TIMISOARA. Avem prima documentatie pentru intregirea Inelului IV de circulatie la Timisoara.
Firma angajata de primarie a finalizat Studiul de Fezabilitate pentru amenajare ‘INEL IV tronsonul Calea Buziasului – Malul stang al Canalului Bega‘.
Conform specialistilor, va fi nevoie exproprieri, iar lucrarile vor dura mai bine de 3 ani.
Conform SF-ului, lucrarile vor costa 190.823.281 lei cu TVA, adica aproape 40 de milioane de euro.
Primaria Timisoara nu are acesti bani, dar da asigurari ca e in cautarea unei surse de finantare.
Amenajarea acestui Inel IV a pornit in urma cu aproape 7 ani.
De pe acest traseu, a fost finalizat un segment de nici 2 km, in zona UMT – Macin – Constructorilor, care strajuieste Padurea Verde, s-a largit la 4 benzi strada Maresal Prezan (fosta Lidia), iar bulevardul Stan Vidrighin (fosta Calea Buziasului) este in lucru.
Odata ce va fi incheiata portiunea de 7 km dintre Calea Buziasului si malul stang al Canalului Bega, se va inchide ‘cercul’ in zona de sud-est a orasului.
Cat priveste zona vestica a Timisoarei, se munceste anemic la Pasajul Solventul pe sub calea ferata, care trebuie sa fie gata in ianuarie anul viitor, si se lucreaza la documentatii la Podul Solventul si continuarea strazii Garii, respectiv noua iesire (radiala vest) din oras catre Utvin.
Inelul IV se va amenaja ca o artera de legatura de categoria a II-a si va avea patru benzi de circulatie (cate doua pe sens), cu o latime a partii carosabile de 14 m. Trotuarele, situate de o parte si de alta a partii carosabile, vor avea o latime de 2,5 m. in proiect sunt prevazute piste de biciclete cu latimea de 1 m, pe ambele parti, precum si amenajarea unei zone verzi intre piste si carosabil.
Inelul IV va prelua traficul greu si de tranzit intre principalele intrari in oras si zonele de locuinte din zona centrala a Timisoarei, respectiv principalele platforme industriale ale orasului. Amenajarea Inelului IV va fluidiza traficul in oras si, implicit, va contribui la reducerea poluarii mediului inconjurator.
Traseul Inelului IV este amplasat partial pe domeniul public al orasului, prin urmare, pentru realizarea investitiei sunt necesare exproprieri pentru terenurile proprietate privata afectate de traseul drumului.