TIMISOARA. In paralel cu derularea tematicilor de control si investigarea reclamatiilor serioase, care, in ultimele luni, s-a soldat cu suspendarea activitatii unei unitati bancare si inchiderea temporara a cinci magazine care comercializau bijuterii, Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului Timis trebuie sa faca fata si sesizarilor mai exotice sau razbunarilor personale transformate in delatiuni.
Astfel, printre cele circa 2000 de reclamatii inregistrate la CJPC Timis de la inceputul anului s-au strecurat si sesizari care, la simpla citire, frizeaza comicul de situatie, dar care nu pot fi ignorate si ajung sa rapeasca din timpul – si asa dramuit – al celor opt comisari care efectueaza anchetele pe teren.
Un exemplu elocvent in acest sens este plangerea depusa la sediul institutiei de control, in data de 30.04.2013, de E. Constantin, din Timisoara.
“Fiind ziua lui nevasta-mea, afara fiind relativ soare, in data de 21 aprilie 2013 am luat decizia de a iesi la iarba verde, impreuna cu cei doi copii ai nostri, cainele si Logan-ul. Am cumparat tot ceea ce era necesar pentru un astfel de eveniment: mici, bere, suc si alte chestii, printre care si o punga de carbuni. Am scos gratarul din beci, l-am pus in portbagaj si da-o bice pana la Albina. Ajunsi acolo, dupa ce ne-am campat, ne-am apucat de pregatit gratarul. Am aprins surcele de prin preajma, dar cand sa pun carbunii peste ele in punga era numai praf, pamant, iar bucatile de mangal, chiar daca putine, desi existente, erau foarte mici. Intr-un cuvant, cu acea punga de carbuni nu am reusit sa fac nici macar un gratar, nevasta-mea reprosandu-mi ca mangalul e de proasta calitate si am facut scena ca sa-mi bat joc de ziua ei. Va rog sa luati toate masurile ce se impun!”, a cerut, imperios, reclamantul, iar comisarii au fost nevoiti sa verifice si sa dea un raspuns petentului.
De altfel, ideea de campanie impotriva producatorului de mangal si transformarea CJPC intr-un instrument de presiune a fost intarita de inregistrarea, in acea perioada, a altor doua plangeri ce vizau calitatea proasta a carbunelui.
“In scopul de a face un gratar in fata blocului, pentru ca obisnuiesc sa mananc gras, am cumparat o punga de carbuni din zona Euro. Doresc sa sesizez faptul ca carbunii respectivi, pe care i-am gasit in punga, aveau putere calorica foarte scazuta, cand sa intorc friptura pe partea cealalta, sub gratar nema, parca i-ar fi luat vantul carbunii. M-am facut de ras in fata vecinilor, deoarece am consumat o punga de carbuni si carnea a ramas cruda, a trebuit sa o duc pe gratar”, scrie si Giolgau Simeon, din Timisoara, in data de 2.05.2013, solicitand institutiei de control sa faca tot ce e “omeneste posibil, pentru ca astfel de escroci sa dispara, sa nu mai beneficieze abuziv de banii nostri munciti din greu”.
Paradoxal, tot carbuni “cu o putere calorica foarte scazuta” a descoperit in data de 29.04.2013 si Gheorghe Bebereche, din Timisoara, aspect ce l-a adus, rapid, la cunostinta comisarilor de la Protectia Consumatorului.
“Punga cumparata din zona Euro arata bine, curata, dar cand sa-I folosesc continutul, inauntru ei am gasit mai mult praf decat carbune. In afara de o mana de carbuni, si acestia cu o putere calorica foarte scazuta, in punga am gasit numai praf, pamant, pietre si alte chestii neplacute care sa aduca greutatea acesteia la 3 kg”, spune Bebereche, care incheie cu o propozitie desprinsa parca din reclame: “Ca cetatean roman, astept raspunsul dvs, la adresa personala!”.
Toate aceste reclamatii au fost verificate si, in cele din urma, s-au dovedit a fi neintemeiate.
“Desi avem foarte putini comisari care verifica reclamatiile pe teren, mai vin si astfel de sesizari, care efectiv ne fac sa pierdem timpul! In loc sa investigam reclamatiile serioase, care vizeaza clauzele abuzive din contractele bancare sau contractele de telefonie mobila, suntem nevoiti sa analizam problemele reclamagiilor de profesie. Din pacate, numarul acestora nu este neglijabil!”, atrage atentia si Flavius Nicoara, comisarul sef al Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorului Timis, care face un apel la consumatori sa se adreseze institutiilor de control doar cand au probleme serioase.
Alte reclamatii exotice verificate in ultimele luni, pentru a se raspunde la timp solicitantilor, s-au referit la telefoane din care “s-a scurs apa” sau „ciorapi de dama deteriorati in public chiar de la prima purtare”…