Este vorba de tronsoanele intre Arad – Nadlac (Romania) si Csanadpalota- Mako- Szeged (Ungaria) si intre Cluj Napoca- Santaul Mare (Romania) si Nagykereki-Szolnok (Ungaria).
Portiunea Arad-Nadlac face parte din Coridorul Pan-european IV, pentru acest tronson fiind incheiate recent contractele de proiectare si executie. In schimb, Cluj Napoca- Santaul Mare face parte din Autostrada Transilvania, proiect inceput de peste sapte ani, constructorul fiind Bechtel.
Ministrul Boagiu va discuta cu oficialii unguri şi despre dezvoltarea şi modernizarea coordonată a infrastructurii drumurilor secundare de interes comun, care traversează frontiera româno ungară, despre reabilitarea liniilor de cale ferată care traversează frontiera româno-ungară şi despre colaborarea dintre România şi Ungaria la nivelul Uniunii Europene.
In cadrul proiectului autostrăzii Arad-Nădlac, s-au semnat, recent, contractele cu cei doi constructori, lucrarea fiind împărţită în două tronsoane:
– Proiectare şi execuţie autostrada Nădlac – Arad şi Drum de Legătură, lotul 1, km 0+000 – 22+218” valoare estimată 486.946.433 lei, constructor Asocierea Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao – Donep Construct, valoare ofertă câştigătoare 382.959.483,93 lei.
– Proiectare şi execuţie autostrada Nădlac – Arad şi Drum de Legătură, lotul 2, km 22+218 – 38+882” valoare estimată 506.661.681 lei, constructor Alpine Bau GmbH, valoare ofertă câştigătoare 411.489.216,09 lei
Ungaria tocmai a inaugurat recent autostrada care leagă Szeged de Mako, tronsonul de la Mako la frontieră urmand sa fie terminat anul viitor.
Potrivit oficialilor Ministerului Transporturilor, Arad-Nădlac se va lega la autostrada din estul Ungariei în 2013.