Opinia Timisoarei

Aflati in calea largirii la 4 benzi a drumului catre autostrada prin Dumbravita, stalpii care sustin firele de troleibuz sunt inca de neclintit. O noua disputa intre Primaria Timisoara si Consiliul Judetean

TIMISOARA. Consiliul Judetean Timis si Primaria Timisoara isi trimit, din nou, reciproc „sageti” pe tema stapilor care sustin firele de troleibuz, prin Dumbravita. CJ Timis ii vrea mutati pentru a putea largi drumul la patru benzi de circulatie catre Autostrada Vestului, Primaria Timisoara – beneficiarul proiectului de extindere a liniei de troleibuz – refuza sa isi dea acordul pentru mutarea acestor stalpi.

CITESTE SI: Continua de unde a ramas largirea la 4 benzi a drumului Timisoara – Dumbravita – Autostrada Vestului. A pornit licitatia de 15 milioane de euro 

Reprezentantii Consiliului Judetean Timis spun ca au avut nenumarate discutii pe aceasta tema cu cei ai Primariei Timisoara, ba chiar au fost discutii mediate de ADR Vest, care gestioneaza acordarea fondurilor europene, cu care trebuie extinsa soseaua, pentru ca altfel se pierd. Toate, insa, fara vreun rezultat concret.

„Nici acum nu avem predati stalpii, nici acum nu s-a semnat protocolul, desi l-am trimis de cateva luni de zile, pe langa acordul de parteneriat. Vom relansa licitatia pentru reproiectarea la tronsonul 1. Daca toate lucrurile merg bine, ar trebui sa avem noul proiect tehnic in primavara si atunci sa obtinem toate avizele de la ADR Vest pentru demararea procedurii de licitatie si pentru tronsonul 1. Pana cand se va obtine si un constructor, ne asteptam ca lucrarea de pe tronsonul 2 sa fie aproape finalizata. Nu e o lucrare foarte complicata sa torni asfalt pe drum drept si sa pui niste stalpi, de aceea 6 luni de zile este un tremen rezonabil. Avem zero hartii cu predarea stalpilor. Am participat la 2 intalniri cu medierea ADR Vest, fara finalitate”, a declarat Alin Nica, presedintele CJ Timis.

Administratorul public al CJ Timis, Marian Vasile, a precizat ca discutiile s-au purtat cu viceprimarul Ruben Latcau, din partea Primariei Timisoara.

„In vara ne-am intalnit cei 3 parteneri, dupa 2 ore de discutii care au urmat celorlaltor discutii anterioare, multe. Am convenit cum sa arate protocolul. Am convenit, am semnat dupa aproximativ 1 luna, cu eforturi, minuta, astfel incat sa stim ce facem de acum incolo, urmau sa fie emise hotarari de CL si CJ pentru a adopta acest protocol si in toamna acestui an am primit niste mesaje contrare din partea Primariei Timisoara, care spuneau ca nu mai doreste acest protocol si nu intelege ce rost mai are.

Domnul viceprimar Ruben Latcau, el a fost reprezentantul desemnat al primariei, el a venit la negocieri, am tratat cu el. Le-am dat la pachet modelul de proiect de hotarare pe care il avem noi, doar sa completeze niste date ce tin de ei si sa il bage in plenul CJT. Desi am insistat, nu s-a intamplat mare lucru. Speram ca, vazand ca suntem foarte dornici sa mergem mai departe cu proiectul, apetenta celor 2 primari (Dominic Fritz, de la Timisoara, si Horia Bugarin, de la Dumbravita, n.r.) va fi mai mare. Stalpii, apartinand municipiului, am putea avea o problema, pentru ca nu putem intra cu utilajele pe proprietatea altcuiva”, a declarat Marian Vasile.

In replica, viceprimarul Ruben Latcau spune ca Alin Nica este dezinformat si ca el a aflat detalii despre acest proiect, din presa.

„Ne bucuram ca dupa un an si ceva proiectul acesta urmeaza sa fie reluat. Ne-am fi dorit ca de-a lungul timpului sa fim mai implicati in acest proiect si sa putem sa avem si noi un cuvant de spus in deciziile luate in acest proiect. Primaria Timisoara, desi partener, a aflat din presa si cand s-a sistat acest proiect, si cand s-a blocat, si cand s-a reluat si acum la fel. Pana la urma, nici nu mai conteaza asta, conteaza ca lucrurile sa se faca asa cum trebuie.

Legat de declaratia domnului Nica, legata de acei stalpi, cred ca domnul presedinte este dezinformat si nu stie exact care este situatia si nu intelege toate responsabilitatile din proiect, pentru ca proiectul asta are in vedere si Dumbravita si tronsonul din afara, pana la autostrada. Este normal ca in orice proiect, in momentul in care intervii asupra domeniului public, sa intervii si asupra utilitatilor, nu poti ca cineva sa faca un stalp si altcineva trotuarul. Suntem insa ingrijorati de faptul ca exista un tronson pe care nu il are inclus in proiect, in zona Kaufland, unde este prevazut drum cu o singura banda pe sens, de la strada Varsovia pana la Kaufland, un ciot de 100 de metri unde toata circulatia va fi blocata, pentru ca vom ramane cu o banda pe sens. Astept de la CJT un proiect astfel ca, pana la sfarsitul anului viitor, sa avem si acolo 2 benzi, nu doar o banda pe sens”, a declarat Ruben Latcau.

Consiliul Judetean Timis si-a propus sa largeasca la patru benzi de circulatie, cate doua pe un sens, a drumului judetean care porneste la intrarea in Dumbravita, pana la conexiunea cu autostrada. Soseaua a fost impartita in doua tronsoane: primul pe bucata care traverseaza Dumbravita, al doilea, de la iesire din Dumbravita, de la intersectia cu centura ocolitoare a Timisoarei, pana la conexiunea cu autostrada.
Daca pe al doilea tronson acum a fost reluata licitatia pentru continuarea lucrarilor, pe primul tronson lucrurile sunt intarziate din cauza stalpilor de sustinere a firelor de troleibuz. Acestia se afla la marginea actualei sosele prin Dumbravita si nu permit largirea drumului la patru benzi de circulatie.

Stalpii de sustinere a firelor de toleibuz fac parte dintr-un proiect vechi al Primariei Timisoara inaugurat in anul 2015 prin care a fost extins transportul public metropolitan pana in Dumbravita. Proiectul a fost in valoare de peste 17 milioane de lei, finantat in cea mai mare parte de Uniunea Europeana. Nu s-a putut intreveni asupra acestuia timp de 5 ani, insa acesti 5 ani s-au scurs deja demult, iar stalpii pot fi mutati. Singura conditie e, insa, acordul Primariei Timisoara ca beneficiar al intregii instalatii. Este insa de notorietate faptul ca edilul USR din Dumbravita nu isi doreste largirea soselei prin comuna sa, iar o tergiversare a lucrurilor de catre seful sau de partid de la Timisoara i-ar fi de ajutor.

 

Exit mobile version