Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anuntat lansarea licitatiilor pentru studiile de fezabilitate in cazul celor patru loturi ce vor compune drumul de mare viteza Filiasi – Lugoj, care va lega Banatul de Oltenia.
„Astazi au fost postate in SEAP anunturile licitatiilor pentru Studiile de Fezabilitate necesare celor 4 loturi ale Drumului de Mare viteza Filiasi – Drobeta Turnu Severin – Domasnea – Caransebes – Lugoj (230 km).
Termenul limita pentru depunerea ofertelor este 15.06.2022.
Durata pentru realizarea Studiilor de Fezabilitate pentru cele 4 loturi este cuprinsa intre 18 luni si 28 de luni.
Lotul 1: Filiasi-Drobeta Turnu Severin (70 km), 18 luni
Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domasnea (65 km), 26 de luni
Lotul 3: Domasnea-Caransebes (45 km), 22 de luni
Lotul 4: Caransebes-Lugoj (50 km), 18 luni
Sunt termene realiste care permit ulterior constructia acestui drum de mare viteza intr-o perioada de timp decenta„, a anuntat Grindeanu.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat ca oferta tehnica depusa de o asociere din Turcia pentru proiectarea si executia sectiunii E si finalizarea sectiunii D ale lotului 2 din drumul expres Lugoj – Deva este neconforma, astfel ca licitatia va fi reluata.
Sorin Grindeanu a declarat, in 28 martie, ca isi doreste realizarea drumului Craiova – Lugoj, dar ca licitatia pentru proiectare ar fi durat patru ani.
”Am vazut o anumita iritare din zona rezistilor in ultima vreme, in ultima saptamâna. Când am venit la minister am gasit un proiect, de la Craiova la Lugoj (…) Patru ani a considerat fostul ministru al Transporturilor ca trebuie sa dureze doar Studiul de Fezabilitate. Patru ani de zile. Sa faci un intreg tronson de 250 km si sa scoti caietul de sarcini pentru SF in 4 ani si surpriza, apare interesul”, a declarat Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a mai declarat ca licitatia pentru proiectarea acestui drum a fost câstigata de o firma care are legatura cu primarul Sectorului 1 al Capitalei, Clotilde Armand.
”Predecesorii mei au scos acest caiet de sarcini de care aminteam, patru ani de zile doar maculatura, doar Studiul de Fezabilitate. Au câstigat unii care au in istoria lor, au legatura cu actualul primar al Sectorului 1. Ştiti, care au mai lucrat si pe autostrada inexistenta. Am reziliat, de ce? CNSC a spus ca trebuie revazut, apoi când scoti un tronson de 250km, arati ca nu vrei sa il faci, exact ca la Bechtel, sa iei bani pe ceva ce nu se va intâmpla. Vad, de când am luat aceasta decizie si am sectionat de la Craiova la Filiasi, de la Filiasi la Severin, o iritare extraordinara. Daca au fost obisnuiti sa isi ia bani de la statul român, acesti domni, cum au facut la Bechtel, cu mine nu si-au gasit clientul”, a declarat Grindeanu.