Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu nemultumit de ritmul lucrarilor pe Centura Sud Timisoara: Trebuia sa fie gata 70%. Video

TIMISOARA. Asa cum a promis dupa instalarea in functie, Sorin Grindeanu a revenit la Timisoara pentru a monitoriza stadiul lucrarilor pe Varianta de Ocolire Sud, proiect demarat pe vremea cand era premier.

CITESTE SI: Sorin Grindeanu: Directorul Aeroportului Timisoara si-a adunat lucrurile, printre care si o pusca, si a plecat 

Ministrul Transporturilor spune ca lucrarile nu merg asa cum trebuie si a prezentat si un clip video filmat cu ajutorul dronelor, care s-au plimbat pe deasupra santierului Centurii Sud.

Lucrarile nu sunt facute nici pe jumatate, desi ar trebui sa fie la 70%, iar seful de la Transporturi isi doreste ca acestea sa aiba un ritm mai sustinut.

Am publicat o filmare cu drona pe centura ca sa fie imaginea completa. Stadiul proiectului este undeva la 45-47 cu indulgenta. Trebuia sa fie gata 70% . Există întârzieri pe care unele le cunoașteti. Intalnirea a avut loc cu constructorul, cu autoritatile locale, Nica, primarul Fritz, cu cei de la DRDP Timis, astfel incat sa gasim solutii„, a spus Sorin Grindeanu.

Va reamintim, prevazut in contractul initial cu antreprenorul Tirrena Scavi pentru primavara lui 2022, termenul de finalizare a Centurii Sud Timisoara a fost prelungit, in aceasta toamna, astfel ca lucrarea ar trebui sa fie gata in decembrie anul viitor.

Lucrarea pentru construirea Centurii de Sud de la Timisoara, in lungime de 25,69 km, a fost atribuita catre antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fara TVA, avand finantarea asigurata de la bugetul de stat si din fonduri europene.

Sorin Grindeanu a vorbit si despre spinoasa problema a intersectiei Centurii Sud cu Drumul Boilor. Ministrul a explicat ca Primaria Timisoara trebuiesa se preocupe de mutarea utilitatilor de pe teritoriul ei, iar CNAIR sa incheie toate demersurile pentru ca situatia sa iasa din blocaj.

Cum e blocaj la intersectia cu Drumul Boilor, problema care nu e rezolvata si care eu cred ca o vom rezolva… CNAIR isi va suplimenta tot ce înseamna lucrari in plus, dar Primaria Timisoara trebuie sa se ocupe de relocarea de utilitati, fiind pe teritoriul sau. In principiu, primarul a fost de acord cu aceasta solutie, ma intereseaza sa deblocam rapid aceste lucruri. Nu doar din cauza acestei probleme lucrarile nu sunt la 70%. Discutiile nu au fost simple, legat de ce inseamna contracte. Constructorul a ridicat probleme justificate. E treaba mea ca aceasta relationare sa fie eficienta, astfel incat acest proiect sa devina prioritate numarul 1. Repet, PMT s-a angajat ca va reloca utilitatile, noi ne-am angajat la partea cealalta„, a precizat Sorin Grindeanu.

Va reamintim, primarul Dominic Fritz anunta inca din februarie ca ‘am deblocat proiectul de la Drumul Boilor, impreuna cu echipa lui Catalin Drula‘.

In iunie, Catalin Drula, pe atunci ministrul Transporturilor, anunta la Timisoara ca ‘in privința intersecției cu Drumul Boilor, soluția tehnica a fost aprobata de Compania de drumuri si am primit unda verde pentru includerea acesteia in contract‘, dand asigurari ca finantarea va fi asigurata de CNAIR.

Pana in toamna insa, cand a plecat din fruntea Ministerului Transporturilor, in realitate, Catalin Drula n-a rezolvat problema spinoasa a intersectiei, unde Cuiul lui Pepelea il reprezinta, in fapt, cine pune banii cu care sa fie construita.

CNAIR ne-a transmis ca realizarea lucrarilor din fonduri de la bugetul local este „singura soluție posibila, in vederea conlucrarii dintre CNAIR SA si Primaria Municipiului Timisoara„, preciza in urma cu aproape o luna viceprimarul Ruben Latcau, aratand ca totul este in acelasi stadiu de acum mai bine de un an cand vechea administratie isi asumase, verbal ce-i drept, ca va amenaja aceasta intersectie cu bani din bugetul Timisoarei.

Va reamintim, amenajarea de la Drumul Boilor a demarat in iulie 2019 si costa aproape 13,8 milioane de lei, la care se adauga TVA. Lucrarea este executata de o asociere de firme, avand-o ca lider pe Super Construct SRL, castigatoarea licitatiei.

Proiectul cuprinde amenajarea carosabilului cu 2 benzi, a trotuarelor, amenajarea pistelor de biciclete, zone verzi, construirea de podete peste canalele de desecare/irigatie, realizarea de lucrari pentru siguranta circulatiei (marcaje si indicatoare rutiere), canalizare pluviala si menajera, reteaua de alimentare cu apa, iluminat public, reglementarea retelelor electrice, realizarea canalului tehnic pentru cabluri.

