TIMISOARA. Desi parea sa mizeze doar pe Facebook, alte retele de socializare si site-uri de stiri online pentru a-si prezenta realizarile, in aprilie Primaria Timisoara lansa o licitatie pentru a gasi o firma care sa se ocupe de ziarul ‘pe hartie’ al municipalitatii, iar acesta sa ajunga iarasi in cutiile postale ale timisorenilor. Dar n-a reusit sa o duca pana la capat.
Vorbim despre ziarul Monitorul Primariei Timisoara, caruia administratia Fritz i-a suspendat aparitia in 2020, socotindu-l o pierdere de timp si bani, dar caruia, cu un an inainte de alegeri, conducerea primariei i-a reconsiderat… valoarea.
A demarat procedura pentru gasirea firmei care sa-i redacteze articolele, sa le puna in pagina si sa imprime ziarul pe hartie color de calitate, iar la termenul limita se inscrisesera doua firme: Tipografia Prod Com (din Targu Jiu), respectiv Inform Media Press, cea care editeaza si siteul de stiri tion.ro.
O luna mai tarziu, Primaria Timisoara a decis sa anuleze licitatia anuntand ca „au fost depuse numai oferte inacceptabile si/sau neconforme” in Sistemul de Achizitii Publice.
Acum, administratia Fritz se pregateste sa reia procedura si sa desemneze o firma care sa scrie si sa tipareasca publicatia.
Mai intai distributia, apoi colectivul de redactie
Pana la relansarea procedurii, convinsa ca de data va fi cu noroc, primaria a cumparat mai intai serviciul de distributie pentru ziarul sau. A incredintat serviciul firmei One-2-One Marketing SRL contra sumei de 192.000 fara TVA, adica aproximativ 50.000 de euro cu TVA, pe un an.
Odata asigurat contractul pentru impartirea publicatiei in cutiile postale, zilele acestea, administratia Fritz va pune iarasi la bataie 699.840 lei fara TVA, adica aproximativ 170.000 de euro cu TVA ca sa scoata 100.000 de exemplare in fiecare luna si relanseaza licitatia.
„In baza contractului care se va incheia, vor fi prestate servicii de editare (redactare, machetare, paginare si corectare a materialelor furnizate de achizitor sub forma de texte si imagini conform unui ghid de punere in pagina), tiparire si livrare la unitatea specializata in difuzare/ distribuire a publicatiei ziar “Monitorul Primariei Municipiului Timisoara”, in conformitate cu cerintele impuse in documentatia de atribuire. Ofertanţii vor edita, tipari si livra un numar de 100.000 de exemplare/luna, respectiv 1.200.000 exemplare/an ale ziarului Monitorul Primăriei Municipiului Timisoara„, se arata in anuntul postat in aprilie in SEAP.
Conform documentatiei, noul Monitor al Primariei Timisoara ar trebui sa aiba un format de tip A4, in 12 pagini full color.
Firma care va castiga contractul va trebui sa propuna sumarul fiecarei editii a ziarului in prima saptamana din luna. Acesta va fi aprobat de administratie, apoi ‘jurnalistii’ alesi sa scrie publicatia vor trece la redactarea articolelor agreate. In 3 zile trebuie sa le si puna in pagina si sa trimita reprezentantilor primariei varianta pe care sa-si dea acordul final. Pentru tiparire vor fi alocate alte 3 zile, astfel incat, cel tarziu in data de 15 ale fiecare luni ziarul sa poata fi gata de impartit timisorenilor.
In vremea fostei administratii, ziarul primariei era scris de catre angajatii municipalitatii, aparea in format A3, alb-negru, intr-un tiraj de 125.000 de exemplare si costa 113.000 de euro pe an.
UPDATE: Primaria Timisoara a lansat marti licitatia pentru gasirea unei firme care sa redacteze si sa tipareasca Monitorul.
Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 12 iulie.