Deocamdata propunerea face parte dintr-o rezolutie a Parlamentului European care insa va capata curand valoare de lege in toata Europa. Sa nu uitam totusi ca, la nivel european, fiecarui accident fatal ii corespund alte 4 in urma carora oamenii raman cu dizabilitati. Asta ca sa nu mai punem la socoteala si ca Europa scoate anual din buzunar 130 de miliarde de euro din cauza accidentelor rutiere.
Experienta ne arata ca, mai ales in Capitala, sa mergi cu o viteza de 30 de kilometri la ora inseamna… probleme. Daca ar fi sa ne luam dupa propunerile din rezolutie, in aproape toata tara ar trebui sa se circule cu viteza melcului.
Strada Elefterie din sectorul 5 are o singura banda pe sens si nu este prevazuta cu pista pentru biciclete. Asadar, potrivit recomadarilor parlamentarilor europeni, pe aici ar trebui sa se circule cu maxim 30 de kilometri la ora
O alta recomandare este legata de zonele rezidentiale adica, asa cum sunt definite de lege, acele perimetre in care se afla numai locuinte si unde frecventa mare a pietonilor si copiilor care se joaca impun reducerea vitezei pe toate strazile. Europenii ar vrea viteza de 30 de kilometri pe ora si aici.
In Romania, viteza maxima admisa in zonele rezidentiale este de 20 de km/h. Asa ca avand in vedere ca au in fata o propunere si nu o obligatioe, autoritatile nu intentioneaza sa o modifice.
Parlamentul European ne mai propune ca romanii care au 17 ani sa poata conduce un autoturism daca au alaturi o persoana adulta cu permis de conducere. Modelul, folosit in Statele Unite ale Americii, le-ar da tinerilor posibilitatea de a capata experienta in conditii sigure.
Anul acesta, adolescentii care s-au urcat la volan fara sa abia permis si insotitor au produs 16 accidente, in care 4 oameni au murit si alti 15 au fost grav raniti.