Opinia Timisoarei

A fost pusa la pamant o cladire de aproape 130 de ani la Gara de Nord Timisoara. Demolarea, parte din proiectul de modernizare a magistralei de cale ferata Caransebes – Arad. Ce se va ridica in loc. Video

TIMISOARA. Modernizarea lotului 3 al magistralei de cale ferata Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad merge in ritm alert.

CITESTE SI: Linie provizorie, trenuri deviate. Lucrari avansate pe lotul 2 Lugoj – Timisoara din magistrala de cale ferata care se modernizeaza. Video

Pe acest tronson, care traverseaza Timisoara, cuprins intre Gara de Est si Ronat, se lucreaza deja de cateva luni bune, de cand s-a incheiat proiectarea, iar in ultimele zile a fost demolata magazia de marfuri din vecinatatea Garii de Nord, operatiune cuprinsa in proiectul de reabilitare a caii ferate.

Aceasta fusese ridicata in urma cu 129 de ani si a servit logistica feroviara de marfuri, iar acum, in loc, se va amenaja o hala moderna in care se va asigura mentenanta si va adaposti Centrul Operational de Control Timisoara.

❗️Magazia de marfuri din statia Timisoara Nord a functionat inca din anul 1897, fiindu-i aduse modificari si renovari in anul 1985.
Aflandu-se in imediata vecinatate a garii Timisoara Nord, ea a jucat un rol important in logistica feroviara, fiind un nod cheie pentru transportul de marfuri in Vestul Romaniei.
👷‍♂️In cadrul lucrarilor de modernizare de pe Lotul 3 Timisoara Est – Ronat, acesta magazie a fost demolata zilele trecute, iar pe amplasamentul ei se va construi o moderna Cladire de Mentenanta, la standardele impuse de vremurile actuale.
Cladirea de Mentenanta va cuprinde hala de mentenanta (utilata cu pod rulant si canale de revizie), zone de lucru si ateliere, corpuri de cladire ce contin ateliere, vestiare, birouri, magazii, arhive, sali de instruire si de sedinte, sali de mese, spatii de lucru si grupuri sanitare. Ea va fi compusa din mai multe corpuri de cladire, in regim de P+1, P+2 si P+3, deservind mai multe structuri feroviare, astfel:
– Centrul Operational de Control Timisoara;
– O sectie de linii;
– O sectie de intretinere mecanizata a caii;
– Un district LAT;
– Un district ATM;
– Un district de exploatare utilaje;
– Regulatorul de Circulatie Timisoara si Regulatorul de Circulatie Regional;
– O sectie de intretinere a instalatiilor de semnalizare;
– O sectie de electrificare;
– Dispecerul Energetic Feroviar Timisoara„, transmit reprezentantii CFR Infrastructura Timisoara.

Tronsonul 3, Timisoara Est – Ronat Triaj masoara 13,86 km, iar lucrarile sunt realizate de Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – cu 1,4 miliarde lei (fara TVA).

Va reamintim, intreaga magistrala Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad, de 162 de kilometri, se reabiliteaza cu bani europeni prin PNRR, aproape 9 miliarde de lei si a fost impartita in 4 loturi. Toate cele patru tronsoane trebuie sa fie gata la finele anului 2026.

Exit mobile version