TIMISOARA. Asa cum opiniatimisoarei.ro anticipa inca de joi, de ce ne-a fost frica, n-am scapat.
CITESTE SI: Investitie de 14 milioane euro intr-un proiect rezidential unic in Romania, la Timisoara
In urma cu aproape o luna, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunta, dupa alte cateva de asteptare, castigatorul licitatiei pentru soseaua care va ocoli Timisoara prin partea de sud.
In 27 februarie, firma italiana Tirrena Scavi S.p.A a fost declarata drept invingatoare in cadrul licitatiei la care se inscrisesera 12 societati de contructii.
Pana in acest moment a fost depusa o contestatie la rezultatul licitatiei, insa pana vineri trei societati isi aratasera intentia de a face asta, lucru ce ar amana pornirea santierului pentru Centura de Sud a Timisoarei, care va reprezenta o intarziere insemnata a lucrarilor.
„Deocamdata, stim ca a fost depusa o singura contestatie la licitatia pentru Centura de Sud a Timisoarei. Este posibil sa mai apara si altele pana la sfarsitul zilei. Atunci vom putea avea un numar exact si numele celor care contesta rezultatul„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Alina Sabou, purtator de cuvant al Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara.
Asadar, cel putin o firma contesta rezultatul licitatiei, pentru contractul in valoare de 272.432.921,95 lei fara TVA, contract ce nu va putea fi iscalit decat la finalul perioadei de depunere a contestatiilor sau dupa solutionarea acestora.
LA CNSC, Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, este inregistrat documentul depus de ALPENSIDE SRL.
Potrivit unor surse, citate de Forumul de infrastructura peundemerg.ro, cei de la ALEPNSIDE solicita:
Insa, in urma cu aproape un an, reprezentantii DRDP Timisoara explicau pentru opiniatimisoarei.ro ca: „orice contestatie, la aceasta ora se poate face in 5 etape. Orice contestatie are 2 termene: unul de la Consiliul de Solutionare a Contestatiilor – 30 de zile, la care se adauga unul de 45 de zile la Curtea de Apel. Pe fiecare etapa. Deci 75 de zile pe fiecare. In cazul cel mai favorabil inseamna 375 de zile„.
Cu alte cuvinte, solutionarea contestatiilor ar putea, in cel mai rau caz, sa intarzie demararea lucrarilor la cea mai asteptata sosea din Timisoara cu 1 an de zile.
Durata contractului pentru Centura de Sud este de 150 de luni, din care: in 6 luni se face proiectarea, executia va dura 24 de luni, iar restul perioadei de 120 de luni este alocata notificarii defectiunilor (garantia).
Primii bani pentru construirea Centurii de Sud de la Timisoara au fost deja alocati prin Bugetul National pentru 2018 – aproape 12 milioane de lei, iar lucrarile erau programate sa demareze in iulie, mai precis organizarea de santier.
Centura de Sud a Timisoarei va avea 25,69 kilometri, cate o banda pe sens, va avea 12 poduri si pasaje si mai multe intersectii la nivel, pe ruta intrarea in Timisoara dinspre Sag – Giroc – Mosnita Noua – Ghiroda – legatura cu centura de nord (Calea Lugojului-Calea Aradului), care a fost inaugurata in 2009 si masoara 12,6 km.
Italienii de la Tirrena Scavi au executat si Lotul 1 si Lotul 2 al Autostrazii Lugoj-Deva, dar si un segment de pe autostrada Sebes-Turda, unde receptia a fost suspendata din pricina unor neconformitati.