TIMISOARA. La cateva saptamani distanta de la momentul la care anunta ca pe toate strazile din Timisoara, indiferent de marimea lor, se va circula cu maximum 50 de kilometri pe ora, viceprimarul Ruben Latcau incearca sa isi justifice decizia.
Acesta spune ca, in 3 ani, intre 2017 si 2019, la Timisoara au avut loc 1350 de accidente cu peste 1600 de persoane implicate, iar dintre acestea 225 au suferit rani grave si 31 au murit.
„Harțile pe care le vedeți in imaginile alaturate reprezinta accidentele ce au avut loc in Timișoara intre 2017 – 2019. Icoanele galbene sunt accidentele cu victime iar cele rosii reprezinta accidente cu raniti grav sau decese. Nu exista zona sau cartier sigur.
De ce? Care este cauza pentru care numarul de raniti si accidentele creste în fiecare an? Un motiv este viteza excesiva. Un alt motiv este nerespectarea cvasi-generala a legislației rutiere.
Astazi au avut loc 960 de treceri pe roșu in 10 intersecții de la ora 00:00 la ora 16:00. 960, o medie de 60 de treceri pe roșu pe ora„, a scris Ruben Latcau pe pagina sa de socializare.
Edilul pretinde ca acesta ar fi fost motivul aflat la baza solicitarii lui de reducere a vitezei pe marile bulevarde din oras.
„Nu putem sa continuam in acelasi mod, nu putem sa creștem viteza pe strazile din oras stiind ca asta va creste si numarul de morti.
Lipsa unui cadru legal care sa permita Politiei Rutiere sa foloseasca radarele si camerele primariei, a unei colaborari eficiente intre institutiile de control si autoritațile locale, ne-au dus in situatia aceasta in care sofatul in Timisoara a devenit un sport periculos si adesea sangeros.
Am cerut o analiza mai pe larg de la centrul de management al traficului pentru toate intersectiile pe care le supraveghem si voi trimite acest raport la Politia Rutiera. Bineinteles il voi face și public„, a adaugat Latcau.
Va reamintim, incepand cu 1 decembrie, pe toate marile artere din Timisoara a fost limitata viteza de circulatie la 50 de kilometri pe ora.
Ce nu au luat in calcul autoritatile locale atunci cand au decis ca toate strazile din unitatea administrativ teritoriala sa aiba restrictii de viteaza este faptul ca placutele de iesire din localitate sunt amplasate la kilometri buni de oras. Astfel, este obligatorie circulatia cu 50 de kilometri pe ora si pe Calea Aradului, pana la sensul giratoriu de la Mahle, pe Calea Lugojului, pana la sensul Giratoriu de la Lidl, pe Calea Sagului, pana la intersectia cu drumul de Parta si pe Calea Torontalului, pana dupa zona Parcului Industrial.