TIMISOARA. A fost intocmit proiectul de buget pentru 2016 al Regiei Autonome de Transport Timisoara, ce urmeaza sa fie aprobat de Consiliul Local.
Pentru prima oara, specialistii au fost nevoiti sa tina seama in bugetul de venituri si cheltuieli de faptul ca Timisoara are din acest an mai multe sisteme de transport public. Aceasta pentru ca, potrivit proiectului, din iulie va deveni functional sistemul de transport in comun cu vaporase, pe Bega. Iar aceasta atrage modificari in special in privinta cheltuielilor.
Initial, primarul Nicolae Robu anuntase luna martie ca fiind cea in care vor porni ambarcatiunile pe canal, insa, cel mai probabil perioada de testare si reglementare se va intinde pana la mijlocul verii. Pentru inceput, primele vaporetto care vor ajunge la Timisoara ar putea fi folosite doar pentru agrement.
Economistii RATT au stabilit ca in 2016 veniturile regiei vor fi mai mari decat cheltuielile si va creste numarul angajatilor, pana la 1230. Grosul veniturilor il reprezinta, ca de obicei, subventiile de la Primarie.
„Bugetul are prevazute ca obiective principale generarea de profit, onorarea obligatiilor anuale si diminuarea datoriilor restante, precum si de a reduce volumul creantelor restante. Propunerea de buget de venituri si cheltuieli pe anul 2016 s-a efectuat pe baza principiului prudentei si a continuitatii activitatii in conditii de eficienta economica in dimensionarea resurselor necesare finantarii intregii activitati. Numarul de personal programat pentru finele anului 2016 este de 1230 angajati, conform organigramei si a statului de functii aprobat prin HCL 333/31.07.2015„, se arata in referatul ce insoteste proiectul de buget al RATT pe 2016.
Veniturile prognozate de specialistii RATT in acest an se ridica la 92.690.500 lei, in vreme ce cheltuielile prevazute sunt de 90.328.128 lei.
De asta data, la veniturile realizate din prestarea principalului serviciu al regiei, transportul public, au fost trecute si sistemul intermodal cu biciclete, respectiv cel de transport naval pe canalul Bega.
In ceea ce priveste angajarea mai multor oameni la RATT, in acest an, este motivata de aceea ca au aparut noi structuri in cadrul regiei de transport. Cei 233 de noi salariati vor fi:
-personal de bord , avand in vedere modificarea programelor de circulatie, realizarea de ore
suplimentare de catre personalul existent si a extinderii transportului metropolitan cu troleibuze;
-personal cu atributii in operarea sistemelor noi de transport (cu biciclete si cel naval) si anume :
-personal muncitor cu atributii in repararea si intretinerea bicicletelor, totemurilor si statiilor
SMTIB, asigurarea interventiilor in traseu, etc;
-personal operativ cu monitorizarea in timp real a modului de utilizare a bicicletelor, asigurarea
asistentei Call Center;
– personalul de vanzare la chioscurile RATT pentru asigurarea cardurilor de acces la sistemul de
transport cu biciclete;
-cu personal tehnic IT pentru asigurarea conditiilor tehnice de functionare permanenta a
sistemelor, pentru efectuarea reviziilor si intretinerii retelei de comunicatii de date , a retelei de
calculatoare si servere, a echipamentelor inclusiv a celor din statii;
-cu personalul specializat pentru transportul naval (inginer naval, personal Navigant)
Potrivit aceluiasi proiect de buget, castigul mediu brut lunar determinat pe baza cheltuielilor cu salariile la RATT in 2016 este de 2595 lei/pers.
La capitolul venituri din fonduri europene, specialistii RATT au trecut ZERO lei. La fel si la cheltuieli eligibile din fonduri europene. La capitolul investitii, suma nu depaseste 4 milioane de lei. Mai multe AICI!
Proiectul de buget al Regiei de Transport Public la Timisoara va fi supus votului consilierilor locali la urmatoarea sedinta in plen.