TIMISOARA. Convinsi ca vor mai potoli soferii indisciplinati, reprezentantii Primariei Timisoara au trimis politistilor 5 DVD-uri cu inregistrari din trafic facute intre 2 si 5 decembrie. Potrivit municipalitatii, ar fi fost surprinse nu mai putin de 5.885 de treceri ale soferilor pe culoarea rosie a semaforului in cele patru zile.
Abaterile au fost inreigstrate de cele 37 de sisteme de detectie a trecerii pe rosu, instalate in cadrul sistemului de Trafic Management si Supraveghere Video al municipalitatii, implementat in 2017.
„Primaria Municipiului Timișoara este interesata in implementarea de solutii care sa duca la scaderea numarului de accidente din oras si la reducerea numarului de situatii potential cauzatoare de accidente. 5885 este numărul exact de treceri care au fost înregistrate, iar media zilnica pentru finalul saptamanii a fost de 1470″, transmit reprezentantii Primariei Timisoara.
La scurt timp dupa ce a fost inaugurat sistemul de Trafic Management, in martie 2017, vechea administratie a facut la randu-i statistici legate de trecerile pe rosu. In mai putin de 2 saptamani, intre 9 si 21 martie 2017, sistemul de monitorizare a detectat peste 50.000 de conducatori auto care au trecut pe culoarea rosie a semafoarelor.
„Acest Sistem de Trafic Management al nostru ne arata ca in perioada 9 martie 2017-21 martie 2017, pe cele 37 de sisteme de detectie a trecerii pe culoarea rosie a semafoarelor au fost inregistrate 50.187 de treceri pe rosu„, declara fostul primar Nicolae Robu in primavara anului 2017.
Trecerea pe culoarea rosie a semaforului se pedepseste cu amenda (intre 580 si 725 lei) si suspendarea carnetului de conducere pe o perioada de 30 de zile.
Toate filmarile facute de Primaria Timisoara si transmise zilele acestea Biroului Rutier nu vor avea insa consecinte pentru soferii care au sfidat legea, intrucat, deocamdata, ei nu pot fi lasati fara permisele de conducere cata vreme nu a existat in acel moment un agent de la Rutiera care sa constate si sa certifice incalcarea regulilor de circulatie, iar echipamentele nu sunt omologate si verificate metrologic, si in gestiunea Politiei Romane.
Politia Rutiera Timisoara explica de ce nu-i poate trage la raspundere pe soferii suprinsi de camerele Primariei. Cum il contrazic oamenii legii pe Ruben Latcau si ii transmit ca a incalcat el legea
La solicitarea opiniatimisoarei.ro, reprezentantii Politiei Timis au venit cu precizari legate de imaginile Primariei Timisoara. Agentii Rutieri explica de ce nu-i pot sanctiona pe soferii care au fost filmati trecand pe rosu. Mai mult, contrazic flagrant statisticile viceprimarului Ruben Latcau cu ajutorul carora justifica recent limitarea vitezei la 50 km la ora pe toate strazile din Timisoara, respectiv intrarile si iesirile din oras pana la limita cu unitatile administrativ teritoriale ale comunelor periurbane.
„Potrivit articolului 109 din OUG 195/2002 Rep. raportat la art.6 pct.19 și 20 din același act normativ, constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se realizează în două modalități:
– direct de către polițistul rutier;
– de către polițistul rutier cu ajutorul mijloacelor tehnice certificate sau a mijloacelor tehnice omologate și verificate metrologic, aflate în dotarea și gestiunea Poliției Române.
De asemenea, Regulamentul 679/27 Aprilie 2016 privind protecția datelor obligă o autoritate a administrației publice să informeze persoanele vizate despre transmiterea unor date cu caracter personal unei alte instituții în vederea prelucrării acestora de către cea din urmă în calitate de destinatar al datelor.
Totodată, potrivit legislației în vigoare, evidența statistică a accidentelor de circulație se ține de către I.P.J Timiș prin Serviciul Rutier, care este singurul abilitat să pună la dispoziția persoanelor interesate, în condițiile legii, datele statistice privind accidentele de circulație.
În ceea ce privește numărul accidentelor rutiere produse pe fondul nerespectării semnificației culorii semaforului electric, la nivelul municipiului Timișoara, în ultimii 5 ani au fost înregistrate 78 de accidente rutiere soldate cu decesul unei persoane, rănirea gravă a 12 persoane și rănirea ușoară a altor 96 de persoane.
Procentual,la nivelul județului Timiș, în ultimii 5 ani, traversarea intersecțiilor pe culoarea roșie a semaforului electric reprezintă 1,93% din totalul accidentelor rutiere soldate cu victime.
Tot potrivit statisticilor existente, trendul accidentelor rutiere grave înregistrate la nivelul județului Timiș în ultimii 4 anii de zile este unul descendent„, au transmis pentru opiniatimisoarei.ro reprezentantii IPJ Timis.
Cifrele Politiei nu ‘pusca’ defel cu cele prezentate de viceprimarul Ruben Latcau. Saptamana trecuta, edilul publica o statistica pe 3 ani potrivit careia s-au produs 1350 de accidente de circulatie in Timisoara, soldate cu 31 de morti, 225 de raniti grav si 1380 de raniti usor. Departe de ceea ce sustin cei de la Politia Rutiera mai sus.
Va reamintim, Sistemele de detectie a trecerii pe rosu din Timisoara se afla in zonele: Calea Sagului – Liviu Rebreanu, str. Bratianu – Revolutiei – Hector, Piata Bratianu (Punctele Cardinale), str. Republicii – Jiul, str. Circumvalatiunii – Gh. Lazar, str. Simion Barnutiu – Dorobantilor – Gh. Adam, str. Mihai Viteazul – str. Vasile Parvan, str. Cetatii – Gh. Lazar, Calea Aradului – str. Miresei, Calea Circumvalatiunii – str. Brediceanu.
134 de intersectii supravegheate video prin 230 de camere, sapte radare de viteza si 13 de informare, sunt doar cateva dintre cifrele sistemului de Trafic Management, care a costat 24,1 milioane de euro, din care 10 milioane bani europeni, proiect implementat in 2017 la Timisoara.
Va reamintim, inca din 1 decembrie, administratia Fritz a decis limitarea la 50 km/h a vitezei pe toate strazile din Timisoara, dar si pe sectoarele de la intrarile si iesirile din oras care apartin unitatii administrativ teritoriale, pentru a preveni in acest fel producerea accidentelor rutiere, spuneau reprezentantii municipalitatii.