TIMISOARA. Dupa ce in 7 ianuarie Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunta firma castigatoare a licitatiei pentru realizarea drumului de legatura de la Autostrada Vestului catre Sanandrei, vineri a fost iscalit si contractul pentru ca prima parte din lucrare sa si inceapa, si anume proiectarea.
Contractul a fost castigat de italienii de la Todini Construzioni Generali S.p.A., aceasta fiind si singura companie care a depus o oferta in vara. Lucrarea a fost adjudecata la pretul de 189.571.920,62 de lei (fara TVA), adica aproximativ 46 de milioane de euro cu TVA.
Durata de executie a contractului este de 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare si 18 luni pentru executia lucrarilor.
Traseul drumului de legatura incepe cu circa 300 m inaintea intersectiei existente, dintre drumurile DJ 692 si E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier si se dezvolta pe directia Nord-Est, spre Autostrada A1. Clasa tehnica a drumului de legatura este II, iar viteza prevazuta in proiect pentru acest drum este de 100 km/h.
Perioada de garantie e de 7 ani.
Intre timp a fost emisa si hotararea privind declansarea procedurilor de expropriere pentru terenurile de pe coridorul lucrarii de utilitate publica de interes national „Drum de legatura Autostrada A1 Arad-Timisoara-DN 69„.
„Se aproba declansarea procedurii de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national „Drum de legatura Autostrada A1 Arad-Timisoara-DN 69“, situate pe raza localitatilor Timisoara, Sanandrei, Giarmata si Pischia din judetul Timis, expropriator fiind statul roman, reprezentat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, prin Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A„, se arata in hotararea de Guvern.
Totodata, s-a aprobat lista cuprinzand imobilele proprietate privata supuse exproprierii, precum si sumele individuale aferente despagubirilor.
„Sumele individuale estimate sunt in cuantum total de 8.459.000 lei si sunt alocate de la bugetul de stat, prin bugetul ministerului… se vireaza de catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, in termen de cel mult 30 de zile de la data solicitarii acestora… Planul de amplasament al lucrarii de utilitate publica de interes national se aduce la cunostinta publica si prin afisarea la sediile consiliilor locale implicate si, respectiv, prin afisare pe pagina proprie de internet a expropriatorului„, mai sta scris in documentul executivului.
In paralel, la DRDP Timisoara este in derulare procedura de achizitii publice pentru servicii de cadastru pentru intocmirea documentatiei de dezmembrare a terenurilor supuse exproprierii. Doua oferte au fost depuse pana la termenul limita, luna trecuta, iar acum este in desfasurare etapa de evaluare.
“Dupa Hotararea de Guvern, se va emite decizia de expropriere, care este cu titlu executoriu. Practic, va fi momentul in care terenurile vor trece in proprietatea statului. Vom semna in curand si contractul pentru serviciile de cadastrare”, spunea recent directorul regional al DRDP Timisoara, Horatiu Simion.
Va reamintim, drumul, cu cate 2 benzi pe sens, care va porni de la intersectia cu Sanandrei, va fi, practic, a treia descarcare de pe autostrada catre Timisoara, dupa Remetea si Giarmata. Vor tranzita noua legatura intre 25.000 si 29.000 de masini, conform estimarilor din proiect.