Momentul in care primii pasageri vor ajunge in noul Terminal de Sosiri curse externe de la Aeroportul Timisoara. Foto

TIMISOARA. Cu toate ca anul 2020 a fost unul greu incercat de situatia pandemica la nivel global, Aeroportul Timisoara a continuat unul dintre proiectele de dezvoltare aflate in lucru, iar activitatea si functionarea aeroportului au fost adaptate la traficul actual aerian de marfa si de pasageri.

CITESTE SI: ‘Locuri de poveste din Timisoara’, o campanie marca opiniatimisoarei.ro. Casa Cuza, hanul ridicat acum 300 de ani la Timisoara, in care au stat domnitori si imparati, si unde toti angajatii vorbeau 4 limbi straine. Video 

Proiectul de investitii privind construirea noului Terminal de Sosiri Curse Externe, in valoare totala de 30,35 milioane de lei, a fost evaluat si avizat favorabil in anul 2018, apoi a urmat etapele stabilite pentru lucrarile de construire. Ar fi trebuit sa fie gata in primavara lui 2020, insa pandemia a dat planurile peste cap si s-au inregistrat intarzieri.

Finalizarea se va realiza in a doua parte a lunii februarie a anului viitor, iar in luna aprilie 2021, se estimeaza ca terminalul va fi complet functional.

In ceea ce priveste noul Terminal de Plecari Curse Externe, contractul de finantare a proiectului de investitii isi asteapta semnaturile, cea mai mare parte din suma fiind din Programul Operational Infrastructura Mare – POIM, la aceasta adaugandu-se si bani din surse proprii, dar si de la bugetul de stat. Indicatorii tehnico-economici au fost deja aprobati de Guvern. Odata iscalita finantarea,  se va lansa procedura de achizitie „deschisa” pentru proiectarea si executia lucrarilor de construire. Valoarea totala a investitiei este estimata la 184,5 milioane de lei.

Noul terminal se va amenaja pe o suprafata de 12.000 de metri patrati. Va avea un sistem performant de control de securitate, pentru pasageri si bagaje, 18 ghisee de check-in, 6 cabine pentru politia de frontiera si 6 statii automate de scanare documente. Durata de realizare a investitiei este de 36 de luni, din care 2 ani alocati pentru constructia propriu-zisa.

In anul 2020, au fost realizate si proiecte importante si in zona de operatiuni aeriene. In luna noiembrie, a fost pus in functiune sistemul de balizaj luminos de apropiere ce asigura operarea aeronavelor in conditii de vizibilitate foarte redusa, de categorie III A (CAT III A), omologat de catre Autoritatea Aeronautica Civila Romana. Valoarea lucrarii s-a ridicat la aproximativ 2,9 milioane de lei, finantata prin surse proprii.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Păi la romanică Livache facu un teren campenesc (treaca de la noi 3 min EUR – ptr grătare de 1st may) DAR poanta cu 50 min lEUR la fraieri aia faliti way to much ptr o tara cu atîtea nevoi ! These are hard numbers (cat va ciupiti) si lost opportunities ptr TIMISOARA !! Restul e gargara ptr PROSTI da de mai pun botul o data la odihna vesnica a neamurilor ?? LOR 🙁
    MARS & BRrr
    POLI FOREVER :)))

  2. Ce e asta? Autogara din Recaș?

  3. Trebuia terminata lucrarea in luna martie.Problemele cu pandemia au inceput cu o luna mai devreme adica in februarie.Deci o mare vrajeala ca pandemia a intarziat lucrarile.Probabil firmele de casa si-au facut de cap ca sa nu mai vorbim de fosta administratie.

  4. aeroport de provincie saraca…tot ce se construieste nou e cu tuneluri la scara avionului…
    la caruta de bani pe care au dat-o e ca si cum iti cumperi dacie noua cu pornirea la manivela

  5. Ce totpromobati COTETUL asta de AUTOgară… Batjocura la adeesa Timisorenilor cu acces peate o cale fwrata unde stai mulre minure in cozi infernale.
    In plus, toate terenurile sunt private in jur, deci ce extindere să mai faci pe viitor…?!
    jurnalisti de mucava, mituiti de gastile care au capusat ani de zile bugetele de la Traian Vuia.
    DNA ar trebui sa le confiste averile uriase facutedin aceste hotii, din banul public

  6. STADIUM visul de aur al CVT 🙂

  7. Stie cineva cum au ajuns cei 2 frati Idolu,milionari in euro? Ca la DNA ploua,dar bloua cu bani…
    Poate exista un algoritm si.l putem aplica si.n alte domenii,inafara de licitatiile realizate de fostul sef idolu?

    • 👏👏👏👍👍👌🤫

  8. 3 ani sa faca construtia………….nu voi mai fi in viata,,iar director tot idolul………

  9. Sper ca noua conducere a Aeroportului sa rezolva rutele de acces. La orice aeroport din lume spatiul din fata peronului este destinat accesului pasagerilor care vin si pleaca cu stationare un minut (budapesta la plecari parter si etaj sosiri, Lisabona parter, Ohare- parter, Washington parter). Dupa ce ai lasat pasagerii te duci sa-ti parchezi masina. La Timisoara in fata intrarii in aeroport pe prima banda este accesul interzis „permis numai oficialitatilor si persoanelor cu disabilitati”. Numai un om cu gandire limitata ca directorul Idolul ar putea sa judece asa: te duci parchezi unde gasesti si te duci cu bagajele si copii la imbarcare. Cand am sesizat aceasta aberatie mi s-a raspuns ca prin hotararea nr…. a Consiliului de administratie s-a luat aceasta hotarare prin care Taximetristii au dreptul sa ocupe spatiu din fata intrarii. Sper ca noua conducere sa schimbe aceasta situatie aberanta dupa ce au analizat circuitul si in alte aeroporturi. Idolul si sleahta lui se pare ca nu au vazut alt aeroport cand au interzis accesul calatorilor la peronul de Plecari/Sosiri si au rezervat spatiul pentru ei si sefii lor.