Timisul, conectat de Europa si prin piste de biciclete. Vicepresedintele CJT Cristian Mos: EuroVelo inseamna mai mult decat niste simple dungi pe asfalt. Transmitem catre Centrul National de Coordonare ruta completa

TIMIS. Se fac noi pasi in proiectul de amenajare de piste de biciclete pentru a conecta judetul de reteaua internationala EuroVelo, plan al Consiliului Judetean Timis ce ar putea beneficia de fonduri prin PNRR.

CITESTE SI: Copiii au luat cu asalt Politia Locala Timisoara! Au fost asteptati cu un poligon de tragere si multe surprize. FOTO 

Reteaua europeana de trasee pentru biciclete se numara printre cele mai cunoscute initiative de ciclism turistic din lume. EuroVelo cuprinde 17 trasee de ciclism de lunga distanta, care traverseaza tot continentul si care sunt in diferite stadii de dezvoltare. Romania este traversata de doua astfel de trasee: EuroVelo 13 si EuroVelo 6.

In Timis, EuroVelo intra pe la Comlosu Mare si iese prin Moravita, traversand o buna bucata din judet si ar putea fi amenajat cu fonduri provenite din Planul National de Redresare si Rezilienta.

 

Dupa ce saptamana trecuta s-a intalnit cu ministrul Dezvoltarii, Lucrarilor publice și Administrației, Attila Cseke, vicepresedintele Consiliului Judetean Timis Cristian Mos a mers pe ruta ce urmeaza sa fie amenajata si a discutat cu primarii localitatilor de pe traseu pentru a identifica solutiile.

EuroVelo inseamna mult mai mult decat niste simple dungi pe asfalt, inseamna mai mult decat niste simple piste pe langa drumurile nationale sau cele judetene. EuroVelo inseamna oportunitatea sa fim parte dintr-o retea europeana de ciclotursim care aduce anual venituri de peste 500 milioane de euro – bani care pot schimba complet economiile locale in care ajung. Dar, EuroVelo inseamna totodata si standarde mult mai ridicate decat cele cu care suntem obisnuiti, criterii stricte pe baza carora trebuie sa construim nu doar infrastructura velo, ci intreg ecosistemul necesar unei dezvoltari coerente si armonioase a sectorului cicloturistic.

Recunosc ca este o reala placere sa colaborez cu primarii implicati in acest proiect. Ne raspund prompt, ni se alatura in cautarea celor mai bune trasee, vad si inteleg oportunitatea si sunt cel putin la fel de increzatori ca si mine ca tot acest efort comun merita facut.

Ne-am propus ca pana la finalul saptamanii viitoare sa transmitem catre Centrul National de Coordonare Velo ruta completa EuroVelo 13 din Timis. Abia astept sa primim apoi Studiul de Fezabilitate realizat la nivel national ca sa trecem cat mai repede posibil la etapa executiei„, spune Cristian Mos, vicepresedintele Consiliului Judetean Timis.

Traseul EuroVelo 13 traverseaza judetele Timis, Caras-Severin si Mehedinti si are o lungime totala de 280 km. In Timis cuprinde segmentul de la Comlosu Mare la Moravita.

Traseul EuroVelo 6 le ofera turistilor o experienta unica de-a lungul Dunarii si prin regiunile istorice ale tarii noastre – de la Orsova la Constanta, trecand inclusiv prin Braila si Tulcea, cu o lungime de aproximativ 800 de kilometri. Aceasta este cea mai cunoscuta ruta de ciclism europeana, traversand Europa de la vest la est, de la Oceanul Atlantic la Marea Neagra, trecand prin 9 tari.

Pista care leaga Timisoara de Serbia are nevoie de curatenie si reparatii 

Consiliul Judetean Timis si Apele Romane Banat au semnat la sfarsitul lunii martie un protocol in urma caruia administrarea pistei care face legatura intre Timisoara si granita cu Serbia a trecut in grija CJT, chiar daca ramane in proprietatea Apelor Romane Banat.

Consiliul Judetean trebuie sa intretina asfaltul, acostamentul si indicatoarele, iar acum cauta sursa de finantare pentru a trece la operatiunile de reparatii.

In ultimele zile, pe retele de socializare au aparut fotografii cu iarba crescuta atat pe langa pista, cat si in mijlocul ei.

Vicepresedintele Consiliului Judetean spune ca va face un anunt si in legatura cu traseul de pe malurile Begai spre Serbia.

Nu astept sa ma intrebati – curand o sa va dau vesti si despre pista de biciclete care duce spre Serbia„, a completat Cristian Mos.

Pista de biciclete are o lungime de 37 de kilometri pe teritoriul Romaniei si parcurge traseul de la Podul Modos, de la iesirea din Timisoara, spre Sanmihaiu Roman, si pana la granita cu Serbia. In continuare, pista isi urmeaza drumul inca 43 de kilometri, pe teritoriul Serbiei, pana la Zrenjanin.

Pista de biciclete ce leaga Timisoara de frontiera a fost inaugurata in anul 2015, valoarea proiectului fiind 2,3 milioane de euro, bani europeni. In cadrul proiectului, au mai fost cumparate si 30 de biciclete.

Urmeaza ca cei de la Consiliul Judetean Timis sa se ocupe si de construirea punctului de trecere a frontierei spre Serbia, atat pe apa, cu vaporasele, cat si pe pista de biciclete.

Foto: Ovidiu Maxin

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. se vbeste mult si fara noimă, insa. FARANICIUN REZULTAT.
    La fel ca la centura de ocolire a orasului

  2. Ar fi minunat sa se realizeze, dar lipsa unei finanțări clare și termeni precum speram, mă pun pe gânduri. Sa de-a Dumnezeu să ne plimbăm cat mai curând pe aceste piste.

  3. Nu sunteti in stare sa ingrijiti singura pista din Romania si voi vorbiti de EuroVelo :))))

  4. logoree de doi bani, nu sunteti in stare sa creati o retea functionala in oras sau la iesirile spre zonele limitrofe

  5. Asemenea articole nu fac decit sa enerveze populatia,acesti bugetari mult prea bine platiti nu au facut nimic concludent de 33 de ani,inafara de a si spori necontenit numarul,de a si conserva si inventa noi privilegii,si evident de a si ridica salariile uriase si sporurile.
    Daca este articol reclama sa fie nominalizat ca atare.
    Nu ai pentru ce sa te prezinti la vot , aceeasi fauna de fiecare data, sa se voteze ei de ei,peste vreo 5 ani,cind vor ramine in tara 10 000 000 de pensionari si elevi de scoala generala,si ceva angajati la privat,se anunta vremuri grele pentru acesti bugetari,nu vor avea de unde sa sustine numarul imens de angajati la stat.
    Asta se va intimpla daca capitalistii vestici nu vor intelege ca singura varianta pentru a si pastra angajatii este sa se apropie cu salariile de cele de la ei de acasa.
    Romanii pleaca nu dor pentru bani,foarte multi pleaca si ca li s a pus de bugetari , s au saturat de ei,de sistemul de invatamint retrograd si de cel de sanatate , si de altele pe care le stie toata lumea.