TIMISOARA. Dupa ce zilele trecute ministrul Transporturilor Catalin Drula anunta ajungerea la un acord cu fostul constructor, acum a fost reluata licitatia pentru cei 9 km lipsa din Autostrada Lugoj – Deva lot 2, in Sistemul Electronic de Achizitii Publice. Aceasta intrase intr-un blocaj inca din 2019 dupa ce constructorii italieni scosi abuziv din contract au mers in instanta si ulterior au castigat plata unor despagubiri de zeci de milioane de euro.
Este vorba de bucata ramasa in aer intre Margina si Holdea, scoasa din contractul initial, dupa ce a fost revizuit Acordul de Mediu, iar constructorii s-au trezit ca mai au de facut noi tuneluri ‘pentru ursi’, lucru la care nu se angajasera cand au castigat licitatia.
In toamna lui 2017, ministrul Transporturilor de atunci Razvan Cuc anunta ca este iminenta lansarea licitatiei pentru acest fragment de autostrada. Insa n-a fost asa. Avea sa se intample abia 2 ani mai tarziu, iar la scurt timp procedura a intrat in blocaj.
Conform documentatiei din SICAP, trebuie construiti 9,13 km de autostrada pe lotul 2 Lugoj – Deva, din care 2,13 km sunt tuneluri.
Valoarea estimata a contractului este de peste 300 de milioane de euro.
Durata contractului este de 108 luni si cuprinde: 14 luni perioada de proiectare, 34 luni perioada de executie si 60 luni perioada de garantie a lucrarilor.
Asadar, daca procedura va decurge fara alte probleme, cei 9 kilometri lipsa de autostrada ar putea fi gata in 4 ani.
Va reamintim, lucrarile la autostrada Lugoj-Deva au inceput in 2011. Patru ani mai tarziu italienii de la Tirrena Scavi finalizau lotul 1. In martie 2017 aveam o noua inaugurare. Salini, tot un constructor italian, finalizase 15 kilometri din cei 28 ai lotului 2 al soselei de mare viteza. In vara aceluiasi an, insa, sefii de la Drumuri au rupt contractul cu firma Salini si au lasat fara constructor circa 13 kilometri din soseaua rapida, din care 4 erau construiti in proportie de 90%. Ultimele doua loturi din autostrada au fost si ele date in circulatie in 2019.