TIMISOARA. Noi promisiuni pentru un drum national care nu a mai vazut asfalt proaspat de peste 40 de ani, cand a fost amenajat, ci doar peticeli. Este vorba despre DN 57 Moravita – Oravita – Orsova, cel care duce spre principalele obiective turistice din Banatul Montan.
Presedintele Consiliului Judetean Timis, Alin Nica, a anuntat pe pagina sa de Facebook, ca a avut discutii cu ministrul Transporturilor despre repararea acestui drum de aproape 100 de kilometri.
„Ieri, am avut discutii la Ministerul Transporturilor despre proiectele de infrastructura din Timis. Vor urma cateva vesti bune in perioada urmatoare. Prima veste este ca DN 57 Moravita – Oravita – Orsova (in Timis, limita este la Latunas) va intra in reparatii capitale anul viitor„, a anuntat Nica.
Inca nu au fost mentionate costurile si sursa de finantare pentru asfaltarea soselei.
DN57 are 96 de kilometri, porneste din Timis, de la Moravita si ajunge pana pe Clisura Dunarii, la Moldova Noua. A fost construit la inceputul anilor ’70 si timp de peste 40 de ani nu a mai vazut asfalt proaspat.
Intentii si ganduri bune exista de mai multa vreme in legatura cu acest drum, insa banii au lipsit mereu.
„D.R.D.P. Timisoara a intentionat sa reabiliteze doua sectoare de drum prin programul de lucrari de reparatii capitale pe anul 2016 (…) inca din luna noiembrie 2015, dar pana la data prezentei, ordonatorul principal de credite – C.N.A.D.N.R. S.A. Bucuresti nu a identificat fondurile necesare”, a transmis Directia de Drumuri si Poduri Timisoara, in 2016, intr-un raspuns pentru opiniatimisoarei.ro.
Potrivit DRDP Timisoara, erau necesari aproape 40 milioane de lei pentru asfaltarea acestei sosele, insa calculul era facut in 2011…
„Conform indicatorilor tehnico-economici aprobati prin H.G., valorile totale ale investitiilor sunt de: 37.5 milioane lei (preturi la nivelul lunii mai 2011) – cu o valoare actualizata la 22.02.2016 de 38.4 milioane lei pentru obiectivul Consolidare DN 57 km 137+500 – km 152+990, Nicolint – Oravita, peste 133 milioane lei (preturi la nivelul lunii ianuarie 2011) – cu o valoare actualizata la 22.02.2015 de peste 138 milioane lei pentru obiectivul Consolidare DN 57 km 152+990 – km 200+745 Oravita – Moravita. Mentionam ca proiectarea si executia lucrarilor este conditionata de asigurarea fondurilor de catre Ministerul Transporturilor prin C.N.A.D.N.R. S.A., deoarece, la momentul actual, valorile programului aprobat sunt insuficiente„, se arata in acelasi raspuns al DRDP Timisoara.
Pareri
LA cat s-a furat la CNAIR in acesti ani, suma pentru reparatia acestui drum care este atat de important este un mizilic.
Problema este ca nimeni nu a miscat in Timis sau Caras vreun deget pentru a forta la Bucuresti alocarea de fonduri.
Valabil si pentru centura Timisoara Sud, unde ritmul este agonizant, cred ca mai dureaza cel putin zece ani!!
Era un tip din Caras, politruc in Timis, care a prins o perioada in care spunea oricui statea sa-l asculte ca el e premierul Romaniei. Insa prioritatile lui nu includeau drumurile, ci golirea puscariilor de potentialii colegi de partid. Si adunarea populatiei in piete pe timp de iarna.
Omul verde de ce are masca sub nas?
Pe partea de CS s-au facut ceva lucrari in zona Oravita-limita judet dar de proasta calitate
Poate ar trebui sa adune mai intai gunoaiele care exista pe marginea drumului si care s-au adunat in cantitati apreciabile. Cei de la DRDP nu isi executa obligatiile de igienizare a partii de acostament, desi sunt platiti regeste pentru acest lucru…
Acest drum natinal a fost modernizat anul trecut sub ministeriatul d-lui Razvan Cuc, tronsonul Oravita- Moravita… sa-l vedeti acum cum arata.
Suntem, sunteti niste rusini nationale! Ce ati facut la consilii, ce faceti in ele acolo?
Nu am sperante de la cei de la U…+…. in viitorul apropiat. Sper ca totusi9 sa invete repede deoaqrece eu nu voi mai apuca si as vrea sa vad ceva. Voi veti mai apuca???
Hahaha. Bulshit
Data fiind amploarea lucrarilor, poate n-ar fi rau de luat in considerare si modernizarea „centurii” de ocolire a orasului Oravita, lunga de cca. 4-5Km, care este singurul drum de tranzit pentru transportul cu autotrenuri dinspre Moravita si Moldova Noua, catre Bozovici, Anina, Resita, Iablanita, dar si un acces mai facil la spitalul orasului, aflat in spatele primei gari aflate pe actualul teritoriu al Romaniei si declarate monument. Modertnizarea ar putea presupune probabil si realizarea unui pasaj peste calea ferata aflata la intrarea in orasul vechi, acolo unde tranzitarea este deosebit de deficitara, autotrenurile fiind obligate sa se incadreze pe un drum cu doua benzi, in curbe succesive: ac de par inaintea a doua curbe la 90 de grade pe o strada cu maxim 50m lungime, aflate in rampa fara vizibilitate, fara acostamente, fara trotuare, fiind chiar si un real pericol pentru trecerea pietonilor in zona, ca singura cale de acces catre oras.