Sistemul prin GPS functioneaza insa doar in autobuzele scurte ale RATT, cele fara burduf. La cele cu burduf soferii sunt cei care pornesc climatizarea. La 10 luni dupa introducerea sistemului, reprezentantii RATT spun ca plangerile venite de la timisoreni au scazut considerabil. In plus, RATT s-a pregatit pentru sezonul cald si a verificat toate instalatiile de climatizare din autobuze.
„Sistemul functioneaza foarte bine, la fel ca si anul trecut. Acum, ca a venit caldura, tot colegii nostri din dispecerat vor porni caldura. Principalul avantaj este ca se evita conflictele dintre calatori si soferi, unii soferi fiind acuzati de calatorii nostri ca nu pornesc aerul conditionat. In momentul in care comanda se da din dispecerat, suspiciunile dispar in ceea ce-i priveste pe soferi”, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Cosmin Bradu, purtator de cuvant al RATT.
Potrivit reprezentantilor RATT, nu au fost probleme de la introducerea sistemului. Probleme pot interveni doar in cazul in care instalatia de climatizare se defecteaza in trafic.
„Acum ne-am asigurat ca toate autobuzele sa fie dotate cu freon. Sistemul functioneaza doar pe autobuzele scurte, cele fara burduf, avem 55 de autobuze scurte si 30 cu burduf. La cele lungi instalatia este pornita de soferi”, a explicat Cosmin Bradu.
Daca este sa ne luam dupa reprezentantii RATT, in autobuze ar trebui sa fie deja pornita instalatia de climatizare. „In momentul in care temperatura trece de 22-23 de grade, cei de la Dispecerat dau comanda si se cupleaza instalatia de climatizare„, a completat purtatorul de cuvant.
Tramvaiele vor avea aer conditionat abia dupa reconditionare
In ceea ce priveste celelalte mijloace de transport in comun, timisorenii care obisnuiesc sa circule cu tramvaiele mai au de asteptat pana sa simta racoare in tramvaie.
CITESTE SI: Big Brother in tramvaie la Timisoara! Vor fi puse cate 6 camere video in fiecare garnitura reconditionata
Acestea vor fi dotate cu aer conditionat doar dupa reconditionarea anuntata de primar. Nu toate tramvaiele vor fi insa modernizate, pentru ca nu sunt bani.
„Probleme mai mari avem la tramvaie, nu sunt dotate cu instalatie de climatizare, dar au un sistem cu care au fost dotate din fabricatie, de aerisire. In momentul in care temperatura trece de 30 de grade insa, in multe cazuri acestea fac foarte greu fata. In conditiile in care tramvaiele vor fi reconditionate, categoric vor fi dotate si cu instalatie de climatizare”, a mai spus Cosmin Bradu pentru opiniatimisoarei.ro.