Situatia este inca una complicata intrucat proiectul de amenajare pe Drumul Boilor e in linie dreapta, chiar s-a turnat asfalt si in zona in care ‘taie’ traseul viitoarei sosele de Centura Sud, iar nicaieri nu a fost prevazuta realizarea unui sens giratoriu acolo unde se intalnesc cele doua drumuri.

Nicio solutie nu a fost cuprinsa in proiectul tehnic pentru Varianta de Ocolire Sud Timisoara, care are un traseu stabilit inca din anul 2011.

Amenajarea Drumului Boilor, inceputa in iulie 2019 si intarziata de tot felul de neajunsuri cauzate de mutarea unor stalpi de curent ai ENEL, dar si de exproprieri si aceasta intersectie, s-a blocat.

Cu o lungime de nici 2 km, Drumul Comunal 149, mai cunoscut drept Drumul Boilor, asigura legatura intre Timisoara si Mosnita Noua, venind din cartierul Plopi.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Mai lasati o mai moale cu acest grindeanu,nu este nici mai mai bun si nici mai rau decit predecesorii , si atunci si acum lucrurile merg rau in acest domeniu si tot asa vor merge si in urmatorii 100 de ani , de ce , pentru ca traim in Romania si
    asta ne ocupa tot timpul.
    Plus ca este de la psd un partid care a adus tara inapoi cu 50 de ani.

  2. Ptr romani termenele sunt stabilite ptr a nu fi respectate. O luna intreaga iti explica de ce nu s-au putut incadra in termenul ptr executie, cutremure, eruptii vulcanice, vijelii, coronavirus s.a.m.d.

  3. Ar trebui cercetat cine a atribuit lucrarea firmei Tirrena, o firma falimentara care la vremea câștigării licitației nu avea nici bani nici utilaje nici oameni. A trebuit sa găsească o alt firma xare să finanțeze lucrarea iar lucrările se fac cu mașini și utilaje închiriate, în Tim ce firme românești care dispuneau și de bani și de utilaje( ex. Umbrarescu( nu au avut nici o șansă să câștige licitația. Asta e țara noastră….

  4. Normal că Grindeanu, sluga lui Ali Baba de Teleormankistan este un gunoi care a făcut din centura Timișoarei un drum de țară pe moșiile primarilor psd-isti din Giroc, Șag, Parţa și Sâmihaiu Român, dar nici să citesc toată ziua laude la adresa ministrului ZOMBI care nu a făcut nimic pentru respectarea termenului chiar nu mai am stomac.
    Drulă acest nesimțit este deputat de Timiș și a făcut pentru Timișoara la fel de mult ca Alinuța, ba mai mult a vrut să bage autostrada Timișoara Serbia prin sufrageriile moșnițenilor!

    • Marsh ma terminatule USR-IST la spirala cu Ciolos. Poate ai noroc si sta in spatele tau sa te…

  5. O problema mare este și la drumul Mosnita-Timisoara făcut acuma la patru benzi.O porțiune de 50 m este praf.Pe acolo va fi sensul giratoriu cu toate ca pe o parte s-a construit ceva ca un picior de pod, dar pana atunci acea zona este dezastru.

  6. De ce nu ai terminat lucrarea când erai…prim ministru?Asta dacă te crezi asa grozav???Toți sunteți buni doar de a face circ politic!!!Apropo?Parașutele de la ANCOM le-ai transferat la …Transporturi????Ca-vorba aia- romanul plătește ca fraierul!!!

  7. Ciolos cand a fost prim ministru a decis ca Centura de Sud a Timisoarei va fi neaparat la 2 benzi pe sens…apoi a venit prosutul de Grindeanu, prim ministru si a decis ca TImisoara nu are nevoie de centura cu 2 benzi pe sens, ci e de ajuns cu o singura banda…si uite asa, TImisoara o sa-si numere mortii in accidente de circulatie pe centura, inca neconstruita, a TImisoarei…..toti care ajung la putere, fac cate ceva pentru zona din care vine….Grindeanu, insa NU….si culmea, insa mai sunt timisoreni care ii tin partea!.. mandrie banateana!

    • Faci confuzii grave.
      Ciolos cand a fost PM a spus la Timisoara la intalnirea cu Vucić ca noi nu avem in master plan autostrada spre Belgrad. Centura nici n-a bagat-o seama.
      Pe de alta parte niciodata centura de sud nu a fost gandita pentru 4 benzi (din pacate!) la modul oficial ci doar in campanii electorale de unii candidati…

  8. Forez puturi si sap gropi 07400967067

  9. Au omorat USR-istii traficul in Timisoara! Robu era parfum pe langa ei. Pe timpul pletosului se circula OK.

  10. eu zic ca de vina e Fritz si LGTB-ul ….huoaaa . Grinda marele lingau poate dai vreo ordonanta ca acolo esti mare specialist .