TIMISOARA. Desi parea sa mizeze doar pe Facebook, alte retele de socializare si site-uri de stiri online pentru a-si prezenta realizarile, in aprilie Primaria Timisoara lansa o licitatie pentru a gasi o firma care sa se ocupe de ziarul ‘pe hartie’ al municipalitatii, iar acesta sa ajunga iarasi in cutiile postale ale timisorenilor.
Vorbim despre ziarul Monitorul Primariei Timisoara, caruia administratia Fritz i-a suspendat aparitia in 2020, socotindu-l o pierdere de timp si bani.
Cu un an inainte de alegeri, insa, conducerea primariei a reconsiderat publicatia si de aceea a demarat procedura pentru gasirea partenerului care sa-i redacteze articolele, sa le puna in pagina si sa imprime ziarul pe hartie color de calitate.
Administratia Fritz punea la bataie 699.840 lei fara TVA, adica aproximativ 170.000 de euro cu TVA ca sa scoata 100 de mii de exemplare in fiecare luna.
La termenul limita se inscrisesera doua firme: Tipografia Prod Com (din Targu Jiu), respectiv Inform Media Press, cea care editeaza si siteul de stiri tion.ro.
Dupa mai bine de o luna de evaluare a ofertelor, Primaria Timisoara a decis sa anuleze licitatia anuntand ca „au fost depuse numai oferte inacceptabile si/sau neconforme„, asa cum s-a precizat recent in Sistemul de Achizitii Publice.
Este de asteptat acum ca municipalitatea sa lanseze o noua procedura pentru a-si duce planul la bun sfarsit.
„In baza contractului care se va incheia, vor fi prestate servicii de editare (redactare, machetare, paginare si corectare a materialelor furnizate de achizitor sub forma de texte si imagini conform unui ghid de punere in pagina), tiparire si livrare la unitatea specializata in difuzare/ distribuire a publicatiei ziar “Monitorul Primariei Municipiului Timisoara”, in conformitate cu cerintele impuse in documentatia de atribuire. Ofertanţii vor edita, tipari si livra un numar de 100.000 de exemplare/luna, respectiv 1.200.000 exemplare/an ale ziarului Monitorul Primăriei Municipiului Timisoara„, se arata in anuntul postat in aprilie in SEAP.
Conform documentatiei, noul Monitor al Primariei Timisoara ar trebui sa aiba un format de tip A4, in 12 pagini full color.
Firma care va castiga candva contractul va trebui sa propuna sumarul fiecarei editii a ziarului in prima saptamana din luna. Acesta va fi aprobat de administratie, apoi ‘jurnalistii’ alesi sa scrie publicatia vor trece la redactarea articolelor agreate. In 3 zile trebuie sa le si puna in pagina si sa trimita reprezentantilor primariei varianta pe care sa-si dea acordul final. Pentru tiparire vor fi alocate alte 3 zile, astfel incat, cel tarziu in data de 15 ale fiecare luni ziarul sa poata fi gata de impartit timisorenilor.
In vremea fostei administratii, ziarul primariei era scris de catre angajatii municipalitatii, aparea in format A3, alb-negru, intr-un tiraj de 125.000 de exemplare si costa 113.000 de euro pe an.