TIMISOARA. Dupa ce contractele cu AEM si Elba de intretinere a iluminatului public din Timisoara au expirat de anul trecut, iar Consiliul Local a decis intocmirea unui studiu de oportunitate necesar pentru incredintarea acestui serviciu STPT (fostul RATT), becurile de pe strazile orasului au ramas in voia sortii.
Iar cu ‘sprijinul’ ENEL, aproape noapte de noapte multe dintre strazile Timisoarei zac in bezna.
De ‘vina’ ca nu s-a iscalit un contract cu societatea de transport in comun care ar trebui sa preia mentenanta iluminatului public si a celui festiv de sarbatori este Consiliul Concurentei, dupa cum a sustinut primarul Nicolae Robu in mai multe randuri, aceasta pentru ca ar fi intarziat cu acordarea unui aviz care sa faca posibila parafarea delegarii serviciului si gestiunii catre STPT
In fapt, Consiliului Concurentei a trimis o adresa catre Primaria Timisoara chiar in urma cu o luna, in 16 aprilie, in care sustinea ca are semne de intrebare cu privire la atribuirea directa a contractului de delegare a gestiunii pentru serviciul de intretinere e iluminatului public din Timisoara catre societatea de transport in comun.
Consiliul Concurentei a socotit necesara realizarea unei analize care sa arate daca STPT va presta acest serviciu la costuri mai reduse ori cel mult egale cu cele pe care le-ar fi suportat daca de iluminatul public s-ar fi ocupat in continuare o firma specializata pe asa ceva si dotata corespunzator, cu mijloace adecvate.
Urmare a acestei adrese, Primaria Timisoara s-a apucat sa caute informatii legate de tarifele practicate in Oradea, Constanta, Resita, Iasi, Bacau, Braila, Arad si Cluj-Napoca.
Reprezentantii municipalitatii au ajuns la concluzia ca preturile STPT indeplinesc prevederile legale in vigoare, iar acum au decis sa completeze studiul de oportunitate cu cerintele Consiliului Concurentei, apoi modificarile vor fi supuse aprobarii consilierilor locali.
O noutate insemnata va aparea in acelasi studiu imbunatatit: Primaria voia sa incredinteze contractul RATT pe 15 ani, iar durata va fi redusa la numai 5 ani, „in vederea minimizării riscului de neconcurenta”, dupa cum se arata in expunerea de motive ce insoteste documentul. Cu posibilitatea prelungirii. Detalii AICI.
Totodata se estimeaza ca incheierea contractului cu Societatea de Transport, ca sa se ocupe de becurile din oras, va fi in luna iunie.
Reprezentantii Primariei Timisoara dadeau asigurari ca STPT, care acum nu e in stare sa gestioneze obiectul principal de activitate, si anume transportul in comun in oras, va fi insa capabil sa ofere timisorenilor un iluminat public functional, va inlocui cu promptitudine becurile arse si se va ingriji de extinderea retelei stradale.
Sursa foto: mapio.net / Andy Loghin
UPDATE: Intr-o sedinta extraordinara a Consiliului Local Timisoara, ce a avut loc vineri dupa-amiaza, alesii si-au dat votul pentru a aduce completarile cerute de catre Consiliul Concurentei proiectului ce vizeaza „intretinerea serviciului de iluminat public si iluminat festiv de sarbatori din Timisoara”. Insa in continuare, pentru a putea delega atributiile RATT, mai este nevoie de avizul Cosiliului Concurentei.