Drumul Expres Lugoj – Drobeta Turnu Severin – Craiova, intr-o noua etapa. Anuntul ministrului Transporturilor

A fost bataie pe, probabil, cel mai scump Studiu de Fezabilitate facut vreodata in Romania pentru un drum expres de 250 de kilometri. 5 asocieri de firme si-au dorit sa intocmeasca documentatia, iar acum s-a stabilit castigatorul care, pentru aproape 100 de milioane de lei va realiza SF-ul soselei ce va lega Lugojul de Craiova prin Drpbeta Turnu Severin.

CITESTE SI: Drumul cu 4 benzi de circulatie, ce va aduce Aeroportul Timisoara mai aproape de Autostrada Vestului, se va face cu bani europeni. Documentatia pentru soseaua de 8 km, aprobata 

Documentatia urmeaza sa fie facuta de asocierea de firme Egis Romania SA – Search Corporation S.R.L.– Italrom Inginerie Internationala SRL – Geostud S.R.L. – ECO Geodrum S.R.L. – Egis International SAS , contractul avand o valoare de peste 92,7 milioane de lei fara TVA.

A fost desemnat castigatorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate destinat constructiei drumului de mare viteza Craiova- Drobeta Turnu Severin- Lugoj. Prin constructia acestui drum va fi redus considerabil timpul de calatorie intre localitatile Craiova si Lugoj. In plus, va fi asigurata o conexiune mai eficienta cu viitoarele drumuri expres Craiova – Pitesti si Craiova- Targu Jiu„, a anuntat Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.

Dupa ce va fi intocmita aceasta documentatie, se va trece la etapa gasirii unui constructor pentru soseaua de mare viteza care sa lege Lugojul de Craiova prin Drobeta Turnu Severin.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. https://www.listafirme.ro/egis-romania-sa-8549269/

    cam astea sunt companiile care castiga la noi licitatiile. firme cu datorii imense si capitaluri pe minus. nu v-ar bate Dzeu?!?!

    • Pentru ca, in mare parte, studile de fezabilitate in Romania sunt o spalare de bani si shpaga.
      Peste cativa ani se va „contracta” alta firma pentru studiu de fezabilitate, si tot asa.
      (E un mijloc prin care se dau banii populatiei la apropiatii celor din conducere)

  2. Drpbeta?

  3. Mai e mult până la drumul efectiv,dar sa fim optimiști. In paralel ar fi benefică și reabilitarea magistralei 900

  4. Drumul se numește Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj, drumurile țării se denumesc și se măsoară de la București.
    Orgoliul prostesc al unora, rămâne al unora.

    • Dar cum, nu-i Lugojul cel mai important oraș din țară, după Timicioara-Mânca-ț-aș?!… Sigur că da, Timicioara-Mânca-ț-aș e primul, e cel mai ”emportant”, apoi urmează satul Lugoj (cu tot cu frecventele, faimoasele, coloratele și democraticele scandaluri și bătăi dintre interlopii locali, interlopi care au o majoritate colorată și democratică de 92% raportat la ”tăt boborul” lugojan). Tăt Ban(a)tustanu-i fruncea!

  5. Tinand cont de faptul ca acel drum expres va traversa citiva zeci de km prin Banatul de munte cu tuneluri si poduri peste vai , proiectul va fi gata peste 147 de ani .
    Pana atunci , in Romania ce vor succeda la conducerea tarii , 63 de presedinti , 482 de ministri ai transporturilor , iar la momentul inaugurarii , peste 80 la suta dintre ei , vor fi morti de batranete .
    In vestul Europei oamenii se vor deplasa prin teleportare , autostrazile devenind pustii 🙂 🙂

  6. Toate benzile într-un sigur sens, către sud. ,,Omicroltenii” stiu de ce. 🤣

    • Tu ești prost de puțin, în caz că nu ți-a spus nimeni până acum!

  7. Nu inteleg de ce spre sud
    De ce nu inspre bihor?
    La ce ajuta Timișului acest drum?
    Eu zic ca mai mult rau face decat bine…

    • Nu trebuie autostrada pentru ca atunci cand va fi gata drumul expres judetele traversate vor fi depopulate, iar locuitorii din MH si CS vor fi în TM. Asa ca si eu cred ca spre Satu Mare, Baia Mare ar fi mai bine.

