Se deschide santierul pentru modernizarea Bulevardului Cetatii din Timisoara, cu 17 milioane de euro. Primaria a facut deja primele modificari in proiect la trotuare si piste de biciclete

TIMISOARA. In toamna anului trecut a fost predat amplasamentul pentru una dintre cele mai mari lucrari care vor avea loc la Timisoara in urmatorii ani. Este vorba despre modernizarea bulevardului Cetatii, care urmeaza sa inceapa efectiv, in teren, in scurta vreme.

Castigatorii licitatiei au avut la dispozitie 6 luni pentru proiectare. Proiectul tehnic a fost intocmit si apoi predat Primariei, iar institutia a cerut mici schimbari, care sunt in lucru in acest moment.

Mai exact, este vorba despre redimensionarea trotuarelor si pistelor de biciclete, care urmeaza sa fie mai mari decat prevedea planul initial, dar si de realizarea unor treceri de pietoni in plus si o usoara mutare a liniilor de tramvai.

Potrivit reprezentantilor Primariei, lucrarile in teren ar putea incepe chiar de luna aceasta.

„Acum urmeaza sa primim proiectul final, l-am primit si am facut niste mici modificari pe el. Proiectantul lucreaza la aceste modificari si, probabil, saptamana viitoare vom primi proiectul la avizat. La sfarsitul lunii mai sau inceputul lunii iunie vor incepe lucrarile efectiv”, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro  viceprimarul Timisoarei, Ruben Latcau.

Autoritatile justifica acum si schimbarea traseului tramvaielor de pe linia 7.

Garniturile circulau, pana saptamana aceasta, inclusiv pe Bulevardul Cetatii, ajungand pana in Calea Torontalului, iar reprezentantii SMTT au decis, brusc, sa modifice traseul, fara niciun fel de precizari. Odata cu inceperea lucrarilor, reprezentantii Primariei anunta ca si tramvaiul 4 va fi suspendat.

CITESTE SI: O mare prostie. Schimb acum 3 tramvaie ca sa ajung din Fratelia pe Cetatii. Timisorenii furiosi pe hotararea ‘incompetentului’ Goia de a readuce tramvaiul 7 pe vechiul traseu 

„Traseul tramvaiul 7 din acest motiv a fost schimbat. Nu se stie exact cand incepem lucrarile, dar se va lua o decizie si pentru tramvaiele de pe linia 4, in cursul saptamanii viitoare. E o discutie in lucru pe subiectul asta. Eu cred si stiu ca oamenii sunt nemultumiti. Dar nemultumiri sunt si daca nu facem nimic, si daca facem. Daca vrem sa reabilitam bulevardul, trebuie sa facem deranj”, a adaugat viceprimarul Ruben Latcau pentru opiniatimisoarei.ro.

Va reamintim, pe tronsonul din Bulevardul Cetatii ce urmeaza sa fie modernizat se vor schimba liniile de tramvai, se va reface carosabilul si se vor inlocui toate retelele de utilitati.

Lucrarile sunt prevazute sa dureze 3 ani, iar in acest timp trebuie refacuti 1,57 km de linie cale dubla de tramvai si reabilitati 25.800,94 mp de carosabil si 12.291,45 mp de trotuare.

De asemenea, vor fi construite piste de biciclete, se va extinde spatiul verde, portiunea dintre sinele de tramvai urmand a fi inierbata. In proiect este cuprinsa si modernizarea a 10 statii de tramvai.

Constructorii primesc 17.365.145 euro cu TVA, in vreme ce, pentru asistenta tehnica, dirigintele de santier primeste aproape 50.000 de euro, cu TVA.

Autoritatile si-au propus ca executia lucrarilor sa inceapa din bugetul local, iar in a doua parte a anului, spera sa primeasca bani europeni pentru proiect, acesta aflandu-se pe lista de rezerva pe POR.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Cred ca tot ce a modificat Latrau la proiect este sa mareasca zona de panselute pentru ca la asta se pricepe: sa planteze (ca doar a lucrat „fortat” la Horticola) si sa sifoneze bani (ca doar pentru asta au intrat neocomunistii in politica).

  2. Iarasi?
    Doar … lucrarile sunt prevazute sa dureze 3 ani, iar in acest timp trebuie refacuti 1,57 km de linie cale dubla de tramvai si reabilitati 25.800,94 mp de carosabil si 12.291,45 mp de trotuare.
    Cum si cand se vor realiza trenurile „rapide” suburbane care sa lege Timisoara (nu spun unde) cu satelitii G, G, MN, SA, … ?
    Cred ca se va canta melodia „I never fall in love again”. Pasii de urmat
    1) studiu de caz (ptr fiecare varianta+ Gare Central (?) 5 ani
    (2) studiu de fezabilitate (idem) 3 ani
    (3) Proiecte tehnice (idem) 7 ani
    (4) Aprobari, derogari, … 3 ani
    (5) inceperea lucrarilor si prima suspendare a lor 4 ani

    TOTAL: 22 ani (2043)
    Pasii urmatori.
    Dece asa mult ??? Intrebati-l pe Cicero (O tempora! O mores!)