TIMISOARA. Dupa ce in luna iunie, Primaria Timisoara primea aprobarea de a participa la programul Rabla Local, derulat de Administratia Fondului de Mediu, acum autoritatile locale au pus la punct regulamentul pe care trebuie sa il respecte cei care vor sa beneficieze de cei 3.000 de lei in schimbul masinii vechi.
Suma totala alocata de AFM pentru Timisoara, in cadrul acestui program, este de 11.280.000 lei, iar primaria mai adauga cate 600 de lei pentru fiecare beneficiar, astfel incat fiecare dintre cei maximum 4.700 de beneficiari sa primeasca 3.000 de lei.
Consiliul Local a aprobat, in sedinta de marti, `Procedura de reglementarea modului de implementare a “Programului privind casarea autovehiculelor uzate -Rabla Locala in Municipiul Timisoara”’, document ce poate fi consultat AICI.
„Cererea de acordare a stimulentului de casare, însoțită de documentele justificative obligatorii care atestă îndeplinirea condițiilor de eligibilitate prevăzute, vor fi depuse online utilizând userul și parola alocate prin accesarea site-ului Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara (DFMT): www.dfmt.ro – secțiunea depunere declarații online, opțiunea Rabla Local PAS 1.
Pentru solicitanții care îndeplinesc condițiile de eligibilitate, se vor încheia contracte de finanțare între beneficiarul programului ”Rabla local” și Municipiul Timișoara. Doar după încheierea contractului se poate trece la etapele următoare: radierea și scoaterea mijlocului de transport uzat din evidența fiscală a Poliției, apoi transmiterea către DFMT a documentelor doveditoare. După finalizarea acestor etape, DFMT virează stimulentul de casare în contul bancar indicat de către beneficiarul finanțării„, transmiteau reprezentantii Primariei Timisoara in urma cu o luna.
Cei care vor primi finantare urmeaza sa fie monitorizati pe o perioada de 3 ani, timp in care nu au voie sa isi cumpere masini sub Euro 5. Iar daca o vor face, vor fi obligati sa restituie suma primita.