      • e plin orasul de hd , bh , ms.mm. si se vede dezastrul.

        • E plin orasul de gringo precum gig care in prostia lor nici macar o denumire de judet nu stiu ca se scrie cu majuscule, MH, GJ, DJ, HD. Si gig este unul din oltenii rataciti in vest precum briceag, spoitoru, călugăru, oaie, brânză, beznă, melcu, viezure, mocofan

    • Și tu la fel ca Gigi și alți proști de pe pagina asta, sudul a dezvoltat și dezvoltă Tm prin forța de muncă, și nu o să se separe sudul de Tm pt că voi sunteți proști regionali separatiști!

      • @Laurentiu – muica esti in alt film… Coproratiile au interes sa va aduca aicea, ca le este mai usor sa manipuleze „desteptasciunea corporatista”, tinerii care cred ca au ajuns in strainatate, sa depopuleze zona respectiva, pe voi sa va tina departe de casa, legati la credite pa casi… samd…

        • Corporațiile ne aduc aici pentru că pe plan local nu găsesc oameni inteligenți.
          Localnicii sunt obișnuiți cu „coșiili” trase de boi, n-au învățat că trenul calcă orice, semafoarele, pentru ei, sunt să lumineze drumul! Localnicii sunt obișnuiți să se pupe singuri în oglindă, se cred buricul pământului, nu au auzit de zicala cu prostul și fudulia.
          Q. E. D.!

          • rostite de un oltean … „Când am plecat de aici, v-am lăsat săraci şi proşti… Când am revenit, v-am regăsit şi mai săraci şi mai proşti.” Constantin Brâncuși

          • Voi sunteti tare inteligenti , 99 la suta sunteti sclavi la Glovo , Tazz , firme de curierat , dedeman , soferi de Uber sau Bold .
            Oltenia aia pute de saracie si de prostie .
            Case acoperite cu tabla ruginita , fara canalizare , locuite de oameni prostani si negriciosi .

          • 45sane zero barat @ tu esti prea incuiat sa intelegi adevarata manipulare. Un muncitor made in Oltenia este mult mai ieftin decat un localnic. In Timisoara si Arad inainte de Revolutie se castiga dublu fata vecinii tai de pe ulita prafuita din satul acoperit de nisipul Baraganului pentru ca erati destul de prosti sa taiati barierele verzi de protectie plantate de Ceausescu! Va incurajeaza cu beneficii imaginare sa luati imprumuturi din banca pentru o casa din rigips si 30 de ani sunteti sclavii corporatistilor. Banatenii demult sunt in SUA, Canada, tarile nordice in timp ce oltenii mai rasariti se ocupa cu vanzarea cazanelor vechi din Franta sau Italia de pe care pică tablele de rugina!

    • DN6 are un trafic infernal, de la Calafat trec pe DN6 zilnic, sute de tiruri turcești și bulgărești cu marfă spre vestul Europei, de la Craiova pleacă zilnic tiruri cu mașini spre vestul Europei, doar un dobitoc ca tine poate mugi că nu e nevoie de un drum de mare viteză între Craiova și Lugoj!

    • Dacă ai fi făcut vreodată drumul Lugoj – Drobeta (E70) și ai fi văzut numărul de tiruri de pe el nu ai mai fi pus astfel de întrebări stupide.

    • @Ce prostie
      Când se vor face autostrăzile și drumurile expres cu banii sărăntocilor de banatustanezi, atunci își vor putea face (h)autostradă înspre Moscova și WCpesta și supușii bulibașei Banatustanului, Ionelaș Cârpaci. Deocamdată, drumurile astea se fac cu banii întregii țări și, în special, cu banii celor din Sud, pentru că județele din Sud (FĂRĂ București!) contribuie la bugetul statului cu de două ori și jumătate cât contribuie Transilvania și Banatul ÎNSUMATE. Voi, puradeii bulibașei voastre de pe b-dul. Loga, nu aveți bani nici pentru încălzire și apă caldă (nu că ați simți nevoia), așa că lasă prostiile astea cu duhoare ungurească și să îți intre bine în tărtăcuța ta stupidă, sărăntoc banatustanez – România a fost creată de regățeni, adică de românii din Sud și de cei din Moldova, iar voi, pârliților, v-ați aciuat mai târziu, la de-a gata. Cui nu-i convine, drumul spre WCpesta este liber, nu are decât să o ia la pas.

