TIMISOARA. Camera de Comert, Industrie si Agricultura Timis invita firmele care realizeaza produse si / sau ofera servicii regionale, interesate sa obtina marca inregistrata „Made in Banat”, la sediul din P-ta Victoriei nr.3, pentru a intra in posesia Ghidului, in vederea depunerii dosarelor de candidatura.
Ghidul „Made in Banat” contine procedurile, cerintele si documentatia privind acordarea marcii. Cerintele obligatorii vizeaza urmatoarele:
– Sediul social / punctul de lucru trebuie sa fie in regiunea transfrontaliera România-Serbia;
– Provenienta / costul resurselor materiale / umane utilizate in realizarea produsului alimentar / serviciului sa fie din regiunea vizata de proiect in procent de minim 51%;
– Produsele nealimentare trebuie insotite de o declaratie de calitate / performanta;
– Producatorul / prestatorul de servicii trebuie sa indeplineasca conditiile legale de functionare din punct de vedere sanitar-veterinar, sanatate publica, protectia mediului, protectia consumatorului etc.;
– Producatorul / prestatorul de servicii sa aiba implemantat sau in curs de implementare un sistem de management al calitatii (ISO 22000:2005, pentru produse alimentare; ISO 9001:2008, pentru produse nealimentare), precum si sistemul de management de mediu conform 14001:2005.
Criteriile sunt valabile pentru fiecare din cele 14 clase de produse si servicii pentru care s-a abtinut protectia marcii, conform Clasificarii internationale a produselor si serviciilor pentru inregistrarea marcilor a WIPO (Organizatia Internationala a Proprietatii Intelectuale).
Cresterea competitivitatii producatorilor si furnizorilor de servicii din regiunea Banatului istoric, sporirea volumului vanzarilor, gasirea de noi piete de desfacere, cresterea increderii consumatorilor in produsele regionale ca o garantie a autenticitatii, originii banatene si calitatii la standarde europene, imbunatatirea calitatii vietii – sunt cateva dintre beneficiile firmelor care obtin marca „Made in Banat”.
CCIAT asigura in acest mod sustenabilitatea proiectului prin promovarea marcii „Made in Banat” ca factor de crestere a competitivitatii IMM-urilor si resursa pentru dezvoltarea durabila si inteligenta a regiunii transfrontaliere.
Reamintim ca proiectul MADE IN BANAT a fost finantat prin Programul IPA de Cooperare Transfrontaliera Romania–Republica Serbia si derulat de CCIA Timis in parteneriat cu Agentia de Dezvoltare Economico-Sociala Timis si camerele de comert din Pancevo, Zrenjanin si Kikinda.
In cadrul proiectului, un numar de 13 firme – 5 din Romania si 8 din Serbia, din regiunile vizate de proiect, au obtinut marca „Made in Banat”.