TIMISOARA. A fost anuntat castigatorul licitatiei pentru lucrarile de pe lotul 1 al soselei ce leaga Timisoara de Autostrada Vestului prin Dumbravita.
CITESTE SI: Alai de camioane si utilaje pe Centura Sud Timisoara. Umbrarescu, lucrari in forta si noaptea. Video
Dintre cele doua oferte depuse, Consiliul Judetean Timis a declarat-o castigatoare pe cea a firmei Strabag, care sa largeasca la 4 benzi si sectorul de Dumbravita cu celebrii stalpi de sustinere a stalpilor de troleibuz. Aceasta in conditiile in care, dupa rezilierea contractului cu Tehnocer pentru lotul 2 Dumbravita Giarmata, tot Strabag a preluat si acest tronson sa-l duca la bun sfarsit.
„Consiliul Județean Timis a finalizat procedura privind atribuirea contractului de executie a lucrarilor de „Modernizare a DJ 691: largire la 4 benzi a Lotului 1 – km 2+725 – 5+800 – Dumbravița”.Oferta declarata castigatoare a fost cea depusa de SC Strabag SRL, iar daca nu se inregistreaza contestatii in termenul prevazut de lege, contractul de executie va fi semnat la mijlocul lunii august 2023„, transmit rerpezentantii Consiliului Judetean Timis.
Cu alte cuvinte, daca nu va fi depusa contestatie, Strabag va realiza intreg drumul dintre Timisoara si Autostrada Vestului, prin Dumbravita si Giarmata.
In privinta stalpilor, pentru ca Primaria Timisoara s-a opus cedarii acestora direct catre CJT, s-a ajuns si la o solutie agreata de ADR Vest prin care, dintre cei aproximativ 200, vor fi mutati doar 70. Aceasta pentru a nu se pierde banii europeni pe care proiectul ii are asigurati.
Va reamintim, controversatii stalpii de sustinere a firelor de toleibuz fac parte dintr-un proiect vechi al Primariei Timisoara initiat in vremea administratiei Ciuhandu si inaugurat in anul 2015, prin care a fost extins transportul public metropolitan pana in Dumbravita. Proiectul a fost in valoare de peste 17 milioane de lei, finantat in cea mai mare parte de Uniunea Europeana. Nu s-a putut intreveni asupra acestuia timp de 5 ani, insa acest termen s-a scurs deja demult, iar stalpii pot fi mutati pentru a se putea largi soseaua. Singura conditie e, insa, acordul Primariei Timisoara ca beneficiar al intregii instalatii. Este insa de notorietate faptul ca edilul USR din Dumbravita nu isi doreste prea tare extinderea la 4 benzi a drumului prin comuna sa, iar o tergiversare a lucrurilor de catre seful sau de partid de la Timisoara ii era de ajutor, chiar daca s-ar pierde o finantare europeana mare. In ultimele luni, reprezentantii Primariei Timisoara au anuntat in repetate randuri ca vor preda stalpii ‘agreati’ prin noua solutie doar constructorului desemnat de Consiliul Judetean. Ceea ce ar trebui sa se si intample in scurta vreme.
Valoarea estimata a contractului pentru extinderea soselei catre Autostrada Vestului este de 24.630.006 lei fara TVA, adica aproape 7 milioane de euro cu TVA pentru „Modernizare DJ 691: Largirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timisoara și Centura Timisoara – Autostrada A1 (km 12+975)”.
Tronsonul 1, care are aproximativ 3 kilometri, trebuie sa fie gata in 6 luni din momentul ordinului de incepere a lucrarilor.
Firma Strabag munceste in acest timp la Lotul 2, unde duce la bun sfarsit lucrarile lasate neterminate de firma Tehnocer care castigase initial licitatia.