      • …”se fac cu banii întregii țări și, în special, cu banii celor din Sud, pentru că județele din Sud (FĂRĂ București!) contribuie la bugetul statului cu de două ori și jumătate cât contribuie Transilvania și Banatul ÎNSUMATE”…

        Precene , tu esti bolnav …

        Mehedinti , Teleorman , Giurgiu , Olt , Gorj sau Calarasi put de saracie si prostie , dar pt tine sunt mai dezvoltate decat CJ , Bh , sau Timis …
        Sincer , mi-e mila de tine .

        • @tm

          Țărane, CS, HD, MM, Sălaj, SM, Covasna, Harghita PUT de sărăcie, dar tu, banatustanez limitat și cu minte puțină, ”uiți” să le compari cu Ilfov, Constanța, Argeș, Dolj, Prahova, Vâlcea (ai reținut, nici nu am amintit de București!). Țărane, contribuția anuală la bugetul de stat a județului Ilfov este DUBLĂ față de cea a jud. Cimiș. Țărane, contribuția anuală efectivă a jud. Constanța este de PESTE PATRU ORI contribuția jud. Cimiș. Sigur, dacă tu faci numai comparațiile care îți convin, selectiv, și nu iei totul în calcul, ajungi imediat la ”concluzia” că ”Cimișul ține România în spinare”. Dar asta este boală veche, grea (și, se pare, incurabilă) a aborigenilor din Bantustanul României (și prostovanii ăia de ardeleni cam suferă de aceeași boală), este o boală generată de frustrare, de complexe de inferioritate față de regățeni. Numai că, vezi bine, caloriferul e rece ca iarna de afară și ”nix” apă caldă la robinet în Timicioara (ce ”parfumați” trebuie fie bănățenii, îi simți de la mare distanță!).
          Sincer, mă simt dator să anunț cazul tău băieților cu halate albe de la Gătaia. Da, am înțeles, vrei să știi ”cât e halatul”! Ai răbdare, îi vei întreba pe ei.

        • În MH se produce 40% din energia electrică a țării, băi kkt banatustanez! La Drobeta a fost singurul combinat de apă grea din Europa, momentan acolo există apă grea pentru o sută de ani de funcționare a centralei atomice de la Cernavodă! Suge!

  8. auzi la ei, drum express, ba voi v-ati tampit ca cap, cum sa fie drum express, trebuie neparat autostrada la ce trafic infernal este pe actualul DN (mai ales la cate accidente cu tir-uri sunt).
    Grindene m…ti m..ti de parvenit, nulitate absoluta

  9. De ce dracu nu faceti o autostrada pana la Moravita sa o legati cu a sarbilor , care vina pana la Varset ?
    Sunt 50 de km , pe campie si ar trebui sa fie gata in doi ani .
    Astfel nu mai trebuie sa treci prin Ungaria , ar lega Romania de Italia si sudul Frantei printr-o ruta mult mai scurta si mai rapida datorita traficului mai redus .

  10. minim autostrada cu 3 benzi pe sens. ar aduce o dezvoltare fantastica.

  11. Va rămâne doar o alta gaura în buget,și un studiu de fezabilitate plătit pentru cei deștepți.
    Acest personaj pus la transporturi este o nulitate în domeniu.
    Sa faci un drum între Dr.Tr.Severin și Orșova este de un film SF.
    Sunt numai declarații politice și amăgiri pentru oameni doar
    atâta poate aceasta adunătură de politicieni.
    Dacă in 2021 au realizat doar cativa zeci de km de autostrada oare cati vor face în 7 ani, cât zic ca stau la guvernare.Probabil ca acest studiu este foarte bănos și trebuie plătiți consultanții externi.

    • Nu e SF deloc, alții au construit prin locuri mult mai „grele” decât defileul Dunării dintre Drobeta și Orșova! Dar nu e neapărat să treacă pe malul Dunării DX-ul! E studiu făcut de comuniști, prin altă parte! Doar că hoții ăștia cu nulitatea absolută de Grindeanu, banatustanez născut în Caraș, vor să mai fure niște bani.

