A inceput montarea stavilei cilindrice la Nodul hidrotehnic de la Sanmihaiu Roman, de langa Timisoara

TIMISOARA. Un important echipament hidrotehnic pentru barajul stavilar de la Sanmihaiu Roman, o stavila cilindrica, este montata in aceste zile.

CITESTE SI: Se fac angajari masive la Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara. Sunt zeci de posturi disponibile 

Rolul stavilei metalice cilindrice este de a regla tranzitarea debitelor maxime pe Canalul Bega fiind amplasata in campul central al canalului.

Montarea acestei piese este un procedeu extrem de elaborat, fiind necesare o acuratete si o precizie maxime. In acest sens, a fost nevoie de o serie de actiuni premergatoare montarii stavilei cilindrice. Este vorba despre actiuni strict tehnice. Astfel, la fata locului s-au facut masuratori de precizie pentru a determina pozitia de montaj a coroanelor de angrenaj, s-au montat coroanele de angrenare pe confectia metalica a stavilei cilindrice, iar stavila cilindrica a fost transportata de pe malul stang in proximitatea zonei de montaj. Totodata, s-a trecut la manevra de plasare pe pozitie a stavilei cilindrice.

Manevrele de transport a stavilei cilindrice de pe mal la locul montajului s-au realizat cu o macara americana Terex de 160 de tone, avand in vedere ca greutatea stavilei cilindrice este de circa 20 tone, cu o lungime de 15 metri. Tot cu ajutorul acestei macarale s-a trecut la montarea propriu zisa a stavilei la pozitia de lucru.

In cursul zilelor urmatoarele se vor monta angrenajele de actionare, a lantului Gall de angrenare directa si echiparea completa a stavilei cilindrice. Conform graficului de executie, in luna iunie se va putea trece la proba de lucru a acestui echipament ”a precizat Titu Bojin, directorul ABA Banat.

Va reamintim ca lucrarile de punere in siguranta a Nodului Hidrotehnic Sanmihaiu Roman inseamna reabilitarea barajului stavilar si a ecluzei, inclusiv montajul utilajelor si a echipamentelor hidromecanice. Valoarea contractului de baza este de 5.657.517,36 euro cu TVA, valoare finantata prin programul IPA Interreg CBC RO-SRB. Valoarea totala a proiectului ”Repararea infrastructurii de navigatie a canalului Bega” este de 7.957.986 euro cu TVA (fondurile programului IPA cat si fondurile proprii).

Odata finalizata aceasta lucrare, vaporasele vor putea circula pana la granita cu Serbia si chiar mai departe, pana in Serbia, dupa ce la granita dintre cele doua tari va fi construit un punct de trecere a frontierei.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Daca aceasta operatiune este atat de complexa, atunci cum de-au putut monta acest cilindru austro-ungurii acum 100 si ceva de ani (1912-1914) cu precizie si fara macara americana de 160 de tone?…Intreb doar…