Am primit de la Primaria Timisoara raspunsuri ca-n ‘Las Fierbinti’ legat de unul dintre podurile simbol ale orasului. Consilierul local care a cerut doar o galeata de vopsea si un trafalet

TIMISOARA. Podul Decebal care asigura legatura peste Bega dinspre centrul orasului catre cartierul Fabric la Timisoara, in dreptul fostelor Bai Neptun, s-a aflat in mijlocul unor discutii in Consiliul Local.

CITESTE SI: Niciun garaj nu a fost demolat de 8 luni in Timisoara ca sa se faca vreo parcare intre blocuri. Administratia Fritz: Pentru a darama, avem nevoie de un plan de reamenajare 

Liberalul Simion Mosiu a atras iarasi atentia ca Podul Decebal e plin de graffiti si nimeni nu se preocupa sa-l curete, aceasta dupa ce a mai facut sesizari la primarie.

Nu s-a rezolvat nimic, am primit raspunsuri de gen Las Fierbinti: cand vom avea timp, cand vom avea bani. Am rugat pe reparatii sa se faca. Trebuie doar atat, de dat cu trafaletul, daca nu, putem apela la ONG-uri, ca aveam o gramada de ONG-uri, sau la elevi sau la gradinita. De jur-imprejur sunt boscheti, acest pod inca figureaza in tratate de specialite tehnice, cand a fost facut avea cea mai mare deschidere ca si capacitate din Europa, figureaza in premierele Timisoarei. Chiar asa o lipsa de respect pentru o chestie banala…„, a spus Simion Mosiu, marti, in plenul Consiliului Local.

I-a raspuns viceprimarul Ruben Latcau, care i-a dat asigurari ca se va preocupa de aceasta chestiune, precizand insa ca pentru a aplica o vopsea proaspata pe Podul Decebal e nevoie de un aviz de la Directia Judeteana de Cultura.

Legat de podul Decebal vom avea acea reparatie, pe vopseaua care s-a aplicat pe el, dar vom avea nevoie de aprobarea Directiei Judetene de Cultura, pentru ca nu putem face fara un aviz de urgenta din partea lor. Se va face cu siguranta si, la urmatoarea sedinta de Consiliu Local, sper sa fie totul facut, sa nu mai vorbim despre asta„, a spus viceprimarul Ruben Latcau.

Podul Decebal leaga, peste Bega, bulevardele Revolutiei din 1989 si 3 August 1919. A fost construit intre anii 1902 si 1910, de inginerul Gyözö Mihailich, profesor universitar la Budapesta, dupa planurile arhitectului Körössy Albert.

Podul constituie o poarta de intrare simbolica in cartierul Fabric din Timisoara. Executat din beton armat, se remarca prin formele sale unduite, tipice stilului anilor 1900, curentul Secession. Solutia adoptata pentru arcul podului a reprezentat la acea vreme o premiera tehnica. Era pe atunci podul monumental cu cea mai mare deschidere din toata Europa.

Podul Decebal a purtat mai multe denumiri de-a lungul timpului, Ligeti Hid, Parkstrassenbrucke ori Neptun si, cu exceptia podului metalic, e cel mai vechi din Timisoara, care s-a pastrat in forma lui initiala. Este decorat cu 4 piloni si balustrada.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. se pare ca Mosiu e nostalgic dupa copilarie cand copiii erau scosi la munci agricole.
    un comunist trist si asta.

    • Întrebarea e cum lupa mea Primăria nu are 10.000 de lei pentru niște găleți de Azur și trafalet. Din 2 miliarde.

    • Se pare ca OPINIATIMISOAREI intelege foarte bine, ce aia „disciplina de partid”. Ratz-ai dreku de useristi imputziti care sunteti la opinia

  2. PNL=psd

  3. Baietii usristi, mai lasati vrajeala cu PNL-ul ca in afara de Drula care mai misca si gandeste ceva, n-aveti un om capabil in tot USR-ul la nivel national ce sa mai spunem in Timis unde s-au adunat toate paparudele incompetente flamande dupa bani.

    • spre deosebire de PNL unde e un puhoi de competenti.

  4. Salut, yo soy mu-Kurel si revizuiesc strategia de adopție oiro, IF ANI !! 🙂
    Ain’T ” TRue” ?? BR…TULIP 🙂
    DECAT!

  5. Naselu, gheorgiu și Robu trio de la PNL ce a dus Timișoara la faliment