Legendara solista si actrita Tina Turner s-a stins din viata la varsta de 83 de ani.
Indragita cantareata a murit dupa o suferinta indelungata in casa sa din localitatea elvetiana Kusnacht, langa Zurich.
A ramas in istoria muzicii cu o multime de piese, una dintre cele mai cunoscute fiind „Simply the best”.
Turner și-a inceput cariera in anii 1950, in timpul primilor ani ai rock and roll-ului si a evoluat pana la a deveni un fenomen MTV.
In videoclipul piesei sale de top „What’s Love Got to Do with It”, in care numea dragostea o „emotie de mana a doua”, Turner a intruchipat stilul anilor 1980, in timp ce se plimba pe strazile din New York cu parul sau blond și țepos, purtand o jacheta de blugi, fusta mini si tocuri stiletto.
Cu gustul ei pentru experimentul muzical și baladele formulate fara menajamente, Turner se potrivea perfect cu peisajul pop al anilor 1980, in care fanii muzicii apreciau sunetele produse electronic si dispretuiau idealismul din epoca hippie.
Supranumita uneori „Regina rock’n’roll-ului”, Turner a castigat sase dintre cele opt premii Grammy in anii 1980. In acest deceniu, ea a reusit sa intre cu o multime de melodii in Top 40, printre care „Typical Male”, „The Best”, „Private Dancer” și „Better Be Good to Me”. Spectacolul ei din 1988 de la Rio de Janeiro a atras 180.000 de spectatori, care ramane unul dintre cele mai mari audiente de concert pentru un singur interpret.
Pana atunci, Turner se eliberase de zece ani din casnicia cu chitaristul Ike Turner.
In 1985, Turner a dat o turnura fictiva reputației sale de supraviețuitoare. Ea a jucat rolul liderului nemilos al unui avanpost intr-un desert nuclear, jucand alaturi de Mel Gibson in cel de-al treilea episod al francizei Mad Max, „Mad Max Beyond Thunderdome”.
Cele mai multe dintre cantecele de succes ale lui Turner au fost scrise de alții, dar ea le-a insuflețit cu o voce pe care criticul muzical Jon Pareles de la New York Times a numit-o „unul dintre cele mai ciudate instrumente din pop”.
„Are trei niveluri, cu un registru grav nazal, un registru mediu care urla, taios, și un registru inalt atat de clar incat suna ca un falsetto„, a scris Pareles intr-o cronica de concert din 1987.
Mai multe AICI.