TIMISOARA. Poate cea mai buna ‘unda verde’ din Timisoara, cea de la Michelangelo catre Spitalul Judetean, ar putea deveni istorie.
De anul viitor, e posibil sa circulam, din nou, doar pe 3 benzi, pe strada Cluj din Timisoara, aceasta dupa ce Administratia Fritz anunta ca va lansa o licitatie pentru a gasi o firma care sa intocmeasca un studiu de fezabilitate. Documentatia ar trebui sa ii arate daca o banda dedicata exclusiv traficului pentru transportul in comun ar aduce beneficii traficului, spune primarul Dominic Fritz.
‘Noua idee‘ vizeaza, in fapt, vechiul traseu. Aceasta intrucat, pe aceeasi strada, fosta administratie a facut pentru o vreme acelasi lucru, a dedicat o banda troleibuzelor, taxiurilor si ambulantelor, in sensul catre centru. Ulterior, odata cu santierul de pe Aleea Ripenisa, a reconfigurat traficul, astfel incat din centru catre Spitalul Judetean se merge in sens unic, pe 4 benzi, laolalta cu mijloacele de transport in comun, carora oricum le este dedicata prima banda, iar circulatia este una buna, chiar daca aceasta din urma e folosita si de masinile obisnuite. Dominic Fritz isi doreste insa ca orice decizie se va lua sa fie temeinic sustinuta de un studiu de fezabilitate facut de specialisti. Pentru asta, ei vor aprofunda situatia vreme de 6 luni.
„O sa lansam in aceste zile o licitatie care pentru noi este importanta. O licitatie pentru un studiu de fezabilitate si proiect tehnic pentru o banda dedicata de transport in comun, de la Posta Mare pana la Spitalul Judetean. La un moment dat a fost o banda dedicata, s-au schimbat sensurile. Noi nu vrem sa facem lucrurile pe genunchi si vrem sa facem un studiu asa cum trebuie, un proiect tehnic cum trebuie pentru E2 si E3, pentru firobuzul si autobuzul care circula acolo.
Aceasta licitatie are termen de 6 luni, deci dupa ce se finalizeaza licitatia, vom stii, dupa 6 luni, cum vom putea sa folosim aceasta banda dedicata si atunci poate chiar la anul, deja intre Posta Mare, pana la spital si stadion, adica doua functiuni foarte importante, o functiune sanitara si o functiune sportiva, vom avea aceasta prioritate pentru transportul in comun„, a spus Dominic Fritz, primarul Timisoarei.
Practic, desi inca nu stiu exact cum va arata solutia finala prezentata de proiectanti, reprezentantii primariei spun ca, de fapt, nu si-ar dori neaparat o schimbare a traseelor mijloacelor de transport. Practic, troleibuzele si autobuzele ar putea sa circule in continuare, la fel ca pana acum, de la intersectia Michelangelo pana la Spitalul Judetean, iar returul tot pe Ripensia.
Nu se stie cat vor costa pana la urma studiul de fezabilitate si proiectul tehnic programate sa dureze o jumatate de an, insa, pentru intreg proiectul de banda rapida pentru transport public, din centru catre Spitalul Judetean, au fost prevazuti in bugetul pe 2021 intocmit de Administratia Fritz 250.000 de lei, adica aproximativ 50.000 de euro.