  12. Au plecat olteni la coasa,ila ilai la,
    Sa stea dracului acasa ila,ilai,la

    • Trebuie să fii foarte singur, prost și trist să scrii asemenea mesaje în dimineața zilei de Crăciun!

      • Lasă-l pe popam, că s-a umflat gulașul în el și îi vâjâie capul de la palincă! Are o scuză, de Crăciun a primit un blid de gulaș de la ajutoare și o sticlă de spirt Mona, pe care l-a filtrat cu măiestrie și așa a obținut ”palinca”.

        • Ce să se umfle în el în afara prostiei?
          Trebuie să fie un taximetrist frustrat care în noaptea de Crăciun n-a produs nici măcar de o gogoașă, de foame a scris pe ot!
          La 4 dimineața, în ziua de Crăciun, el scrie comentarii pe net!🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  13. 1)Aceasta autostrada este ceruta de UE pentru transportul de mărfuri către și dinspre Asia Mică și Africa.2)Dupa Decretul Împărătesei Austriei în Banat și Timișoara datorita depopularii foarte mari au fost trimise în zona toate curvele și toți borfași și hoții din Imperiu.Dupa aceea pe la 1669 și ulterior 1769 zona a fost populata cu peste 8000 respectiv 15000 de familii de olteni și câteva sute de familii din ardeal.Deci înțeleg ca urmașii acestora acuma se dau cu studii înalte și ii critica pe olteni.3)Cat despre personalitățile date de Timișoara și Banat în Comparație cu Craiova și Oltenia nu mai vorbim .Dau un singur exemplu Timișoara este Tarzan și poate de aceea aici apar mulți țăran, în timp ce la Craiova Gogu Constantinescu membru al Academiei Regale a Marii Britanii sau Nicolae Titulescu Primul Presedinte ONU.3)Cat despre dezvoltare economica este foarte ușor de înțeles ca dacă Timișoara este la granita de vest au venit mai ușor investitorii decât la Galați în este.Este ușor de înțeles ca dacă harta ar fi întoarsă invers și rezultatul cu numărul de investitori de la Galați fata de Timișoara ar fi invers.Deci la capitolul investitii și dezvoltare economica Timișoara și timișorenii nu au nici cea mai mica contributie.4)Pentru cei care nu au habar despre dezvoltare economica va informez ca România prin politica sa a favorizat Orașele mari reședințe de județ cu peste 200000 de locuitori.Craiova este orașul cu cea mai mare dezvoltare economica din ultimii 7 ani iar dezvoltarea sa continua în mod natural atât prin numărul din ce în ce mai mare al investitorilor Cat și datorita modului foarte dinamic de acțiune al Primăriei și a Consiliului General al Județului.Este suficient de spus ca zeci de firme din toate domeniile de activitate au deschis și vor deschide sediile la Craiova iar Aeroportul va fi al doilea ca mărime după București.5)In timp ce Timișoara a câștigat în mod fraudulos titlul de Capitala Culturala Europeana deoarece a fost schimbat Guvernul și cei care au dat votul au fost schimbați și influențați în timp ce se știa ca Iașul și Craiova se duelau onest pentru câștigarea lui.Cu toate ca a primit 500 de milioane de Euro pentru cine vine în Timișoara nu vede decât clădiri ponosite,piețe ramase în paragina,cale de rulare tramvaie care sta sa se rupă în anumite locuri.Ce a făcut Primaria -un pasaj subteran și o piață cea de ma mitropolia Sârbasca pentru care a obținut bani de la guvernul Ponta ca și Iași,Oradea,Craiova și Constanța.Inchei prin a spune ca Pentru Europa contează Coridorul IV Paneuropean care vine din vest și trece prin Timișoara-Craiova și Calafat cu o mica ramura Craiova – Constanța atât pentru auto cat și pentru feroviar astfel încât mărfurile sa circule înspre și dinspre porturile Constanța,Salonic și PIREU.Ramuri făcute pe hârtie și parțial acceptate asa de forma sunt cele care trec prin Arad,spre cotețul Sibiu și ulterior București.Sau aberația prosteasca Lugoj,Deva,Sibiu.Acest lucru se datorează unor minți tulburate care cred ca și cătunul lor are valoare.In final vreau sa adaug faptul ca pe lângă Giganticele personalități date de Timișoara se adaugă și actualul primar al Timișoarei Frit pe care timișorenii l-au votat și care ii reprezinta cu vârf și îndesat- un pribeag al Europei cu bocceluta în spate care ajunge intr-un oraș tulburat de infatuare și neputință este ales primar cu voioșie de oameni iar acum orasul arata după chipul și asemănarea acestuia.Chiar ma cuprinde o mila incomensurabila pentru un oraș cu un potențial foarte mare care prin gândirea măruntă a locuitorilor lui a ajuns în halul acesta.Timisoara nu este Fruncea și nu va fi decât atunci când timișorenii nu vor mai fi umflați cu pompa în egocentrismul lor deșantat și cad cu umilință vor pune mana și vor munci fără infatuare și fără sa mai jignească pe alții fără ca ei înșiși sa dețină acele calități pe care le cer altora sa le aibă.Istoria Timișoarei din păcate ne arata ca nu se bazează pe oameni cu caractere puternice și pe cinste și corectitudine.Cat despre judetele limitrofe Timișoarei și Craiovei este evident ca politica investiționala a României face ca acestea Caras și Mehedinti în viitor sa fie zone de alimentare a celor doua mari orașe.In următorii 30 de ani atât Timișoara Cat și Craiova vor depăși 500000 de locuitori.Sa vedem care va ajunge primul.Eu pariez pe Craiova.Va urez succes la toți și va doresc sa aveți mai multa înțelepciune și mai putina îngâmfare.

