TIMISOARA. La finalul anului trecut, dezvoltatorul ansamblului Openville Timișoara a anunțat începerea lucrărilor la noile zone de retail care vor completa oferta Iulius Mall. Aproximativ 47.000 mp de spaţii comerciale vor fi amenajate într-o extensie a actualului mall, la parterul clădirilor de birouri şi în zona viitorului parc. Numeroşi antreprenori locali au semnat deja parteneriate pentru un spaţiu în punctul zero al oraşului, atraşi de perspectivele de dezvoltare ale unei locaţii care atrage anual mai bine de 16 milioane de persoane.
Ce noutăţi vor găsi timişorenii în ansamblul Openville?
Dezvoltatorii proiectului multifuncţional, care va integra Iulius Mall, promit noi magazine, un nou concept de cinema multiplex, o zonă de joacă pentru copii impresionantă, spaţii mult mai generoase pentru brandurile internaţionale deja prezente, dar şi cafenele şi restaurante amenajate tematic, mare parte dintre acestea cu acces şi panoramă spre parc.
Printre retailerii renumiți își fac simțită prezența și antreprenori locali. Cei mai mulți s-au axat pe servicii şi locații de alimentație publică, precum restaurante, cafenele și patiserii, domeniu ce înregistrează un avânt la nivel național și care oferă potențial de dezvoltare. Fie că au optat pentru francizele unor branduri de succes, fie că propun propriile concepte, strategiile antreprenorilor locali țin cont de preferințele consumatorilor, dar și de tendințele pe segmentul food & beverage. „Apreciem și încurajăm interesul antreprenorilor locali de a fi prezenți în mixul ansamblului Openville. Segmentul de servicii şi alimentaţie publică este unul dintre cele mai atractive pentru întreprinzătorii din Timişoara, din două considerente. În primul rând, cunosc foarte bine piaţa locală. În al doilea rând, acest tip de afaceri necesită o administrare directă, la faţa locului, iar experienţa Iulius Mall ne arată că operatorii locali sunt cei care o gestionează cel mai eficient. În 2017, segmentul de alimentaţie publică din mall a înregistrat, în medie, o creştere a vânzărilor de 15%, fiind o dovadă în plus pentru perspectivele pozitive pe care le are în continuare”, spun reprezentanții companiei Iulius.
Spre exemplu, printr-o inițiativă a unui antreprenor local, în ansamblul Openville Timișoara a fost inaugurat, în ianuarie 2017, primul restaurant de tip fresh-market din țară. Amenajat după un concept inedit, gândit ca o mică „uzină” unde clienții își aleg ingredientele, văd cum se prepară și servesc preparatele într-un cadru relaxant, at Fabrika și-a câștigat clienți fideli, mai ales în rândul angajaților din clădirile de birouri din proximitate. Iar meniurile adaptate lor, de genul Business Lunch sau oferte speciale, nu au întârziat să apară.
Recent, cei de la Iulius au anunțat un parteneriat cu Manufaktura, o altă locație cu un concept în premieră pe piaţa locală, care va fi deschisă în luna septembrie, la parterul clădirii de birouri UBC 1. Spațiul va fi unul multifuncțional, o combinație între coffee shop, bistro şi restaurant. Astfel de locaţii destinate alimentației și relaxării vor continua să apară în ansamblul Openville, antreprenorii locali fiind atraşi de noutatea conceptului propus de proiectul mixt şi de traficul mare de clienţi asigurat. Investitorii se orientează pe restaurante sau cafenele altfel, cu acel strop de inedit atât în materie de design interior, dar şi când vine vorba despre meniuri elaborate și organizarea de evenimente variate. În plus, marele avantaj este că majoritatea spaţiilor de food & beverage din Openville beneficiază de un punct major de atracție: accesul direct şi panorama spre parcul de 55.000 mp care urmează a fi amenajat.
Pentru alți antreprenori locali, lozul câștigător sunt serviciile. Conceptul ansamblului multifuncțional Openville presupune ca, într-un singur loc, clienții să găsească tot ce au nevoie pentru desfășurarea activității, dar și pentru timpul de după birou, așa că mixul este completat de timișorenii care vor să își implementeze ideile de afaceri. Business-urile s-au orientat către diferite segmente, de la florării și servicii de înfrumusețare, până la cele din spectrul medical.
Prima etapă de dezvoltare a proiectului Openville se va finaliza în ultimul trimestru din acest an, aceasta urmând să includă: 47.000 mp adiţionali de retail, 100.000 mp de birouri clasa A, un parc, un pasaj subteran destinat traficului auto şi peste 1.500 de noi locuri de parcare.