TIMISOARA. Licitate anul acesta de Primarie, primele minibuze Mercedes dintr-un lot de 20 de bucati, au ajuns deja la Timisoara.
Zilele trecute, primarul Nicolae Robu anunta pe pagina sa de Facebook ca autobuzele de capacitate mica vor ajunge toate cel tarziu anul viitor si vor duce la imbunatatirea transportului in comun.
Minibuzele ar putea deservi linii metropolitane, prima probabil chiar spre Mosnita-Urseni-Albina si retur, care va deveni functionala in scurta vreme.
Autobuzele de capacitate mica sunt vopsite in alb-violet, au aer conditionat, rampa pentru persoanele cu dizabilitati. Au fost deja montate aparatele pentru validat abonamentele si sunt iluminate in interior cu niste LED-uri albe si albastre care dau o lumina violet. Podeaua este coborata si toate au motorizare Euro 6.
„In ianuarie 2017, ne vor sosi cele 20 de minibuze Mercedes licitate in 2016 ! Da, 20 si inca Mercedes! :)) Ele vor fi folosite pentru imbunatatirea transportului in comun in Timisoara, alaturi de cele 14 noi tramvaie (mai precis: tramvaie innoite) „Armonia”, dar, totodata, vor crea si premize pentru ca RATT sa-si extinda activitatea de operator de transport in comun metropolitan, in conditii socio-economice corespunzatoare„, nota Nicolae Robu pe reteaua de socializare in urma cu cateva zile.
Fotografii cu primele 6 minibuze sosite la Timisoara au fost postate pe Forumul RATT, iar utilizatorii au inceput sa comenteze.
„Carosarea e facuta de firma C&I Eurotrans XXI, cu sediul in Glina, langa Bucuresti, modelul fiind denumit CIBRO. Iluminarea se face cu LED-uri, albastre sau albe (daca se aprind ambele, pare violet). Mi-a placut modelul scaunelor, dar nu m-am asezat pe ele sa vad cat sunt de confortabile. Au fost echipate de UTI cu validatoare (doua la numar) si sistem de supraveghere video. Au deja si noul OBC pe care l-am vazut deja pe Armonia. Au sistem de afisare la exterior si interior, dar nu l-am vazut functional deocamdata. De asemenea, au si aer conditionat , dar si incalzire de stationare (ambele de la Webasto). Ce nu-mi place e finisarea partii spate care e cam valurita (zici ca au avut un accident si au fost chituite de un meserias nu prea indemanatic)„, noteaza un utilizator al formului.
„Imi place noul model de validator, însă ce vor face cei ce au bilete? Sau se dorește renunțarea la bilete, în viitor? Însă chiar și așa, până vor fi puse în circulație minibuzele, nu cred că s-ar realiza renunțarea la bilete (și aici mă refer la conștientizarea populației)„, se intreaba un alt utilizator al forumului.
Cele 20 de minibuze au costat 560.000 de lei bucata.
Foto: Forum RATT