    • Gututenstain muica @ daca te crezi la Academie dute acolo sa predai istoria ta obtuza vazuta prin ochii altora pentru ca neuronii tai cam lipsesc iar cei functionali sunt virusati.
      1. Din imperiu au fost trimisi in primul rand specialisti si oameni cu studii ca sa puna pe picioare o industrie care sa exploateze resursele naturale ale locului cu scopul de le duce ulterior in imperiu pe gratis.
      2. Stimate repetent la Istorie, uica Titulescu NU A FOST NICIODATA presedinte al ONU!! El a murit in martie 1941 in Franta iar ONU s-a infiintat in 24 Octombrie 1945 adica la 4 ani dupa moartea sa! Deci doar strigoiul dezgropat de voi oltenii putea fi presedintele ONU! Cat de cretin sa fi sa scoti mortul din mormant sa-l faci presedinte :))
      3. Craiova are cea mai mare dezvoltare din ultimii 7 ani?! Oltene depinde la ce te raportezi, procentual x% la 1 milion de euro nu este egal acelasi procent din 100 milioane euro, asta daca cunosti Aritmetica elementara.
      4. Aeroportul din Craiova al doilea dupa Otopen?!i Bolovane afla ca Bucurestiul are doua si se va construi al treilea! O gluma buna cu aerodromul vostru facut de nea Nicu ca altfel aveati doar o gara. Dupa Otopeni Avram Iancu din Cluj si Traian Vuia din Timisoara sunt sensibil la egalitate. Cel din Timisoara este singurul cu pista de 3500 m si sarcina pe roata pe care poate ateriza Antonovul cel mai mare avion cargo din lume. Noi deja am trecut de 1,6 milioane pasageri/an, voi sunteti cu indulgenta la 500.000 /an. Aeroportul din Timisoara este international din 1978 iar al oltenilor abia in 2011 a fost certificat!
      5. In privinta transportului international toate marfurile de volum neperisabile se transporta pe ocean Europa Asia nu prin Craiova prafuita. Pentru podul de la Calafat UE a dat bani dar oltenii vostri din minister au furat si au taraganat lucrarile astfel ca intreg podul a fost construit INTEGRAL de bulgari, dupa terminarea constructiei oltenasul taxeaza trecerea.
      La final in privinta personalitatilor nu se compara Timisoara si Banatul cu doi laureati NOBEL pentru fizica si literatura, toti carturarii din Timisoara, Arad, Lugoj care au infaptuit marea unirea din 1918 cu Craiova lui Gogu si Titulescu. Daca nu erau Traian Vuia din Timis si Aurel Vlaicu de langa Orastie voi din Olteniai mergeati in Spania cu caruta sau vaporul, nici aeroport nu vedea Craiova!
      P. S cuvantul comparatie la mijlocul propozitiei nu se scrie cu majuscula.Probabil erai beat noaptea la 3 cand ai compus aceasta prelegere de doi bani