Apple este oficial cel mai valoros brand la nivel mondial, depasindu-l pe Google, cel putin asa sustine studiul BrandZ realizat de agentia de cercetare de marketing Millward Brown.
iPad si iPhone sunt brand-uri care valoreaza 153 de miliarde de dolari, ceea ce reprezinta aproape jumatate din capitalizarea de pe piata a companiei Apple. Peter Walshe, director la Millward Brown, a explicat ca noua pozitionare a companiei Apple se datoreaza atentiei deosebite acordata detaliilor, la care se adauga prezenta constanta a gadget-urilor sale in mediul corporatist.
In top zece al celor mai valoroase brand-uri, sase apartin companiilor de tehnologie sau telecom. Pe langa Apple si Google, in clasament sunt prezente IBM, pe locul trei, Microsoft, pe pozitia a cincea, AT&T, pe locul sapte si China Mobile care ocupa locul noua.
Nici fast-foodurile nu stau rau in clasament, datorita cererii mari venite din partea Chinei, „dupa ce aceasta tara a descoperit plasticul, iar mancarea fara gust face parte din peisajul economic actual”, a spus Peter Walshe. De asemenea, Starbucks, McDonald’s si pizza o duc foarte bine in Chiana, mai adaugat acesta.
Facebook ocupa pozitia 35 din 100, cu o valoare a brandului de 19,1 miliarde de dolari.
Valoarea totala a primelor 100 de branduri a crescut cu 17%, la 2.400 miliarde de dolari. Un numar de 19 dintre dintre primele 100 de branduri provin de pe pietele emergente, comparativ cu 13 anul trecut.