Autostrada Rusinii asteapta o decizie in instanta. Selectia pentru noua licitatie ce vizeaza bucata lipsa de pe Lugoj – Deva, de nici 10 km, contestata

TIMISOARA. In prima sa iesire publica de la preluarea portofoliului Transporturilor, Sorin Grindeanu a vorbit la Timisoara despre mai multe proiecte de infrastructura din zona de vest a tarii care sunt fie inca neterminate, fie in mare intarziere.

CITESTE SI:  Cadou de la administratia Fritz pentru firma unui USR-ist din Ciacova – contractul de 25.000 de euro pentru o documentatie in Piata Victoriei din Timisoara

Grindeanu s-a aratat inca de atunci nemultumit ca inca nu a fost finalizata licitatia pentru cei nici 10 km ramasi nefacuti din Autostrada Lugoj – Deva si anunta ca va cere Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere sa trateze cu maxima atentie incheierea licitatiei pentru segmentul ramas in aer din Autostrada Lugoj – Deva, cea mai scumpa bucata de autostratrada facuta vreodata in Romania. In cursa au ramas 6 oferte din cele 9 inscrise pentru cele 325 de milioane de euro.

Din pacate, unul dintre pierzatori a depus o contestatie in instanta, a anuntat Sorin Grindeanu vineri la Timisoara.

Legat de bucata lipsa de la Marginea – Holdea, procedura de achizitie a fost una cu preselectie. S-au calificat 6 companii care dupa aceea luau parte la o noua licitatie. A fost contestat rezultatul de cei care nu s-au calificat intre primii 6. Au fost 131 de solicitari pe acest proiect, ultimele depuse in 11 ianuarie 2022, solicitari de clarificare, si estimez ca toate clarificarile vor fi oferite pana in 26.

In aceasta perioada, va fi termenul la instanta pentru procesul de care va aminteam. Urmeaza apoi sa intram in etapele celelalte. Sper sa se deruleze rapid, astfel incat sa se intre in executie pe acel tronson. E o chestiune de zile, nu vreau sa influentez instantele, dar asa e calendarul„, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu la Timisoara, vineri.

CITESTE SI: Sase firme ramase in cursa pentru cea mai scumpa bucata de autostrada din Romania. Aproape 325 de milioane de euro pentru segmentul lipsa de nici 10 km de pe Lugoj – Deva

Va reamintim, la finele lunii octombrie 2021, Compania Nationala de Administrare a Infrastructrurii Rutiere a anuntat care sunt firmele ramase in cursa pentru finalizarea segmentului lipsa din Autostrada Vestului, astfel incat soferii sa poata ajunge de la Timisoara la Sibiu mergand doar pe soseaua de mare viteza.

In perioada urmatoare, CNAIR va transmite invitatia de participare la etapa a doua a procedurii de atribuire a contractului. Ofertele firmelor sunt asteptate pana la 31 ianuarie 2022.

Valoarea estimata a contractului este de 1.363.135.841,00 Lei fara TVA, adica aproape 325 de milioane de euro cu TVA.

Traseul are o lungime de 9.13 km, din care 2,13 km de tunel.

Cei putin peste 9 kilometri ar trebui sa fie gata in 3 ani.

Termenul de finalizare prevazut este 10 luni proiectare și 28 de luni executie conform factorilor de evaluare din Documentatia de Atribuire. Obiectul contractului il reprezinta proiectarea, executia și finalizarea lucrarilor pentru obiectivul major de investitii Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Sectiunea E și finalizare Sectiunea D in lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat.

Conform conditiilor din Acordului de mediu a fost prevazuta realizarea a doua tuneluri in cadrul Sectiunii E2 in contexul evitarii problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicatii majore asupra mediului.

Lungimea celor doua tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din doua galerii unidirectionale prevazute pe fiecare cale de circulatie cu platforma de 11,25 m.

