Porneste largirea la 4 benzi a drumului spre Autostrada Vestului prin Dumbravita. Constructorul: Imediat ce vor fi indepartati stalpii de troleibuz, incepem sapaturile. Video

TIMISOARA. A expirat de cateva luni interdictia impusa de proiectul european prin care s-a facut extinderea transportului metropolitan din Timisoara spre Dumbravita, astfel ca stalpii pentru sustinerea firelor de alimentare pentru troleibuze pot fi mutati.

Miercuri a fost predat amplasamentul catre constructor.

Dam startul si la tronsonul 1 al lucrarii de modernizare a drumului judetean 691, la extinderea la 4 benzi, prin localitatea Dumbravita. Aici este un trafic infernal pe care dorim sa il fluidizam si sa rezolvam aceasta problema cu care se confrunta atat locuitorii din comuna periurbana Dumbravita, cat si cei din municipiul resedinta de judet. 
Este un proiect cu finantare europeana, de anvergura, de mai multe zeci de milioane de lei, care face parte din proiectul de a realiza un acces mult mai facil la Autostrada A1 si de a descongestiona traficul si a reduce poluarea in localitatea Dumbravita si la iesirea din Timisoara, pe Calea Lipovei. Rog constructorul sa facem aceasta lucrare cat mai rapid, autoritatile implicate sa rezolve toate problemele care pot sa apara cat mai repede si sa facem din acest proiect unul de succes, care sa fie de folos.
Proiectul a avut sincope in trecut, s-a impotmolit de mai multe ori, ne-am lovit de birocratie excesiva, de lipsa de actiune, de inactivitate, dar dorim sa trecem peste toate aceste deprinderi negative si sa avem un proiect de succes„, a declarat Alin Nica, presedintele Consiliului Judetean Timis.

Reprezentantii constructorului spun ca, imediat ce se vor indeparta stalpii de sustinere pentru firele de troleibuz, vor incepe sapaturile, intrucat vor ca santierul sa mearga cat mai repede prin Dumbravita si asa sufocata de un trafic infernal.

Prin largirea la 4 benzi a acestui drum incercam sa deblocam toata nebunia asta care exista acum si sa reducem poluarea masiva. Tehnic vorbind, noi ne vom apuca de largirea lui, facand cate o banda suplimentara pe fiecare sens. Acest lucru se va concretiza imediat dupa reluarea lucrarilor. Primul pas pe care il facem va fi dezafectarea liniei contact si a stalpilor existenti, dupa care trecem la sapaturi„, a declarat reprezentantul firmei Tehnocer.

Valoarea lucrarilor este de 51 de milioane de lei, iar finantarea este asigurata din fonduri europene si de la Consiliul Judetean.

Proiectul „Modernizare DJ 691: largirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timisoara si Centura Timisoara – Autostrada A1 (km. 12+975)” se face pe doua tronsoane, separate, unul in continuarea celuilalt.

Primul tronson este cel de la sensul giratoriu de la intrare in Dumbravita pana la centura Timisoarei, iar cel de-al doilea tronson este cel de la Centura Timisoara la urcarea pe autostrada A1, aflat deja in lucru inca din septembrie anul trecut. Ar trebui sa si fie gata in toamna.

Extinderea tronsonului de la iesirea din Timisoara pana la legatura cu autostrada, sectorul din Dumbravita, nu putea intra in santier mai devreme de 2021, intrucat trebuie mutati stalpii retelei de transport public cu troleibuzul, lucrare aflata sub interdictia de 5 ani impusa de proiectul european prin care s-a facut extinderea transportului metropolitan la Timisoara.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Stradă care leagă un orășel ca Timișoara de autostradă și trece printr-o localitate ca Dumbrăvița se lărgește la patru benzi și se reduce totodată și poluarea ,eu am impresia că domnul Nica chiar nu-și mai ia tabletele.

    • Da, se reduce poluarea prin mărirea vitezei de deplasare. Odată cu terminarea centurii din partea de sud a orașului și descărcarea de pe autostradă direct pe Aradului, sper ca Dumbrăvița să arate mult mai bine.

    • Asa e! Intotdeauna cand se construieste/ largeste un drum , apare perceptia falsa e ca traficul se va degaja. De fapt, aglomerarea de masini , respectiv poluarea va fi si mai mare iar Dumbravita va ajunge ca un fel de Otopeni unde nu mai poti trece strada decat pe pasarele special amenajate. Nu va mai fi cu siguranta calitatea aerului care a fost.

  2. @reos
    Eu am impresia ca tu tre’ sa-ti iei pastile de logica… Nu ca Nica n-ar avea “bubele” lui, dar sa zici ca fluidizarea traficului inseamna poluare mai mare decat statul la cozi si pornitul opritul, acceleratul si franatul… Sa nu-mi spui ca acum ca sunt 2 benzi vor veni mai multe masini, ca nu te cred… Ca doar nu au renuntat (sau tu ai facut-o pana acum?!) careva sa mearca undeva pt ca era aglomerat in Dumbra?!?

  3. Acum 5-6 ani cand s-au pus stalpii pentru firobuz nu se stia de largire?

    Pe de alta parte se tot spune in articol ca stalpii vor fi mutati. Nici vorba de asa ceva. Ei fiind betonati, in fundatie de beton, nu vor fi refolositi ci aruncati. Vor fi montati alti stalpi. Alti bani, alta distractie. Si tot bani europeni…

    • Se stia de largire de pe vremea constructiei centurii Timisoarei si chiar exista un proiec.

