Opinia Timisoarei

Administratia Fritz ii pune la plata pe soferii de masini electrice. Incarcarea autoturismelor la cele 16 statii instalate in oras va fi contra cost

TIMISOARA. E mare nevoie de bani in visteria municipalitatii. Dupa ce s-au tot laudat cu sustinerea transportului verde, acum reprezentantii Primariei Timisoara anunta ca, imediat ce vor da in folosinta noile statii de incarcare pentru masini electrice, finantate de Administratia Fondului de Mediu, soferii vor plati pentru utilizarea lor, si ca nu va fi vreo perioada de gratie cum poate si-au inchipuit unii dintre ei.

CITESTE SI: Perchezitii DNA la casa unui fost director din Primaria Timisoara acuzat ca a luat spaga de la o firma de monumente funerare

Reprezentantii municipalitatii au transmis ca soferii de masini electrice vor plati un tarif de aproximativ 1 leu pe kWh pentru a-si alimenta autoturismele cu energie electrica, insa pretul va putea creste oricand.

Printr-un proiect de hotarare, care va fi prezentat plenului consiliului local, se va reglementa utilizarea acestor statii si se vor aproba tarifele aferente. Tariful propus este de 0,8071 lei / kWh fara TVA + 10 % cheltuieli legate de tranzactionarea produselor, servicii de interconectare si comisioane. Rezulta un tarif de 0,8878 lei fara TVA, respectiv 1,0564 lei cu TVA / kWh pentru serviciul de incarcare a vehiculelor electrice in statiile de incarcare cu curent alternativ (AC) si curent continuu (DC). Tariful va fi actualizat ori de cate ori evolutia elementelor de calcul o va impune.

In cazul statiilor de incarcare amplasate in parcarile publice cu plata, tariful pentru serviciul de incarcare a vehiculelor electrice nu include si tariful de parcare„, transmit reprezentantii Primariei Timisoara.

Investitia pentru montarea statiilor de incarcare a masinilor electrice a fost finantata, in proportie de 90%, prin Administratia Fondului de Mediu. Primaria a cheltuit bani pentru cofinantarea investitiei, dar si pentru serviciile de punere in functiune, iar acum face tot ce poate sa ii recupereze.

Din valoarea totala a incasarilor, 10% raman la prestator si reprezinta costul pentru tranzactionarea produselor, serviciilor de interconectare si comisioanele aferente (sistem bancar, operatori de telefonie mobile, integrator plati, administrare platforma software) prin intermediul aplicatiei ” Smart Charge”„, precizeaza reprezentantii Primariei.

De asemenea, motivarea impunerii unui tarif pentru incarcarea masinilor electrice este si faptul ca numarul acestora a crescut.

Avand in vedere abordarea tot mai larga de catre cetateni a achizitiei vehiculelor electrice motivate de trendul global, precum si de criza combustibililor lichizi ;
Avand in vedere si implicit consumul de energie electrica motivat de cresterea tarifului la energie electrica din ultima perioada;
Avand in vedere raspunsul la adresa nr.SM2022-1074/26.04.2022 de la Serviciul Administrare Retele Publice, privind comunicare tarifului la energia electric care cuprinde energia electrica, distributie accize si alte taxe conform facturilor platite de catre municipalitate catre furnizorul de energie electrica 0,8071 lei / kWh„, scrie in referatul de aprobare a HCL.

Practic, pentru o incarcare, soferii de masini electirce vor plati sume ce pornesc de la 25-30 de lei, in functie de capacitatea bateriei.

Statiile pentru care se va plati incarcarea sunt situate pe bd. I.C. Bratianu, Calea Aradului – str. Cugir, Piata Iancu Huniade, Acad. Alexandru Borza – str. Michelangelo, str. Martin Luther, str. Gheorghe Dima, bd. Take Ionescu, Piața 700, bd. Republicii, bd. Revoluției din 1989, splaiul Nicolae Titulescu, bd. Mihai Viteazul-2 statii, str. Plauțius Andronescu, str. Astrilor (Al. Martir Eugen Nagy), bd. 16 Decembrie 1989 / Calea Sagului.

Statiile de reincarcare au fost anuntate in ianuarie 2019, cand Consiliul Local a aprobat solicitarea de finantare, un studiu de fezabilitate intocmit de Aquatim si donat primariei, dar si punerea la dispozitie a terenurilor aferente celor 16 amplasamente.

La Timisoara au fost inregistrate 2791 de masini electrice, din care 677 sunt actionate full electric si 2114 hibrid.

Proiectul de hotarare urmeaza sa ajunga pe masa consilierilor locali, care vor decide daca il aproba.

Reamintim ca, administratia Fritz a restrans din facilitatile oferite celor care s-au indreptat spre transportul verde. Pentru prima oara, din acest an, soferii de maini hibrid platesc parcarea in oras, singurii care mai beneficiaza de gratuitate fiind cei cu autoturisme full electrice, cu exceptia Zonei Verzi din plin centrul orasului, care a fost dintotdeauna si ramane cu plata pentru orice tip de autoturism la Timisoara.

In Cluj Napoca, alimentarea e gratuita in statiile de reincarcare administrate de primarie si instalate pe bani europeni.

Exit mobile version