Istoria ‘Rusinii nationale’ – Lotul 2 al Autostrazii Lugoj-Deva, ramas nefinalizat intre Margina si Holdea

In anul 2013, in timp ce drumurile se aflau in subordinea lui Dan Sova (PSD), CNADNR (n.r. – actuala CNAIR) a contractat lucrarile la Lotul 2 al autostrazii A1 Lugoj–Deva cu Asocierea Salini Impregilo -Secol Spa pentru suma de 562 milioane de lei fara TVA, finantarea urmand sa fie asigurata in proportie de 85% din fonduri europene.
In acelasi an, Agentia de Protectie a Mediului a aprobat un acord de mediu, care impune modificarea proiectului initial prin realizarea unor tuneluri, in locul unor sapaturi uriase care practic ar fi despicat muntele.

Compania de drumuri a solicitat constructorului in 2015 sa elaboreze un proiect tehnic de executie a tunelurilor, dar in 2017 s-a razgandit, nu a acceptat sa mai plateasca proiectul, ba chiar a facut pasi prin care sa incerce sa renunte cu totul la ideea de tuneluri. In paranteza fie spus, tunelurile reprezentau si singura varianta prin care se puteau accesa fonduri europene pentru proiect, executivul de la Bruxelles nefiind de acord sa finanteze nicio solutie care ar fi mutilat cadrul natural.

In primavara anului 2017, in timp ce in fruntea transporturilor era Razvan Cuc (PSD), CNAIR a reziliat partial contractul pentru lotul 2, pe portiunea de circa 9 km ce cuprinde zona de tuneluri din lotul 2. A fost o decizie extrem de proasta, cum avea sa se dovedeasca 3 ani mai tarziu.

Salini Impregilo a castigat in 2020 procesul privind rezilierea abuziva a contractului la Curtea Internationala de Arbitraj de la Paris, care a obligat statul roman sa repuna in contract constructorul si totodata sa plateasca despagubiri de 232 milioane de lei, plus alte cateva milioane drept cheltuieli de judecata.

Intre timp, in 2019 a fost reluata licitatia pentru gasirea unui constructor si mai apoi blocata.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Felicitări Grindeanu! Acum virati niște bănuți în contul redacției opiniapartidului.ro pentru articol.
    /sarcasm off
    Ne-am săturat de hoția celor care se tot plimba de 30 ani la guvernare. PS Si va rog si mie niste banuti de -o ciorba ca astia de la USR nu-mi mai dau nimic d eluni de zile si sunt lihnit de foame. Deja m-am saturat sa torn zoaie pe pagina voastra, dar asta imi cer zilnic sa combat. Mai ales ca nah, fac ai mei pocinog dupa pocinog, isi dau contracte pe partid, dar nu le place cand afla lumea si ii spurca. Ca ei trebuie sa dea frumos la imagine. Imaginea pe FB e totul pentru Dominic si gasca lui. In rest, cu jet in capul vostru. Sanatateeeeee!

    • @GG dar de hotia celor care au cumparat 20 pliante/reviste cu 23.000 euro nu te-ai saturat? Dar de hotia celor care au cumparat 20 de camere de supraveghere cu 20.000 euro nu te-ai saturat?

  2. Serios tot voi in centrul atenției de autostrada Transilvania nu pomeniți nimic Suplacu de Barcău Zalău Cluj porțiunea Salaj tot voi sudiști

  3. Contractați o firma din China – peste rand – si in max 6 luni problema este rezolvată chiar cu conexiune la „marea neagra”

  4. Eu m-am săturat de toți,dar vad ca tu încă tânjești la cei care au prăduit țara de peste 30 ani nu cu 20k sau 100k ci cu sute de mld € în toți acești ani. Nu e de mirare că nu mai avem nicio șansă.

  5. Autostrada A1 sa fie segmentat in A11 apoi 10 km pauza si A12 in continuare si problema-i rezolvata, pana in 2030