din anii 1960-1970 și care astăzi nu mai sunt valabile.

  5. Somial – patron Remus Retezan odrasla Academicianului Retezan , facut de taticu doctor in inginerie . Contracte cu Primaria pe filiera „academica ” . Vezi continuarea acestei relatii mai apoi cu asa zisa semaforizare inteligenta si o sa dati tot de Retezan , iar el Remus nu-i decat o minte care de capul ei n-ar fi teminat nici liceul . Timisoara te iubesc !