Romanii au luat cu asalt service-urile si vulcanizarile pentru a-si schimba anvelopele de vara cu cele de iarna inca de la inceputul lunii octombrie. Dar temperaturile ridicate ii revolta pe cei mai multi dintre conducatorii auto.
Sofatul cu anvelope de iarna in conditii de primavara sau toamna ar putea chiar dauna sigurantei rutiere, pentru ca manevrabilitatea masinii este mai greoaie, cauciucul se poate toci, aderenta acestora ar fi scazuta la temperaturi mai mari de 7 grade, iar franarea nu se mai face in conditii de siguranta.
Reprezentantii Registrului Auto Roman (RAR) spun ca nu este nicio problema daca se circula cu anvelope de vara pe drumurile care permit acest lucru, dar spun ca nu se intampla nimic daca se folosesc anvelope de iarna la temperaturi mai mari de 7 grade.
„Ca specialist pot sa afirm ca este indicat ca in aceasta perioada sa se foloseasca anvelope de iarna, pentru ca acum diferentele de temperatura dintre orele diminetii si ale pranzului sunt destul de mari. Astfel ca este posibil oricand sa avem nevoie de calitatile acestor anvelope. Calitatea acestor anvelope nu este afectata. Nici nu explodeaza daca se merge cu viteze mari, mai mult de 250 de kilometri, pe drum uscat„, a declarat pentru romanialibera.ro, purtatorul de cuvant al RAR, Lorena Buhnici.
Potrivit noii legislatii, sunt prevazute amenzi cuprinse intre 2.500 de lei si 4.000 de lei, pentru cei care circula pe drumuri cu gheata, zapada sau polei sau la temperaturi sub 7 grade Celsius, fara anvelope de iarna. Conducatorii auto risca si retinerea certificatului de inmatriculare.
Si politistii ii linistesc pe cei care nu si-au schimbat cauciucurile de vara cu cele de iarna. „Nu obligam pe nimeni sa circule cu anvelope de iarna pe carosabil uscat. Vor lua amenzi soferii care circula pe drum umed, acoperit de gheata, zapada sau polei„, a explicat pentru romanialibera.ro, comisarul-sef George Grigore de la Directia Politiei Rutiere.
Sursa foto: www.clickanvelope.ro