Fie ca este vorba despre recrutarea candidatilor, fie de monitorizarea angajatilor, social media este un instrument pe care specialistii in HR din companii nu se sfiesc sa-l foloseasca
In vara anului trecut, Maria N., absolventa a Facultatii de Litere, a lansat pe Facebook evenimentul „Copywriter aproape gratis pentru primii 200.000 participanti!!!!“. O saptamana mai tarziu, tanara a primit prima dintr-o serie de sapte oferte de angajare, iar in prezent este copywriter la agentia DDB Bucharest. Exista, din nefericire, si situatii in care activitatea din noile medii de comunicare dauneaza brandului personal, mai ales ca postarile, fotografiile si tweet-urile isi pun intr-o forma sau alta amprenta asupra imaginii., scrie www.capital.ro.
La conferinta Legal Issues in Social Media, Madalina Uceanu, career coach & senior advisor la o companie privata, a prezentat rezultatele unui studiu internațional conform caruia 91% dintre angajatori folosesc social media pentru monitorizarea candidaților, iar cele mai utilizate canale sunt Facebook (76%), Twitter (53%) și LinkedIn (48%). Cei mai mari operatori de telefonie mobila din Romania utilizeaza canalele social media in recrutare, LinkedIn fiind platforma folosita cu precadere, insa atunci cand se pune problema monitorizarii angajatilor, raspunsurile sunt evazive.
Ce informatii cauta angajatorul in social media
Studiul prezentat de Madalina Uceanu arata ca cele mai frecvente informatii din cauza carora candidatii au fost respinsi sunt informatiile neadevarate in raport cu CV-ul, comunicarea defectuoasa, critica la adresa fostului angajator, comentariile si fotografiile nepotrivite, incalcarea confidentialitatii si comentariile discriminatorii sau despre droguri.