TIMISOARA. Dupa ce licitatia pentru preluarea serviciului de maturat strazile a esuat saptamana trecuta, primarul Nicolae Robu anunta trecerea la planul de rezerva: contractul de forta majora. Isi pune nadejdea in firme din alte orase ca se vor inghesui sa curete Timisoara. Aceasta in conditiile in care, de ridicarea gunoiului menajer se ocupa in continuare RETIM pentru urmatorii 10 ani.
„Din pacate licitatia a esuat, nu s-a prezentat decat un ofertant, intr-o formula prin care ne-a incurcat. Era mai bine sa nu vina, decat sa vina cu o formula care era evident ca o sa fie respinsa. S-a venit cu un pret aberant. Noi am studiat care sunt preturile in diverse locuri si nu pot sa inteleg. S-a pierdut vremea cu instrumentarea ofertei, procedura de achizitii publice presupune sa se analizeze, s-au pierdut un numar de zile, s-a ajuns la oferta financiara si s-a constatat ca trebuie eliminata. Am ramas descoperiti, dar nu e tragic, pentru ca legea permite sa se faca o contractare in regim de forta majora. Este un domeniu in care nu te poti juca. Avem si o adresa de la DSP prin care se
apreciaza ca este un caz de forta majora. Nu e vorba de ridicarea gunoiului menajer, ci despre
servciile de curatenie pe strazi, spalarea strazilor. Noi purtam negocieri sa vedem cine e dispus sa vina. I-am cerut city-anagerului sa ia legatura cu operatorii din alte orase si vom vedea„, a spus Nicolae Robu.
Daca la prima licitatie a venit doar o singura firma si aceea cu o oferta neeligibila, primarul e convins ca la cea de-a doua, pentru un contract pe termen mai scurt, nu vor mai fi probleme.
„Nu imi inchipui ca se va intampla sa nu vina nimeni la licitatia pe forta majora. Pe forta majora, contractul se face pana la incheierea unui contract pe termen lung. Suma prevazuta era pentru 4 ani, dar era si o clauza <sau la epuizarea sumei>. Pentru mine e de neinteles ca n-a venit niciun operator. Daca se impuneau lucrari intr-un volum mare, contractul se incheia inaintea celor 4 ani„, apreciaza primarul Nicolae Robu.
Edilul spune ca suma plafon prevazuta a fost de 98.886.498 lei, in vreme ce singura oferta a fost de 217.381.025 lei, sume fara TVA.
„Cei de la RETIM nu au autoritate decizionala prea mare, cum se intampla in general in companiile cu capital strain. Decizia e in alta parte. Managerii locali fac ce li se spune. A fost o decizie la nivelul actionarului dominant sa nu se prezinte RETIM la licitatie, s-a venit cu o firma din acelasi grup, dar cu o astfel de oferta. Colegii din primarie care au tangente cu RETIM spun ca acum se colaboreaza bine, dar au prerogative limitate cei ce reprezinta conducerea RETIM. O sa vedem ce facem pe viitor, pentru ca mie nu mi-a convenit nicio clipa sa fim actionari si sa nu avem niciun cuvant„, a explicat primarul Timisoarei.
Reprezentantii RETIM au anuntat deja ca vor veni la discutii cu cei ai municipalitatii, daca li se va solicita sa se ocupe de maturarea si spalarea strazilor din oras.
„Noi am presta, dar nu la tarifele actuale. O sa ajungem la o concluzie. Acum chiar sa lasam orasul necuratat nu putem. Oricum toata lumea da vina pe RETIM… Daca ajungem la o intelegere cu ei, vom face curatenie. Noi nu ne-am retras din licitatie pentru ca nu aveam chef sa mai facem curat in Timisoara, ci pentru ca nu se alinia ce isi dorea Primaria cu ceea ce era dispusa sa plateasca. Vor fi negocieri intre noi si Primarie„, explica recent pentru opiniatimisoarei.ro, Catalin Olteanu, director RETIM.