TIMISOARA. Pompierii timiseni vor putea raspunde mai rapid la interventii.
Consiliul Judetean Timis este cumpara o aplicatie securizata pentru alertarea fortelor de interventie de catre dispeceratul unitatii, in timpul preluarii apelului 112.
Proiectul e unul pilot si vizeaza reducerea timpilor de raspuns si gestionarea eficienta a fortelor si mijloacelor. Sistemul va fi implementat la nivel de inspectorat cu gestionare arondata a celor sapte subunitati de pompieri din judet, asigurand astfel un management unitar al fortelor si mijloacelor implicate in conducerea unor situatii de urgenta de amploare. Ulterior, sistemul poate fi implementat pana la nivelul Serviciilor Voluntare pentru Situatii de Urgenta din tot judetul Timis.
Aplicatia va permite, printre altele, adaugarea de incidente, cu adresa si coordonate GPS, informatii despre incident si numarul de telefon al celui care l-a semnalat. Sistemul va permite alertarea echipajelor disponibile prin notificari de tip push. Prin intermediul aplicatiei, pompierii vor fi notificati in cel mult doua secunde de la trimiterea alertarii de catre dispecer.
„Orice investitie care salveaza vieti merita atentia noastra. Siguranta timisenilor este prioritara. Trebuie spus ca proiectul a fost gandit de vechea administratie, impreuna cu cei de la ISU, dar eu nu am venit la Consiliu sa distrug ceea ce au facut bun predecesorii mei, ci sa construiesc. Am venit sa construiesc proiecte benefice pentru timiseni, cu impact pozitiv pentru comunitatea noastra”, a declarat presedintele Consiliului Judetean Timis, Alin Nica.
Aplicatia, estimata la peste 50.000 de euro, se afla in licitatie publica, iar ofertele celor interesati se pot depune pana pe 3 noiembrie. in momentul in care noul sistem va fi functional, aceasta va fi transmis spre folosinta, cu titlu gratuit, Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Timis.