Opinia Timisoarei

A reusit cu chiu cu vai sa faca doua cumparaturi de hartie igienica, produse de curatenie si birotica intr-un an, de la aceeasi firma. Cum taie frunze la caini pe 300.000 de euro anual Agentia de Achizitii Publice a Primariei Timisoara

TIMISOARA. A luat nastere inca din luna ianuarie 2022, iar in exact un an, activitatea se dovedeste subtire rau.

CITESTE SI: O firma abonata la contracte pe bani publici face cu 40.000 de euro Studiul de Fezabilitate pentru parcarea supraetajata dintre blocuri la Gara de Nord din Timisoara 

Agentia de Achizitii Publice (UCA), infiintata cu scandal in ianuarie 2022 si condusa de un USR-ist incepand din septembrie, a reusit cu mare greutate sa atinga in doua randuri scopul pentru care a fost inventata, adica sa faca achizitii pentru Primaria Timisoara, care plateste din banii timisorenilor, luna de luna, peste 5.000 de euro, pentru salariile celor 3 angajati.

Desi a fost indelung laudata de administratia Fritz pentru modul in care urma sa gestioneze, laolalta, toate achizitiile pentru primarie si societatile din subordine, economisind astfel, chipurile, sume considerabile din bugetul orasului, de cand exista, din ianuarie, Agentia a fost in stare sa lanseze doar 2 licitatii. Pentru una, specialistii in achizitii au au avut nevoie de 5 luni sa analizeze ofertele, iar pentru cealalta o jumatate de an.
Atentie, sa nu va inchipuiti ca vorbim de caiete de sarcini pentru vreo constructie de autostrada, ci de cumpararea de hartie igienica si produse de curatenie, respectiv de birotica si papetarie.

Dupa cum se poate vedea mai sus, in Sistemul Electronic de Achizitii Publice, prima licitatie a pornit in aprilie, in 6 iunie a fost data limita de depunere a ofertelor, iar evaluarea lor a durat cinci luni, pana in 27 octombrie, cand a fost atribuit contractul.

Cealalta a pornit in luna mai, in 20 iunie a fost data limita de depunere a ofertelor, iar cei de la achizitii au muncit din rasputeri sa le evalueze sase luni, pana in 11 decembrie, cand au decis sa desemneze un castigator.

Si amandoua contracte, in valoare de 4.389.955 lei, respectiv  5.301.768 lei, fara TVA, au fost incredintate aceleiasi firme: BN BUSINESS SRL, din Arad. In ambele cazuri, aceasta a mers cu pretul putin sub cel estimat la lansarea procedurii.

Sa nu va inchipuiti ca a fost inghesuiala la licitatii si ca angajatii de la Achizitiile Primariei Timisoara au fost nevoiti sa citeasca mii de pagini. La fiecare dintre cele doua licitatii, ‘specialistii’ de la Agentia de Achizitii Publice au avut de evaluat cate… doua oferte.

Asadar, intr-un an de munca, structura infiintata de administratia Fritz a reusit ‘performanta’ de a face doua cumparaturi de hartie igienica si produse de curatenie, respectiv de birotica de la firma BN BUSINESS SRL care a castigat cele doua contracte in valoare de aproape 10.000.000 lei fara TVA, adica aproape 2 milioane si jumatate de euro, cu TVA.

Cat au platit timisorenii ca sa tina ‘vrednica’ echipa de la Agentia de Achizitii Publice cu salarii si birouri

Conform unui raspuns la o solicitare formulata de opiniatimisoarei.ro in baza legii 544/2001, de la infiintare si pana in luna noiembrie, Primaria a alocat Agentiei peste 150.000 de lei, din care salariile si contributiile se ridica la aproximativ 113.000 lei, adica peste 23.000 de euro, iar cheltuielile la 37.427 lei, adica aproape 8.000 de euro.

Cele mai mari dintre cheltuielile acoperite din fondurile alocate de Primaria Timisoara, din bugetul local, sunt cele cu chiria. Au mai fost cumparate birouri si dulapuri, dar si laptopuri si monitoare, s-au platit serviciile de internet si telefonie, dar si cele de transport, s-au mai cumparat materiale de birotica si au fost platite servicii de contabilitate si resurse umane.

Inca de la infiintare, Primaria Timisoara a estimat si prevazut cheltuiala din bani publici cu functionarea acestei Agentii la 1,5 milioane de lei (300.000 de euro) doar in primul an de functionare, urmand ca aceasta sa se dubleze in urmatorii doi.

Ce au facut cei 3 angajati pentru acesti bani intr-un an? Doua achizitii publice prin Sistemul Electronic de Achizitii Publice care au stat luni in sir in… evaluari.

***

Va reamintim, in cadrul unei sedinte de indata a Consiliului Local, la finele lunii septembrie, alesii USR l-au asezat sef interimar peste Agentia de Achizitii Publice, societate a Primariei Timisoara, pe colegul lor de partid Adrian Boruga, si au si refuzat si sa-i dea un salariu mai mic, asa cum au propus cei de la PSD, chiar daca activitatea in cadrul institutiei tindea catre zero inca de la infiintare.

Practic, social-democratii au facut un amendament la proiectul privind numirea lui Boruga ca director si stabilirea remuneratiei, prin care au cerut ca salariul lunar sa fie redus de la 16.000 de lei brut la 10.000 de lei, insa, dupa o pledoarie a useristilor privind importanta muncii sefului, acestuia i s-a pastrat suma mai mare pe care au propus-o pentru colegul lor de partid.

Adrian Boruga este membru USR, dupa ce in trecut a facut parte din partidul M10 al Monicai Macovei. De altfel, in 2016 acesta si-a depus candidatura la functia de primar al Timisoarei, din partea acestui partid, insa dosarul i-a fost repsins de Biroul Electoral Central pentru ca nu reusise sa stranga numarul legal de semnaturi necesare pentru a intra in competitie.

Apoi, la alegerile din 2020, Adrian Boruga, deja membru al USR Timis, a candidat la Consiliul Local, de pe pozitia 24, neeligibila.  Acum insa a primit functia de membru in Consiliul de Administratie al Unitatii Centrale de Achizitii, cu atributii de director general, post pentru care va incasa, lunar, 16.000 de lei brut, dupa cum au decis consilierii USR.

Din aceasta pozitie, noul director a reusit sa finalizeze singurele doua licitatii lansate de societate.

Practic, UCA se ocupa de achizitiile de papetarie, birotica si produse de curatenie si igiena pentru primarie si toate institutiile din subordine.

Agentia are in organigrama 7 pozitii, insa doar 3 sunt ocupate.

Exit mobile version