Companiile sunt interesate in special de profilurile de pe Facebook si LinkedIn. Conform studiului Eurocom Worldwide, 51% dintre firme au deja pagini proprii pe Facebook, 46% au conturi de Twitter, iar 43% sunt prezente pe LinkedIn.
De asemenea, 38% dintre respondenti spun ca vor folosi si mai intens social media in urmatoarele 12 luni. Potrivit studiului, CV-ul traditional este inlocuit treptat de profilul online, care este mult mai divers si expresiv.
Potrivit unui raport citat de Guardian.co.uk, angajatorii sunt interesati in special de parcursul profesional al candidatilor, dar urmaresc inclusiv comentariile postate si like-urile pe care acestia le dau.
Ce informatii cauta angajatorii despre candidati pe Internet?
1. Parcurs profesional – 46%
2. Educatie – 45%
3. Recomandari din partea altora (in special pe LinkedIn) – 33%
4. Hobby-uri, interese – 24%
5. „Like”-uri pe Facebook – 21%
6. Comentarii postate, link-uri – 21%
7. Afilieri la grupuri si comunitati online – 21%
8. Poze – 15%
9. Comentarii facute de prieteni – 10%