TIMISOARA. 300.000 voia sa dea Primaria Timisoara pe o aplicatie de mobil prin care sa promoveze evenimentele in anul Capitalei Culturale. Licitatia a inceput prost si s-a incheiat si mai prost.
Procedura pentru gasirea unei firme care sa creeze acest instrument online a fost lansata in noiembrie anul trecut, cu doar doua luni inainte de deschiderea anului Capitalei Culturale a Europei.
Inca de la inceput, planul administratiei Fritz s-a lovit de o seama de reactii in spatiul public. Unii s-au intrebat de ce primaria a lansat demersul atat de tarziu pentru ca era limpede de la bun inceput ca aplicatia n-avea sa fie gata mai devreme de finalul anului TM2023, aceasta pentru ca in caietul de sarcini fusese introdus termen de lucru 14 luni. Altii au criticat pretul, socotindu-l prea piperat, aceasta in conditiile in care exista deja aplicatii gata create, cu aceeasi functiune, ce puteau fi doar preluate si imbunatatite.
La termenul limita de depunere a ofertelor, din 10 ianuarie 2023, trei firme s-au inscris in cursa pentru obtinerea contractului de realizare a aplicatiei mobile cu ajutorul careia sa fie promovate toate evenimentele culturale din Timisoara.
De atunci si pana acum, adica o jumatate de an, specialistii Primariei Timisoara au evaluat cele trei oferte, le-au analizat , le-au intors pe toate partile, pentru ca, in final, toate sa fie declarate „inacceptabile sau neconforme„, dupa cum s-a anuntat in SEAP, iar licitatia ANULATA.
Va reamintim, provizoriu, aplicatia era denumita City App si, conform cerintelor, trebuia sa fie realizata in etape si sa fie complet functionala in 14 luni, adica dupa trecerea anului 2023, in care Timisoara este Capitala Culturala.
Prin aceasta aplicatie, primaria sustinea ca isi dorea sa promoveze oferta de evenimente si activitati, in special in contextul titlului de Timisoara 2023 – Capitala Europeana a Culturii, si nu numai, si sa atraga turisti. Isi propunea ca aplicatia sa ramana un instrument digital de informare asupra agendei evenimentelor din Timisoara, se arata in documentatia postata in Sistemul Electronic de Achizitii Publice.
Administratia Fritz credea ca acum accesul la oferta de evenimente a orasului este dificil, iar capacitatea orasului de a atrage turisti e subutilizata, astfel ca aceasta platforma digitala moderna ar fi urmat sa ofere o viziune de ansamblu asupra agendei culturale, sa fie usor si placut de folosit si de personalizat, in functie de interesele utilizatorului.
Aplicatia, care ar fi rulat atat pe telefoane cu sisteme de operare Android, cat si iOS, ar fi fost pentru inceput in romana si engleza, iar primaria spera ca va avea un numar de peste 100.000 de utilizatori in 5 ani.
Valoarea estimata a contractului era de 1.260.504 lei fara TVA, adica aproximativ 300.000 de euro cu TVA.
Ramane de vazut daca administratia Fritz va renunta la cumpararea acestei aplicatii de mobil sau va relansa licitatia candva.