Aproape jumatate dintre soferi sustin ca din cauza scumpirii alimenteaza mai rar, sau cumpara mai putin combustibil.
Altii au descoperit bicicleta, autobuzul, sau masina colegului de serviciu.
Raluca munceste intr-un birou din zona Unirii, din centrul Capitalei. Desi are permis, este adepta unui mijloc de transport ecologic: bicicleta.
La fel gandesc 8% dintre soferii romani, dupa cum arata un studiu recent.
Aproape 15% aleg sa mearga la serviciu impreuna cu mai multi colegi si impart cheltuiala de transport.
Mai sunt si soferi care prefera autobuzul sau tramvaiul. Din cauza scumpirii carburantilor, 11% dintre soferii romani spun ca au mers mai des cu transportul in comun.
Mai mult, 40% dintre soferi sustin ca au folosit masina personala doar cand a fost strict necesar.
Potrivit aceluiasi studiu, scumpirile au schimbat comportamentul soferilor si la pompa. 25% alimenteaza mai rar, iar altii cumpara o cantitate mai mica de motorina sau benzina.
La studiu au participat aproape 800 de soferi din toata tara. Comportamentul lor este explicabil: pretul maxim al motorinei standard a fost atins in luna mai, cand un litru a costat 6 lei si un ban.
Ieftinirea a tinut doar o luna si jumatate, iar marti a ajuns la doar 7 bani de record. Si pretul benzinei urmeaza acelasi traseu.
De vina ar fi evolutia de pe piata europeana a produselor petroliere, sustin companiile.
In plus, o greva a muncitorilor din Norvegia, care a blocat productia de titei, ar fi dus la scumpirea barilului de petrol la nivel international.