Opinia Timisoarei

Adio sens giratoriu suspendat la Baader, in Timisoara. Avem alt proiect pentru modernizarea liniei de cale ferata in zona, cu pasarela separata, cu lifturi, pentru pietoni si biciclisti

TIMISOARA. Se inlatura si ultima piedica din calea modernizarii liniei ferate ce traverseaza Timisoara, parte din proiectul urias cu bani europeni de reabilitare a magistralei Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad.
Este vorba despre pasajul din zona Baader de trecere peste calea ferata care sa asigure legaturile cu reteaua de transport si care era gandit initial ca un sens giratoriu suspendat.

CITESTE SI: Un an de zile constructorul a lucrat pe banii lui ca sa termine noile cladiri de la Spitalul Victor Babes Timisoara. Primaria ii ceruse sa opreasca santierul pentru ca nu mai avea cu ce sa plateasca facturile. Video 

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunta in octombrie ca Primaria Timisoara „uitase” ca in 2021 daduse autorizatie de constructie pentru un bloc de locuinte tocmai pe terenul pe care ar fi trebuit sa fie amenajata giratia rutiera suspendata peste linia de tren. Astfel, administratia Fritz a cerut revizuirea proiectului CFR Infrastructura si gasirea unei noi solutii, intarziind emiterea autorizatiei de constructie pentru modernizarea caii ferate.

Zilele trecute, in Comisia Tehnica de Amenajare a Teritoriului si Urbanism a Primariei Timisoara, proiectantii de la Webuild au prezentat un nou proiect, care prevede construirea unui pasaj suprateran la Baader, destinat exclusiv traficului auto, si amenajarea, separat, a unei pasarele pentru pietoni si biciclisti, prevazuta cu lifturi, solutie agreata deopotriva de minister si municipalitate.

Este un pasaj suprateran cu o lungime de 295 m, avand 9 deschideri, pentru oblicitatea mare pe care a trebuit s-o preluam pentru supratraversarea caii ferate. Pasajul o sa aiba 4 benzi de circulatie de catre 3,5 metri fiecare, plus benzi de incadrare de 50 cm fiecare parte, plus partea de lise de 70 cm unde va fi amplasat parapetele foarte greu. Va fi o structura mixta otel beton, suprastructura metalica cu inima plina si placa de suprabetonare. La partea de elevatie vom folosi elevatii circulare pentru a obstructiona cat mai putin vizibilitatea, fundate pe piloti forati. Din punct de vedere al elementelor geometrice, cuprinde o rampa pentru un impact cat mai minor asupra conexiunii cu bulevardele existente„, au explicat proiectantii WeBuild.

Acestia au precizat in cadrul CTATU ca n-a fost loc si pentru trotuare si piste de biciclete pe acest nou pasaj.

Pasajul in sine nu a avut loc pentru amplasarea trotuarelor si a pistelor velo, in schimb, in zona de supratraversare a caii ferate vom amplasa o pasarela care va prelua traficul pietonal si velo. Avem lifturi pentru accesul pietonilor si a biciclistilor, a fost in tema de proiectare, si cu rampe pentru pietoni„, au mai aratat proiectantii WeBuild.

Arhitectii au spus ca nu au inca plansele de detaliu, dar ca le vor intocmi si prezenta in perioada urmatoare, precizand ca au obtinut pentru aceasta solutie un aviz de la Comisia de Circulatie.

Nu exista inca planse de detaliu pentru mobilitate. Va prezentam nivelul la care suntem si vom reveni cu toate detaliile, arhitectura, rezistenta. Am obtinut avizul de la Circulatie zilele trecute si acuma, daca veti fi de acord cu solutia, o vom detalia„, au spus proiectantii.

Arhitectul sef al Timisoarei, Gabriel Almajan, a amintit ca solutia de la Baader trebuie sa fie in acord cu proiectul mare care se va desfasura la nord de strada Demetriade in viitor, unde, pe 45 de hectare se va amenaja un nou centru al orasului, iar strada Demetriade se va largi la 4 benzi de circulatie.

Pasajul asta nu va fi un inel in aer, in care se intalnesc 3 strazi, ci va fi un pasaj liniar cum ne-am dorit pentru zona. Solutia o putem considera finala din punct de vedere al conformarii generale„, a concluzionat Gabriel Almajan.

Lotul 3 Timisoara Est – Ronat Triaj (13,86 km), din cadrul liniei de cale ferata Caransebes – Timisoara – Arad, va fi modernizat de italienii de la WeBuild SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA, castigatori ai licitatiei, si costa 1,4 miliarde lei (fara TVA), bani europeni asigurati prin PNRR.

Lucrarile sunt prevazute sa dureze 42 de luni, din care primele 6 luni sunt pentru proiectare, iar celelalte 36 de luni pentru executie. Pe traseu vor fi 2 statii tehnice si 4 halte de calatori, iar trenurile vor circula cu 160 km/h.

Tronsonul Timisoara Est – Ronat Triaj face parte din magistrala Caransebes – Timisoara – Arad, de 76 de kilometri, care va fi complet modernizata prin cel mai mare proiect de reabilitare a infrastructurii feroviare de pana acum in Romania, cu aproape 4 miliarde de lei, fonduri europene nerambursabile.

Exit mobile version