TIMISOARA. S-a incheiat marti termenul de depunere a ofertelor pentru proiectul de reabilitare a fatadei Garii de Nord din Timisoara, dupa ce la mijlocul lunii septembrie fusese lansata o licitatie pentru 4 milioane de euro.
Nicio firma nu s-a aratat interesata sa se ocupe de schimbarea la fata a celei mai importante porti feroviare din vestul Romaniei. Cum nu s-a inscris macar o oferta, licitatia a fost anulata.
Proiectul prevedea ‘Reabilitare fatada, reparatii platforme, iluminat, acces intrari in cladirea de calatori statia CF Timisoara Nord si reparatii acces peron linia 1 + acces tunel pietonal (proiectare si executie)‘.
„Actuala cladire a Garii de Nord este alcatuita din 6 corpuri comasate intr-un ansamblu. In acest moment, cladirea statiei nu mai corespunde cerintelor de asigurare a unor conditii optime a desfasurarii activitatilor in imobile si a exigentelor de calitate impuse de legislatia in vigoare. Constructia prezinta deficiente de ordin structural, estetic, functional, de ineficienta energetica, cu pierderi mari de caldura, si pe linie de siguranta in exploatare„, se arata in documentatie.
Cum banii din fonduri proprii ale Regionalei CFR Timisoara nu erau foarte multi, sub 4 milioane si jumatate de euro, lucrarile vizau in principal fatada si amenajarea piatetei din fata statiei.
Astfel, erau prevazute lucrari de consolidare, interventii asupra fatadelor si acoperisurilor – terasa, interventii asupra tunelului pietonal de acces la peroane cu realizarea unui nou acces la linii din holul central, interventii la peronul liniei 1, refacerea piatetei Garii si realizarea instalatiei centralizate de aer conditionat, ventilatie si incalzire.
Mai trebuie realizate, totodata, lucrari de pregatire pentru construirea unei pasarele metalice (platforma pietonala) prevazuta in viitor in sala caselor de bilete, ce va fi sustinuta de 6 stalpi metalici, si montarea a doua scari rulante de acces la mezanin. Aceasta, insa, in perspectiva reabilitarii culoarului Aradul Nou – Drobeta Turnu Severin (Magistrala 900), care nu va fi realizata prea curand.
La tunelul pietonal care asigura accesul de la piateta la peronul 1 e prevazuta refacerea actualelor pardoseli din mozaic folosindu-se granit rezistent la trafic intens si antialunecare, se va monta un sistem de supraveghere, un sistem de detectie si semnalizare/avertizare PSI si se va inlocui sistemul de iluminat.
Piateta Garii va fi complet refacuta, se va amenaja o fantana arteziana, zona va fi placata cu dale de granit, se vor monta banci, se va realiza un sistem de iluminat cu stalpi ornamentali, se vor planta copaci si se vor monta rastele pentru biciclete.
Totodata, vor disparea aparatele de aer conditionat si se va realiza o instalatie moderna centralizata de climatizare, iar pe doua corpuri de cladire se va monta o instalatie de producere a energiei electrice cu panouri fotovoltaice.
Licitatia lansata in Sistemul Electronic de Achizitii Publice, in valoare de 17.605.391,14 lei fara TVA, urmeaza sa fie reluata.
„A fost anulata pentru ca ieri era termenul de depunere si nu a avut niciun ofertant. Nefiind niciunul, am anulat-o. Saptamana viitoare o vom urca din nou. Din cate am inteles de la colegii mei, erau inscrise doua firme, insa nu au depus nicio oferta. Si eu, daca am o firma, pot sa ma inscriu la o licitatie, dar daca nu imi convine ceva, nu depun oferta. Nu stiu in ce zi o vom depune, dar saptamana viitoare o vom face. Speram ca de aceasta data sa avem firme care sa vina cu o oferta„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro, Alexandru Simu, director al regionalei CFR Timisoara.