TIMISOARA. E o mobilizare foarte buna de muncitori si utilaje pe bucata lipsa de nici 10km de autostrada, intre Margina si Holdea, cea care leaga judetul Timis de Hunedoara. Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a facut o noua vizita pe santier.
CITESTE SI: Timisoara si intreg Banatul aveau sa cunoasca o inflorire fara seaman din acea zi de octombrie. Foto
”Sunt vreo 450 de muncitori pe santier, zilnic, aproape 200 de utilaje, urmand ca lunile viitoare, din discutiile pe care le-am avut cu constructorul, sa se dubleze numarul de persoane si de utilaje. S-au atacat toate portalele, se lucreaza in forta. Am incredere in directorul de santier, a fost director de santier pe centura Timisoarei si lucrurile ati vazut ca au mers foarte bine si acolo. Toate lucrurile sunt intr-o desfasurare cat se poate de buna. Va spun ca tin foarte mult si eu si toti banatenii, tinem ca acest tronson sa fie gata mai repede decat e termenul limita pentru ca e absolut, dincolo de necesitatea pe care o stim cu totii, eu cred ca e o rusine ceea ce s-a intamplat aici in ultimii ani”, a declarat Sorin Grindeanu.
Deja stadiul lucrarilor este undeva pana in 10 la suta, dar ministrul Transporturilor vrea ca aceasta bucata lipsa de autostrada sa fie finalizata inainte de termenul stabilit la finalul anului 2026.
”Undeva pana in 10 la suta, suntem la 5-6-8 la suta. In urma cu cam 1 luna s-a inceput in forta. Au venit si partenerii bosniaci, cu utilaje, cu oameni si vor mai aduce echipamente astfel incat sa se termine aceasta lucrare”, a afirmat Grindeanu.
***
Cu licitatia deblocata de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, in octombrie 2022 a fost semnat contractul cu asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. SA & PE Construct S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o, pentru suma de 1.826.845.634 lei fara TVA.
Finalizarea tronsonului lipsa din Autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai asteptate lucrari de infrastructura mare pentru vestul tarii. Aceasta, in conditiile in care drumul national DN68A este cel mai tranzitat din zona, mereu aglomerat, pe care soferii de tiruri si camioane, respectiv cei de autoturisme il folosesc deopotriva. Un drum ce necesita in permanenta lucrari de reparatii.
Noua bucata de autostrada va avea doua ‘tuneluri pentru ursi’, ce vor masura, insumat, 2,13 km de tunel forat. Acestea vor fi formate din doua galerii unidirectionale, cu platforma de 11,25 m.
Intreg segmentul Margina – Holdea trebuie sa fie gata in 2026. (august 2026 finalizare lucrari/decembrie 2026 pentru decontare facturi)
Odata finalizat si acest tronson, vom putea merge neintrerupt pe autostrada de la Nadlac pana dupa Sibiu, la Boita, dar si spre Targu Mures si Cluj Napoca.