Avem constructor si pentru modernizarea lotului de cale ferata Timisoara – Lugoj pentru ca trenurile sa poata circula si cu 160 km/h. Cele 4 segmente din magistrala Caransebes – Arad vor fi reabilitate de italieni si spanioli cu bani din PNRR

TIMISOARA. CFR SA a desemnat, vineri, oferta castigatoare pentru modernizarea a 55 de kilometri de cale ferata dintre Timisoara Est si Lugoj, ultimul segment din cele 4 de pe magistrala Caransebes – Timisoara – Arad pentru care mai era de gasit un constructor.

CITESTE SI: Viceprimarul Cosmin Tabara: Ce se intampla cu Timisoara dupa ce se termina proiectele majore mostenite, Cetatii, Bogdanestilor, Vidrighin, Solventul? Se blocheaza administratia

Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA transmite ca fost desemnata oferta castigatoare la procedura de licitaţie publica pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de modernizare pe sectiunea Lugoj – Timisoara Est (lotul 2), aferenta obiectivului de investitii “Modernizarea liniei CF Caransebes – Timisoara – Aradˮ, pentru cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa.

Oferta depusa de spaniolii de la FCC CONSTRUCCION SA, in valoare de 1.916.221.849,14 lei, fara TVA, a fost desemnata castigatoare, contractul de achizitie publica urmand a fi incheiat si semnat de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii.

Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 42 de luni pentru proiectare si executie lucrari, la care se adauga 60 de luni, perioada de garantie a obiectivului.

Finantarea va fi asigurata prin Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Principalele lucrari prevazute in contract vizeaza:
– imbunatatirea geometriei traseului si sporirea capacitatii portante a caii pentru a permite circulatia trenurilor cu viteza de pana la 160 km/h
– modernizarea statiilor si haltelor de miscare, adaptand capacitatea de exploatare la volumul de trafic si la necesitatile tehnologice
– modernizarea cladirilor statiilor de calatori, construirea de pasarele si ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare
– dublarea liniei
– consolidarea podurilor si a podetelor, imbunatatirea sistemelor de drenaj, a terenului de fundare și a terasamentelor
– ridicarea niveletei caii si protectia antierozionala a terasamentului de cale ferata in zonele inundabile
– montarea panourilor fonoabsorbante sau a unor solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferata care strabat localitati
– montarea unor instalatii de centralizare electronica si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
– modernizarea echipamentului de telecomunicatii;
– montarea de incalzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, in statii, in halte de miscare si la ramificatii, pentru a combate efectele inzapezirii liniei CF.„, a scris pe Facebook ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Va reamintim, au fost desemnate ofertele castigatoare si pe celelalte tronsoane de pe linia Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad.

Lotul 1, Caransebes – Lugoj castigator licitatie: Asocierea WEBUILD SPA – SALCEF SPA

Lotul 2 Lugoj – Timisoara Est, castigator licitatie: FCC CONSTRUCCION SA

Lotul 3 Timisoara Est – Ronat Triaj, castigator licitatie: Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA

Lotul 4 Ronat Triaj – Arad, castigator licitatie: Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA

Odata cu reabilitarea caii ferate Caransebes-Arad, trenurile de pasageri vor putea circula cu pana la 160 km/h, iar cele de marfa cu 120.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Cum rămâne cu S.F. legat de „noua gară ” intermediară? Poate da cineva un raspuns pertinent!
    Multumesc!

  2. deci…lugoj…timisoara…pusta…doar 160km/h….cat de cretini puteti sa fiti…de ce nu faceti tronson pentr 250km/h…din start?
    ah…era sa uit…pentru ca nu facem nici autostarzi…clasa pulitika nu are nevoie de o romanika dezvo0ltata. citeam ca nea ciuka a refuzat oferat de bani gratis de la UE pentru autostrada brasov-pitesti pentru ca deh, noi nu ne vindem tara…si vrea s-a construiasca prin parteneriat public privat..adica din banii vostri…fraierilor…ca din aia ei sunt obisnuiti sa fure.

    • Și 160 e o viteza rezonabilă. Oricum asta e viteza maxima, deci o medie de 100 ar fi plauzibilă Că sa mergi cu 200 ai nevoie de cel puțin un material performant și un sistem ertms funcțional.

      • Pai se merge de la Belgrad la Novi Sad cu 200 km/h pe un segment de 45 km din totalul de 75 km. Si se lucreaza in continuare la linie pana la granita cu Ungaria si in sud pana la Niš si apoi spre granita cu Macedonia…

    • Unde sa mergi cu 250 km/h pe acolo. Daca ai sti zona nu ai mai spune tampeniile astea.
      Ca sa mearga un tren cu 250 km/h pe acolo ar costa probabil peste 50 mil euro/km. Ar trebui sa se construiasca multe tuneluri si viaducte.

    • 160 e suficient pentru România. La o medie de 100-110 traversezi tara în 6-7 h. Pentru viteze mult mai mari ar fi foarte scump de realizat.

  3. Si pe unde vor merge garniturile noi ale lui Grindeanu, cele cu 200 la ora?

  4. Sa nu ne ambalam, mai e până ce vom merge cu trenul pe aceste segmente. Important să se respecte termenele contractuale, sa nu ne trezim că și cu centura rutiera

  5. 55km in 42 de luni. Practic nici 2 km pe luna. Ar fi ridicol sa și întârzie.

    • Mi se pare ridicol că s-a întârziat și cu uliță asta de centură, dar totuși s a produs acest lucru.

  6. La cum se misca treaba la noi peste 50 de ani poate va fii gata