      • Imi amintesc cand au zis ca pun stalpii ca se discuta deja de largire. Si dupa cand i-au pus se uitat lumea la ei ca vor fi pe banda 1 dupa largire. Ce am ras atunci.

        Cu cap facute lucrurile la noi. Dar nu cu ala de sus.

  4. Sa inceapa lucrarile si sapaturile si cu atat vor ramane ca si pe tronsonul celalalt cu sapaturi de jumate de an nu s a mai lucrat nimic

    • N ati vazut bine !!!

      Doua buldoexcavatoare si 4 angajati !!!

      No coment

  5. Probabil sunt calcule noi în alte părți ale Europei este dovedit că viteză mai ridicată este egal cu consum mai mare și la disciplina existență va fi exact contrariul.

  6. Linea … verde!
    🙂

  7. Baiatu’ ai luat speis?

  8. Poluarea aerului se reduce cu masini electrice. In 20-30 de ani, poate mai devreme, non electricele vor fi suprataxate. Ca apoi cele pe benzina, motorina sa fie interzise pe drumurile publice. Le vor mai vedea urmasii in expozitii la mall.

  9. Legatura cu autostrada ” vestului „…..prin Arad. Un oraș ca Timisoara nu are autostrada directa către granita cu Ungaria , mai mult decât jenant.

  10. Ca la noi la …..nimeni ! Se stia de cand au fost pusi stalpii ca vor fi mutati ,n-am inteles niciodata cum numai idiotii pot decide ,chiar au plecat de acolo toti „meseriasii” ?!?

    • Multa vreme am crezut ca sunt prosti, idioti etc. Din pacate asa se spala banii. Azi construim prost pe bani multi iar dupa un an constatam ca era mai bine altfel. Alt studiu , alti bani , alta procedura – timp si bani (multi bani ) pierduti. Din pacate 4 benzi era valabil pana prin 2014-2015. La traficul existent deja folosit de toate comunele pana la Alios cel putin ,( 40 km ) de la Masloc spre Remerea MIca, Sarlota , Buzat , Comeat , Altringen etc s au adaugat intre timp multinationalele care contribuie f mult la sporirea acestuia. Cu putin efort, viziune si multa pricepere veneau deja cu 6 benzi.
      Ca sa va citez ,, Ca la noi la …. mimeni „

  11. Bani f___ti o data. Acum bani f___ti a doua oara! Bagam 4 benzi in Dumbravita si reducem poluarea!!?? Si mai si dam jos ce am facut acum 5 ani. E noaptea mintii! Va propun, cu acelasi rationament cretin ca legatura dintre autostrada Timisoara Arad si cea spre Belgrad sa o faceti exact prin centrul orasului, lasati dracului centura, nu e necesara.

  12. Foarte fain asta cu 4 benzi prin Dumbravita. Dar oare s-a prins cineva ca nu se va mai putea face la stanga pe strazile perpendiculare de pana la Lidl? Adica latimea drumului nu mai permite inca o banda de stocaj pentru viraj la stanga, indiferent cat de mult se vor muta stalpii aia. Sau se pune linie continua si se fac cateva intersectii cu sens giratoriu (la Petrom, la Lidl, etc.) iar cei ce stau pe stradute vor face un mic ocol ca sa ajunga acasa, sau banda a doua se va transforma in o imensa coda pentru cei ce vin din Timisoara si vireaza stanga. Cat despre cei ce stau in partea dreapta a drumului principal Timisoara->Dumbravita acestia isi vor risca viata de cate ori vor pleca de acasa si vor vrea sa faca stanga spre Timisoara. Si acum le e greu dar macar se merge cu 5km/h si ne lasam unii pe altii, dar sa traversezi 4 benzi pe care se merge cu 50km/h va fi un act de curaj si indemanare. Sau pui semafoare si poluarea va fi aceeasi pentru ca visul ala cu semafoare inteligente sincronizate e o utopie in Romanica. A se vedea str Popa Sapca: inainte coada era pana la viaduct pe o banda, acum coada e tot pana la viaduct, insa pe doua benzi.

    • corect. In plus, prin analogie cu Popa Sapca, unde tot atatea masini trec de semaforul de la punctele cardinale ca si inainte de extindere (deja erau 2 benzi pe sensul Mall- Centru), inainte de intersectie, tot asa, acelasi numar de masini care tranziteaza Dumbravita spre Timisoara vor „stationa” pe Calea Lipovei, deja plina de masini la orele de varf. Speranta ar fi sa scada timpii de asteptare macar pe celalt sens, Timisoara-Dumbravita, unde daca ar fi vrut ar fi putut incepe santierul inca de la inceput, portiunea Kaufland-Lidl permitand largirea la 4 benzi fara mutarea stalpilor. Altfel largirea la 4 benzi este normala, in pas cu dezvoltarea zonei dar nu va rezolva traficul in absenta dezvoltarii alternativelor de acces in Timisoara (iar Dumbravita cu strazile sale inguste in zona noua, nu prea permite acest lucru, poate un drum nou pe langa padure si conexiuni noi).